نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Katana ZERO | داستان یک سامورایی

بازی Katana ZERO NETFLIX به‌واسطه‌ی گیم‌پلی چالش‌برانگیز و داستان درگیرکننده‌ی خود می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن مخاطب ماندگار شود.

عرضه‌ی بازی Katana ZERO برای پلتفرم‌های اندروید و آیفون، یکی از بهترین فعالیت‌های اخیر نتفلیکس در زمینه‌ی انتشار بازی‌ها برای موبایل به‌حساب می‌آید؛ اثری تحسین‌شده که در موبایل هم می‌تواند مانند نسخه‌‌های کنسولی، تجربه‌ی واقعا سرگرم‌کننده‌ای را رقم بزند. به‌خصوص که کاتانا زیرو تمرکز زیادی روی مکانیزم‌های گیم‌پلی دارد و به‌نوعی یک بازی مهارت‌محور هم به‌شمار می‌آید. به‌همین خاطر انتقال سیستم کنترل بازی به نمایشگر لمسی موبایل، مهم‌ترین بخش چنین پروسه‌ای است که خوشبختانه این موضوع به بهترین شکل انجام شده است؛ به‌گونه‌ای که حتی در پبچیده‌ترین مراحل بازی هم به‌دلیل پیاده‌سازی خوب گیم‌پلی روی موبایل، با مشکل یا ضعف خاصی مواجه نخواهید شد.

بازی اندروید و آیفون Katana ZERO NETFLIX داستان زندگی یک سامورایی مبارز را روایت می‌کند که در یک شهر مدرن به‌عنوان یک قاتل قراردادی زندگی می‌کند. بازیکن نیز در نقش این سامورایی که حافظه‌ی چندان درستی هم ندارد، باید مطابق با پرونده‌هایی که توسط روانپزشک خودش دریافت می‌کند، شخص یا افرادی را از بین ببرد. در ابتدا همه چیز ساده به‌نظر می‌رسد، اما به‌مرور راز‌هایی فاش می‌شوند که مدام پیچدگی داستان را افرایش می‌دهند.

بازی موبایل Katana ZERO NETFLIX

بازی موبایل Katana ZERO این امکان را به گیمر می‌دهد تا دیالوگ‌های مهمی را در روند ارتباط میان کاراکتر اصلی با سایر شخصیت‌ها انتخاب کند. با اینکه این دیالوگ‌ها نمی‌توانند تاثیر کلیدی در پایان‌بندی بازی داشته باشند، اما اطلاعات مهمی را فاش می‌کنند؛ اطلاعاتی که به‌خوبی می‌توانند گیمر را برای انجام مکالمه‌های متفاوت‌تر در بحث‌ها، به تجربه‌ی دوباره‌ی بازی ترغیب کنند. به‌خصوص که با وجود پیچیدگی‌های داستان، بازیکن برای درک و هضم بهتر ماجرا، بیشتر به‌سوی دنبال‌کردن دیالوگ‌ها سوق پیدا می‌کند.

درکنار گیم‌پلی چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده، موسیقی نیز تاثیر زیادی در جذاب‌تر شدن روند بازی داشته است

بازی‌ Katana ZERO NETFLIX از لحاظ گیم‌پلی و طراحی مراحل در سطح بسیار خوبی قرار دارد و چالش‌های جذابی را مقابل گیمر قرار می‌دهد. بازیکن در هر مرحله باید بدون دریافت کوچک‌ترین آسیب، دشمنان را به‌طور کامل نابود کند. علاوه‌براین درکنار انبوهی از دشمنانی که برای هر سطح در نظر گرفته شده است، گیم‌پلی روند پرسرعتی دارد و اجازه‌ی هیچ‌گونه اشتباهی را به گیمر نمی‌دهد؛ به‌گونه‌ای که در هر مرحله، باید تنها با استفاده از یک شمشیر کاتانا و حرکت در محیط‌های مختلف، به نابودی دشمنانی پرداخت که به انواع سلاح‌های سرد و گرم مجهز شده‌اند. البته یک قدرت ویژه هم در روند بازی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان زمان را برای مدتی محدود آهسته کرد و حتی گلوله‌های شکلیک‌شده را هم به با ضربه‌ی کاتانا به‌سوی دشمنان دفع کرد.

بازی موبایل Katana ZERO NETFLIX

موسیقی نیز یکی از مهم‌ترین مولفه‌های Katana ZERO NETFLIX به‌حساب می‌آید که در هر مرحله به‌شکل متفاوتی گیمر را مجذوب خود می‌کند. در لحظه‌ی شروع هر مرحله، شخصیت زیرو یک موسیقی را در هدفون خود اجرا و مأموریت را آغاز می‌کند. هر بخش از بازی موسیقی‌های متفاوتی دارند و به‌نوعی روح و هویت خاصی را به مراحل بازی تزریق می‌کنند.

کاتانا زیرو به‌عنوان یک بازی پیکسلی از گرافیک واقعا خوبی برخوردار است و از نظر هنری نیز در زمره‌ی بازی‌های باکیفیت موبایل قرار می‌گیرد؛ به‌خصوص لحظات برخورد شمشیر به دشمنان و جلوه‌ی‌های خون‌آلودی که پس از آن رخ می‌دهند، به‌قدری جذاب ساخته شده‌اند که تکرار چندین مرتبه‌ی آن‌ها هم بازیکن را خسته نمی‌کند. در مجموع Katana ZERO یک بازی خوش ساخت و سرگرم‌کننده است که بازیکنان پلتفرم موبایل و به‌خصوص طرفداران سبک پلتفرمر به‌هیچ‌وجه نباید تجربه‌ی آن را از دست بدهند. بازی Katana ZERO برای اجرای بدون مشکل، نیاز اجباری به اشتراک نتفلیکس دارد.

دانلود بازی Katana ZERO NETFLIX


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده