نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

بازی های هفته سوم اسفند 1396 برای اندروید

در سومین هفته از آخرین فصل سال، نگاهی به چند بازی موبایل با‌کیفیت مثل ChronoBob و Rocket Soccer Derby خواهیم داشت. 

در حالی که به روز‌های پایانی سال ۹۶ نزدیک می‌شویم و هفته آینده همین روز، اولین پنجشنبه از سال ۹۷ را تجربه خواهیم کرد، در این مطلب نگاهی به برخی از بهترین بازی‌های موبایل معرفی‌شده در زومجی طی هفته‌ای که گذشت خواهیم داشت. این هفته در زومجی بازی‌هایی چون Rocket Soccer Derby را معرفی کرده‌ایم که در واقع، می‌توان آن را نسخه موبایل بازی Rocket League البته به صورت غیررسمی دانست. این هفته همچنین بازی‌ای مثل OAO2 را داشتیم که یک اثر اعتیادآور است که می‌توان آن را در هر زمان و مکانی به سادگی تجربه کرد. 

شما می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند. اگر به دنبال تجربه بازی‌های جذابی در آخر هفته هستید، زومجی پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند که می‌توانید از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

Boonk Gang

Boonk Gang

اولین بازی‌ای که در این لیست به سراغ آن می‌رویم، Boonk Gang است. این بازی که از گرافیک لگویی جالبی بهره می‌برد، گیمر را در نقش یک دزد قرار می‌دهد که باید سعی کند ضمن فرار کردن از دست پلیس‌ها، آیتم‌های موجود در محیط را هم به دست بیاورد. کنترل‌های بازی صرفا به دو جهت چپ و راست خلاصه می‌شوند که با استفاده از آن‌ها باید جهت حرکت دزد را تغییر بدهید و مواظب باشید که وی، با پلیس‌هایی که در حال تعقیبش هستند برخورد نداشته باشد. البته علاوه بر پلیس‌ها، یک سری افراد دیگر هم در محیط بازی به چشم می‌خورند؛ برای مثال افرادی با هاله زرد رنگ در محیط وجود دارند که در صورت برخورد با آن‌ها، پول کسب خواهید کرد. 

Boonk Gang همچنین پایان خاصی نداشته و صرفا یک اثر رکورد‌زنی است و زمانی به پایان می‌رسد که یکی از پلیس‌ها موفق به دستگیری شما شود. این بازی به صورت رایگان منتشر شده و از خرید‌های درون برنامه‌ای هم پشتیبانی می‌کند. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Boonk Gang

معرفی بازی اندروید و آیفون

Rocket Soccer Derby

بازی Rocket League که چند سالی از انتشار آن می‌گذرد، نه فقط به سبب کیفیت بالایش، که به دلیل سبک نوآورانه و ترکیب خلاقانه دو سبک ورزشی و ماشین‌سواری، اثری محبوب و معروف در بین بازی‌های ویدیویی است. حال اگر شما هم طرفدار این بازی هستید و می‌خواهید تجربه‌ای دقیقا مشابه آن را روی گوشی موبایل هم داشته باشید، Rocket Soccer Derby برای شما ساخته شده است! این بازی در واقع یک کپی تمام و کمال از بازی راکت لیگ است که بدون حتی کوچک‌ترین نوآوری و تغییری، تجربه‌ای کاملا مشابه این اثر را روی گوشی‌های موبایل ارائه می‌دهد. البته نباید انتظار گرافیک بالا و زرق و برق عالی راکت لیگ را از Rocket Soccer Derby داشته باشید، ولی خب بازی از نظر گیم‌پلی، کاملا شبیه به ساخته استودیو سایانیکس است. 

Rocket Soccer Derby را هم می‌توان به صورت تک‌نفره و هم به صورت چندنفره تجربه کرد. تجربه چندنفره این بازی به صورت آنلاین است و سازندگان، سعی کرده‌اند تا یک تجربه آنلاین مناسب را برای کاربران فراهم کنند که می‌توان گفت تا حدود زیادی هم در این زمینه موفق بوده‌اند. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Rocket Soccer Derby

معرفی بازی اندروید و آیفون

ChronoBob

ChronoBob یک بازی انحصاری آیفون در سبک ماجرایی است که در آن، شخصیتی به نام کرونوباب را کنترل می‌کنید. هدف این شخصیت جمع‌آوری کرم‌های شب‌تاب و الماس است که از آن‌ها برای کمک به سگ خودش استفاده می‌کند. بازی در مجموع ۹۶ مرحله دارد که در چهار محیط مختلف پی‌ریزی شده‌اند؛ محیط‌هایی که هرکدام از نظر بصری، با محیط‌های دیگر متفاوت هستند. در هر مرحله از بازی ChronoBob، شما دو دقیقه زمان برای جمع‌آوری کرم‌های شب‌تاب و الماس‌ها دارید و البته در صورتی که بخواهید مراحل را اصطلاحا سه ستاره کنید و تمام پاداش ممکن آن را بگیرید، باید آن‌ها را در زمان کم‌تری هم به پایان برسانید. 

این بازی همچنین مکانیزم‌های کنترل جالبی هم دارد و شخصیت کرونوباب، در واقع روی یک سری چرخ‌دنده قرار می‌گیرد که شما اول باید زاویه این چرخ‌دنده‌ها و زاویه پرش شخصیت اصلی را تنظیم کرده و سپس در زمان درست، کلید پرش را فشار دهید تا بتوانید اهداف‌تان را شکار کنید. پس از اینکه تمامی کرم‌های شب‌تاب و الماس‌های موجود در یک مرحله را جمع‌آوری کردید، یک پورتال باز می‌شود که هدایت‌کننده شما به مرحله بعدی بازی است. ChronoBob به صورت رایگان منتشر شده و از خرید‌های درون برنامه‌ای هم پشتیبانی می‌کند. 

دانلود بازی آیفون ChronoBob

معرفی بازی اندروید و آیفون

Death Squared

یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته در زومجی معرفی کردیم و کیفیت بالایی داشت، بازی Death Squared است. این اثر پیش‌تر برای کامپیوتر و کنسول‌ها هم منتشر شده بود و یک تجربه پازل سرگرم‌کننده و البته گاهی حسابی چالش‌برانگیز است. در این بازی باید سعی کنید در نقش دیوید و دستیارش IRIS که در اصل یک هوش مصنوعی است، پازل‌ها را حل کنید. روند بازی به این شکل است که در هر مرحله، دو ربات قرمز و آبی را کنترل خواهید کرد که باید سعی کنید آن‌ها را به خانه‌های هم‌رنگ خودشان برسانید. این وسط باید مواظب تله‌ها باشید و بتوانید از موانع دیگری هم که بازی برای‌تان در نظر گرفته، عبور کنید. 

نکته جالب در مورد بازی Death Squared اینکه این اثر را می‌توان به صورت دونفره هم تجربه کرد؛ به این صورت که روند کنترل بازی، به این شکل است که با لمس قسمت چپ صفحه نمایش، یکی از ربات‌ها و با لمس قسمت راست، ربات دیگر را کنترل می‌کنید و خب در حالت دونفره، هریک از بازیکنان وظیفه کنترل یکی از ربات‌ها را بر عهده می‌گیرد و از این طریق با همکاری هم می‌توانید پازل‌های این بازی را که فعلا نسخه موبایل آن فقط برای iOS منتشر شده، تجربه کنید. 

دانلود بازی آیفون Death Squared

معرفی بازی اندروید و آیفون

OAO2

بازی‌های ساده که بتوان آن‌ها را در هر زمان و مکانی تجربه کرد،‌ محبوبیت بالایی در پلتفرم موبایل دارند و OAO2 هم دقیقا یکی از همین دست بازی‌ها است. در این بازی شاهد یک موجود سیاه رنگ در وسط صفحه بازی هستیم که هدف شما، پرتاب یک سری توپ به سمت بدن این موجود است. توپ‌ها پس از پرتاب، با کمی فاصله به وسیله یک طناب به بدن موجود وصل می‌شوند و باید سعی کنید توپ بعدی را به شکلی پرتاب کنید که به توپ‌های قبلی برخورد نداشته باشد. با اینکه در مراحل اول، چرخش موجود یک ریتم ثابت داشته و از سرعت یکسانی هم برخوردار است، شاید خیلی در تجربه بازی به مشکل نخورید؛ با این حال به مرور زمان این ریتم ثابت دچار تغییر می‌شود و همین مساله به‌علاوه بیش‌تر شدن تعداد توپ‌ها، کار را برای‌تان سخت خواهد کرد. برای مثال ممکن است با دقت برای شلیک توپ بعدی‌تان برنامه‌ریزی کرده باشید که ناگهان سرعت چرخش کم‌تر یا بیش‌تر شود و همه برنامه‌های شما را به هم بریزد. همین کافی است تا در پرتاب اشتباه کرده و مجبور شوید مرحله را از ابتدا تکرار کنید. 

در مجموع OAO2 جزو بازی‌های اعتیاد‌آور موبایل است که مخصوصا زمانی که در حال تردد با مترو یا اتوبوس هستید و وقت آزاد دارید، از تجربه آن لذت خواهید برد. 

دانلود بازی اندروید OAO2

معرفی بازی اندروید و آیفون

Gibbets: Bow Master 

با اینکه کلا بازی‌های ویدیویی این روز‌ها اکثرا در یک سری سبک و سیاق تعریف‌شده منتشر می‌شوند، گاهی هم شاهد بازی‌هایی هستیم که سعی می‌کنند با یک سری المان‌های متفاوت، تجربه‌ای نو به مخاطب ارائه دهند. با اینکه Gibbets: Bow Master یک بازی کاملا خلاقانه با ایده‌های تماما بکر نیست، اما ویژگی‌های جالبی دارد که آن را به اثری متفاوت و سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند. در این بازی، گیمر در نقش یک تیر و کمان قرار می‌گیرد؛ یک تیر و کمان بدون تیرانداز که باید با استفاده از آن، مانع از اعدام شدن افراد شوید و پیش از کشته شدن آن‌ها، با شلیک به طناب دار آن‌ها را آزاد کنید. البته در این بین باید حواس‌تان حسابی جمع باشد؛ چرا که یک اشتباه کافی است تا تیر به جای طناب به بدن فرد اعدامی برخورد کند و شمایی که قصد نجات دادن او را داشتید، به دست خودتان وی را به قتل برسانید! 

Gibbets: Bow Master همچنین گرافیک هنری ساده ولی خوبی دارد و آنقدر در لابه‌لای مراحلش ویژگی‌های جدیدی معرفی می‌شوند که تا پایان، تجربه بازی برای مخاطب سرگرم‌کننده باقی بماند. مانند هر بازی رایگان دیگری در Gibbets: Bow Master هم شاهد خرید‌های درون برنامه‌ای هستیم که البته خیلی اجباری به استفاده از آن‌ها نخواهید داشت و به صورت رایگان هم می‌توانید از بازی کردن این اثر لذت زیادی ببرید. 

دانلود بازی اندروید Gibbest: Bow Master


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده