نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Gibbets: Bow Master

هدف بگیرید، شلیک کنید و زندانی‌ها را نجات دهید. در این مطلب به معرفی بازی موبایل Gibbets: Bow Master خواهیم پرداخت.

تیر و کمان از دیرباز در زمره سلاح‌های موردعلاقه بشر بوده؛ چه به واسطه رابین هود و افسانه‌هایش یا چه به واسطه کاربرد مفیدش. این ابزار جنگی مانند هر ابزار دیگری پس از معروف شدن، پایش به صنعت بازی‌های ویدیویی باز شد. کافی است تا بازی Assassin’s Creed 3 را به یاد بیاورید که به واسطه حضور همین تیر و کمان، در زمینه سیستم مبارزه بسیار خوب عمل کرد. این سلاح همچنین پای خود را میان بازی‌های موبایل هم باز کرده است. در بازی موبایل Gibbets: Bow Master در نقش یک تیر و کمان حاضر خواهید شد. درست خواندید؛ در این بازی قرار است به عنوان یک تیر و کمان ظاهر شوید. بر خلاف دیگر بازی‌های هم‌سبک که کاربر را در نقش یک کمان‌دار قرار می‌دهند این بازی کلیشه‌ها را کنار گذاشته است و بازیکن را در نقش یک تیر و کمان قرار داده است. همانطور که خواندید در این بازی قرار است در نقش یک تیر و کمان قرار بگیرید؛ تیر و کمانی که باید در کم‌ترین زمان با بیشترین سرعت، زندانی‌ها را از اعدام نجات دهد. البته باید حواس‌تان باشد که به اشتباه، بدن کم‌جان زندانی‌ها را مورد هدف قرار ندهید؛ چرا که بازی با این مورد جدی برخورد خواهد کرد و ممکن است با یک اشتباه کوچک تمام پیشرفت‌تان در بازی پاک شود.

سیستم تیراندازی بازی ساده طراحی شده است

سیستم تیراندازی بازی ساده طراحی شده است؛ کافی است دست‌تان را روی صفحه بکشید، سرعت و زاویه تیر را تنظیم کنید و شلیک خود را انجام دهید. این بین بازی با خلاقیتش شما را در شرایط متفاوتی قرار می‌دهد؛ برای نمونه جای کمان در بازی تغییر می‌کند تا شرایط برای‌تان سخت‌تر شود یا اینکه تعداد و موقعیت زندانی‌ها را در هر بخش تغییر می‌دهد و کاری می‌کند هربار با چالش جدیدی روبه‌رو شوید. المان‌های تازه‌ای هم به بازی اضافه خواهند شد که هدف اصلی‌شان ارتقا کیفیت و لذت بیشتر کاربر خواهد بود. این المان‌ها البته سعی می‌کنند تا بازی را چالشی‌تر بکنند. گیم‌پلی بازی روان است و بدون نقص اجرا می‌شود. سازندگان این بازی همه تلاش‌شان را کرده‌اند تا یک اثر چالش‌برانگیز بسازند و در طول بازی متوجه این اصرار بی‌اندازه آن‌ها بر این موضوع خواهید شد؛ طوری که در هر مرحله با طراحی‌های متفاوتی روبه‌رو خواهید شد و در موقعیت‌های تازه‌ای قرار خواهید گرفت.

در بازی می‌توانید با جمع‌آوری ستاره‌های مختلف، برخی آیتم‌های ویژه را خریداری کنید؛ آیتم‌هایی که تغییرات به‌سزایی در گیم‌پلی بازی ایجاد خواهند کرد. برای نمونه در ابتدا برای نشانه‌گیری، یک نشانه‌ی محدود در اختیار دارید که محاسبه محل پرتاب تیر با آن کمی دشوار است، اما با بروزرسانی این کمان‌تان نشانه‌ی آن هم دقیق‌تر خواهد شد و در نتیجه تجربه بهتری از گیم‌پلی بازی نصیب‌تان خواهد شد. همچنین آیتم‌های لباس هم در بازی وجود دارند که تاثیر زیادی در روند بازی ندارند و صرفا موجب زیبایی و تنوع می‌شوند. این بازی در کل دو بخش دارد که یکی بخش عادی و مرحله‌ای و دیگری بخش چالش محور است. در بخش عادی در ابتدا با یک مرحله عادی آغاز خواهید کرد و سپس کم کم با مراحل سخت‌تری مواجه خواهید شد. در بخش دوم که محور اصلی آن چالش‌های مختلف هستند، می‌توانید در ۶۴ چالش مختلف شرکت کنید که در هر کدام از این ۶۴ چالش با موارد مختلفی روبه‌رو خواهید شد. مواردی مانند دریافت تعداد مشخصی ستاره و ترساندن پرندگان از چالش‌های این قسمت محسوب می‌شوند. بازی در مجموع تکراری نیست و برای کاربر یک‌نواخت نمی‌شود.

گرافیک خوب یکی از نقاط مثبت این بازی محسوب می‌شود

بازی Gibbets: Bow Master از گرافیک فنی و هنری خوبی بهره می‌برد؛ در واقع گرافیک خوب یکی از نقاط مثبت این بازی محسوب می‌شود. طراحی فضاهای بازی بسیار خوب از آب در آمده‌اند و روی تجربه کاربر از بازی تاثیر مثبتی می‌گذارند. با اینکه اکثر فضا و طرح کلی بازی یکی است، اما تنوع بسیار خوبی در بازی وجود دارد. به واسطه این گرافیک قوی بازی به هیچ عنوان خسته‌کننده نمی‌شود. تنوع رنگ‌ها در بازی بسیار خوب رعایت شده است. برقراری هنر در میان المان‌های گرافیکی بازی در بازی خودنمایی می‌کند و این همان موضوعی است که ما را با یک بازی خوش رنگ و لعاب روبه‌رو می‌کند. گرافیک بازی با اینکه ساده است اما جزییات خیلی خوبی دارد. جزییات عناصر جانبی هم بسیار خوب کار شده است؛ به طوری که پرندگان و موجوداتی که در فضای بازی هستند نه‌تنها زنده‌اند و واکنش دارند، بلکه از لحاظ طراحی و رنگ‌بندی هم بسیار خوب درآمده‌اند. افکت‌های گرافیکی و صوتی بازی هم خیلی خوب کار شده‌اند و در واقع‌گرایانه بودن بازی تاثیر به‌سزایی دارند. بازی یک موسیقی پس‌زمینه‌ی زیبا هم دارد که در ایجاد آرامش در طول لحظات بازی تاثیرگذار است و باعث قرار گرفتن کاربر در فضای بسیار خوبی می‌شود.

بازی Gibbets: Bow Master در ژانر تیراندازی سعی می‌کند تا به‌واسطه گرافیک و گیم‌پلی کم‌نقصش هر کاربری را سرگرم کند. این بازی هم‌اکنون برای سیستم عامل اندروید در دسترس است. شما نیز می‌توانید با استفاده از لینک زیر این بازی را از طریق پلی استور دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید Gibbest: Bow Master


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده