نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

اعضای بخش پلی استیشن سونی در جریان مذاکرات این شرکت با مایکروسافت نبودند

کارمندان بخش پلی استیشن شرکت سونی از شنیدن خبر همکاری با مایکروسافت غافل‌گیر شدند و اطلاعی از این قضیه نداشتند.

هفته گذشته خبر غافل‌گیرکننده‌ای منتشر شد که خیلی‌ها هرگز آن را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ خبر همکاری سونی و مایکروسافت در زمینه سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری و بازی‌های ویدیویی که باعث می‌شود شرکت‌های تولیدکننده پلی استیشن و ایکس باکس از این طریق به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. اکنون طبق جدیدترین اخبار بازی، مشخص شده است که اعضای تیم پلی استیشن در جریان این موضوع نبوده‌اند و آن‌ها هم مثل سایرین از طریق اخبار منتشرشده متوجه این قضیه شده‌اند.

بلومبرگ در بخشی از گزارش خود در این زمینه می‌نویسد:

به گفته منابع موثق، مذاکرات سونی و مایکروسافت از سال گذشته آغاز شده بود و به شکل مستقیم زیر نظر مدیران ارشد سونی در توکیو دنبال می‌شد و تقریباً خبری از مشارکت اعضای بخش پلی استیشن در این مذاکرات نبود.

به نقل از تعدادی از کارمندان بخش پلی استیشن سونی که به دلایل امنیتی نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود، اعضای این بخش از شنیدن خبر همکاری این دو شرکت غافل‌گیر شده بودند و مدیران سونی مجبور بودند آن‌ها را آرام کنند و این اطمینان را به کارمندان پلی استیشن بدهند که تغییری در برنامه‌های مربوط به کنسول نسل بعد سونی رخ نخواهد داد.

هرچند مذاکرات بین سونی و مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود، ولی قبل از آن سونی در همین سال گذشته مذاکراتی با شرکت آمازون داشته است؛ گفتگوهایی که قرار بود به همکاری دو شرکت در زمینه ارائه بازی‌های ویدیویی برپایه پردازش ابری منجر شود، ولی در نهایت به دلایلی توافق حاصل نشد و سونی به سراغ دیگر شرکت معتبر در این زمینه یعنی مایکروسافت رفت. البته همین الآن هم سونی و آمازون در حال همکاری با یکدیگر هستند و شبکه پلی استیشن (PSN) با استفاده از سرویس‌های وب آمازون (AWS) به کار خود ادامه می‌دهد.

همکاری سونی و مایکروسافت به مواردی چون استفاده از پلتفرم پردازش ابری آژور (Azure) مربوط می‌شود که مایکروسافت سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده است و سونی هم قصد دارد برای ارائه خدماتی مناسب از این طریق با رقیب دیرینه‌ی خود همکاری داشته باشد. به گزارش بلومبرگ، مسئولین سونی متوجه این قضیه شده‌اند که سرویس‌های خود این شرکت شاید قابلیت رقابت با سایر سرویس‌های ابری قدرتمند را در آینده نداشته باشند و از راه رسیدن رقبایی چون گوگل استیدیا (Google Stadia) هم آن‌ها را به فکر ایجاد تغییراتی انداخته است.

امیر انورزاده، متخصص شرکت Asymmetric Advisors به بلومبرگ می‌گوید:

سونی با اضافه شدن شرکتی چون گوگل به این صنعت و توجهی که این روزها به پردازش ابری می‌شود، احساس خطر کرده و تصمیم گرفته است بخش‌های زیربنایی شبکه‌ی خود را در اختیار مایکروسافت قرار دهد. وگرنه هیچ دلیلی وجود نداشت که آن‌ها به فکر همکاری با دشمن خود بیافتند.

در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم نتیجه این همکاری به کجا می‌رسد. در حال حاضر مایکروسافت روی سرویس استریم مخصوص خود با عنوان Project xCloud کار می‌کند و سونی هم از مدت‌ها قبل با سرویس PlayStation Now وارد این بخش از بازار بازی‌های ویدیویی شده است، ولی می‌توان با در نظر گرفتن اخبار جدید متوجه شد که آن‌ها قصد دارند نفوذ خود را در این بخش از صنعت بازی افزایش دهند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده