نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵

کوجیما جدول زمانی روند ساخت Death Stranding را به اشتراک گذاشت

هیدئو کوجیما به تازگی در توییتر از خط زمانی اتفاقات روند توسعه‌ی بازی Death Stranding رونمایی کرده است. بنابر این تاریخ‌‌ها، آن‌ها حتی پیش از اتمام راه‌اندازی استودیوی جدید، کار روی بازی را شروع کرده بودند.

بازی Death Stranding، تازه‌ترین ساخته‌ی کارگردان مشهور ژاپنی، هیدئو کوجیما که به تازگی تاریخ انتشار آن نیز مشخص شده است، در هفته‌ی گذشته نمایش‌های راضی‌کننده‌ای داشت و طرفداران را شگفت‌زده کرد. این بازی که برای نخستین بار در رویداد E3 سال ۲۰۱۶ معرفی شد، از آن زمان با تریلرهای مرموز و عجیب معرفی می‌شد اما اطلاعات چندان واضحی از گیم‌پلی آن به نمایش در نمی‌آمد؛ تا اینکه هفته‌ی گذشته هیدئو کوجیما تصمیم گرفت اطلاعات تکمیلی و یک تریلر طولانی را از بازی منتشر کند و به انتظار طرفداران خاتمه دهد. این بازی‌ساز ژاپنی معمولا عادت دارد از طریق توییتر اطلاعات زیادی را در اختیار طرفدارانش قرار دهد. او به تازگی در توییت‌هایش جزئیات جالبی را از روند توسعه‌ی بازی منتشر کرده است.

کوجیما در حرکتی جالب، در توییت‌هایش از خط زمانی اتفاقاتی که در طی روند ساخت بازی رخ داد سخن می‌گوید. او در توییت اولش وقایع مربوط به شکل‌گیری استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) را نقل می‌کند و در توییت دوم از جزئیات همکاری‌اش با بازیگران و روند ساخته شدن بازی می‌نویسد. او در دسامبر سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرد و با تاسیس استودیوی کوچک و خلوتش نام کوجیما پروداکشنز را مجددا احیا کرد. سپس به استخدام و به‌کارگیری افراد متخصص پرداخت و برای بازی جدیدش به دنبال یک موتور گرافیکی گشت.

۲۰۱۵/۱۲/۱۶ – (۲۵ آذر ۱۳۹۴) - استودیوی کوجیما پروداکشنز ایجاد و جذب افراد متخصص آغاز شد

۲۰۱۶/۱ – (دی ۱۳۹۴) - آغاز جست‌وجو برای موتور گرافیکی

۲۰۱۶/۴ – (فروردین ۱۳۹۵) - ساخته شدن طرح گرافیکی Ludens

۲۰۱۶/۵ – (اردیبهشت ۱۳۹۵) - نقل‌مکان به دفتر جدید

۲۰۱۶/۶ – (خرداد ۱۳۹۵) - رونمایی از نخستین تریلر

۲۰۱۶/۷ – (تیر ۱۳۹۵) - معرفی تریلر کوجیما پروداکشنز

پاییز ۲۰۱۶ – (۱۳۹۵) - تصمیم‌گیری نهایی برای موتور گرافیکی

۲۰۱۷/۱ – (دی ۱۳۹۵) ساخت و ساز دفتر جدید به پایان رسید

Death Stranding

زمانی که تریلر بازی در E3 2016 به نمایش در آمد، مدس میکلسن هنوز به عضویت تیم بازیگران در نیامده بود تا نقش شخصیت کلیف را ایفا کند

علاوه بر این اطلاعات، کوجیما همچنین در توییت بعدی خود به تاریخ پیوستن اعضای کلیدی در روند ساخت بازی اشاره کرد و جدول زمانی ملاقات‌هایش با تیم اصلی بازیگران Death Stranding را به اشتراک گذاشت. به گفته‌ی کوجیما، او نورمن ریداس را در فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ ملاقات کرد و از او درخواست کرد که ایفای نقش شخصیت اصلی بازی Death Stranding را بر عهده بگیرد. پس از موافقت نورمن ریداس، آن‌ها تا ماه بعد از بدن و صورت او اسکن گرفتند و مدل شخصیت او را داخل بازی طراحی کردند تا بتوانند از آن برای ساختن نخستین تریلر استفاده کنند.

چند ماه بعد، کوجیما بازی را به مدس میکلسن نیز معرفی کرد و از او درخواست کرد به تیم بازیگران بازی بپیوندد. آن‌ها در ماه آگوست یکدیگر را ملاقات کردند و اعضای استودیوی کوجیما بدن و صورت مدس را اسکن کردند. در همان سال، گیرمو دل تورو نیز رضایت داد بدن و چهره‌اش را اسکن کنند تا درون بازی به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی از آن استفاده شود. کوجیما حتی تعدادی از تصاویر پشت‌صحنه‌ی بازی را نیز در توییتش جای داده.

۲۰۱۶/۲ – (بهمن ۱۳۹۴) - ملاقات با نورمن ریداس در لس‌آنجلس و درخواست از او برای ایفای نقش شخصیت اصلی

۲۰۱۶/۳ – (اسفند ۱۳۹۴) - به اتمام رسیدن اسکن بدن و چهره‌ی نورمن در سن‌دیگو برای استفاده در تریلر اول

۲۰۱۶/۶ – (خرداد ۱۳۹۵) - معرفی بازی به مدس میکلسن از طریق اسکایپ

۲۰۱۶/۷ – (تیر ۱۳۹۵) - درخواست از مدس برای پیوستن به تیم بازیگری بازی در سن‌دیگو

۲۰۱۶/۸ – (مرداد ۱۳۹۵) - به اتمام رسیدن اسکن بدن و چهره‌ی مدس برای تریلر دوم

۲۰۱۶/۹ – (شهریور ۱۳۹۵) - به اتمام رسیدن اسکن بدن و چهره‌ی گیرمو دل‌تورو برای استفاده در تریلر دوم

بدون شک جزئیات زمانی رخدادهای مربوط به توسعه‌ی بازی برای طرفداران کوجیما و بازی Death Stranding جذابیت زیادی خواهد داشت. اینکه بدانیم زمانی که طرفداران منتظر بازی بودند، سازندگان دقیقا روی کدام بخش‌های آن کار می‌کردند مسئله‌ی جالبی است که دید وسیع‌تری نیز نسبت به ابعاد پروژه در اختیارمان خواهد گذاشت. مثلا حالا می‌دانیم زمانی که تریلر بازی در E3 2016 به نمایش در آمد، مدس میکلسن هنوز به عضویت تیم بازیگران در نیامده بود تا نقش شخصیت کلیف را ایفا کند.

یکی از دیگر مسائل جالب این است که کار به صورت جدی روی بازی Death Stranding از زمانی آغاز شده که حتی دفتر تیم کوجیما پروداکشنز نیز به صورت کامل ساخته نشده بود. این مسئله نشان می‌دهد هیدئو کوجیما تا چه اندازه برای کار کردن روی بازی اشتیاق داشته و حتی حاضر نبوده تا اتمام کار ساخت استودیوی جدیدش صبر کند.

بازی Death Stranding، تازه‌ترین ساخته‌ی هیدئو کوجیما است که قرار است در تاریخ ۸ نوامبر سال جاری (۱۷ آبان ۱۳۹۸) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 راهی بازار شود. به تازگی تریلری از این بازی منتشر شده که می‌توانید آن را با زیرنویس فارسی در زومجی تماشا کنید. اگر دوست دارید به رازهای نهفته درون این تریلر پی ببرید، می‌توانید مقاله موشکافی آن را بخوانید و در جدیدترین قسمت از برنامه لودینگ، ارجاعات مختلف این تریلر به سایر شاخه‌های دنیای سرگرمی را دنبال کنید.

نظر شما درباره آخرین ساخته‌ی هیدئو کوجیما چیست؟ آیا شما از طرفداران این بازی هستید یا از منتقدین آن؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده