// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Rocket Soccer Derby

بازی موبایل Rocket Soccer Derby با وجود خلاقیت نزدیک به صفرش، می‌تواند برای طرفداران دو آتشه بازی راکت لیگ سرگرم کننده باشد.

بازی‌های زیادی هستند که سرآمد سبک خود بوده‌اند و به نوعی می‌توان گفت حق بزرگی بر گردن ژانر خود داشته‌اند. آثاری که گاها به نماد یک ژانر تبدیل می‌شوند و کم کم به توسعه و پیشرفت سبک‌شان کمک می‌کنند. نمونه می‌خواهید؟ همین بازی PUBG که این روزها کاربران میلیونی‌اش آن را به بزرگ‌ترین نماد بتل رویال در تاریخ تبدیل کرده‌اند. خب حقیقت این است که از حالا به بعد هر چقدر هم بازی بتل رویال ساخته شود و به هر میزانی هم که قوی و بی‌نقص باشد، باز هم نمی‌تواند از زیر سایه پابجی به عنوان معرف این سبک خارج شود. پس شاید بتوان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که برای هر سبکی، چند بازی معدود می‌توان یافت که چنین جایگاه بزرگی برای خود دست و پا کرده باشند، اما بعضی استودیوهای باهوش هم این وسط پیدا می‌شوند که اولا یک سبک جدید برای خودشان ایجاد می‌کنند و پس از آن، بازی جدیدشان را به عنوان معرف سبک مختص خود به بازار عرضه کرده و مثل یک بمب همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. یکی از بهترین نمونه‌های این مدل بازی‌ها Rocket League است که با ترکیب دو ژانر ورزشی و ریسینگ، یک تجربه انقلابی و شدیدا موفق را به‌وجود آورد که هنوز هم مخاطبان فوق‌العاده بالایی دارد. حالا هم که استودیوهای دیگر پی‌برده‌اند چنین خلاقیت‌هایی را هم می‌شود در دنیای گیم به خرج داد، بدشان نمی‌آید که سراغ این‌گونه سبک‌های ابداعی هم بروند. بازی موبایل Rocket Soccer Derby هم یکی از همین آثاری است که می‌تواند با ارائه گیم‌پلی‌ای کاملا مشابه با راکت لیگ، طرفداران دو آتشه آن را حتی خارج از خانه هم برای مدت زیادی سرگرم کند.

Rocket League Soccer

مکانیزم‌های گیم‌پلی کاملا مشابه بازی Rocket League هستند و هیچ چیز جدیدی به آن اضافه نشده است

اول از همه این را بگویم که متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه، استودیو Destruction Crew هیچ خلاقیت خاصی در بازی خود نسبت به Rocket League خرج نداده‌ است، اما چرا متاسفانه و چرا خوشبختانه؟ این کار به این علت تاسف‌آور است که باعث می‌شود خیلی راحت بتوان برچسب کپی‌کاری را روی بازی اندروید و آیفون Rocket Soccer Derby چسباند و آن را خالی از ارائه هرگونه تجربه جدید و متمایزی دانست. اما از سوی دیگر، این عمل برای آن دسته از کاربرانی که دوست دارند دقیقا یک راکت لیگ را روی گوشی موبایل خود تجربه کنند، کاملا رضایت‌بخش و سرگرم‌کننده خواهد بود. بازی راکت ساکر دربی به دو بخش چندنفره و تک‌نفره تقسیم می‌شود. بخش تک‌نفره، فقط به شما اجازه می‌دهد که بازی‌هایی دوستانه برگزار کنید، اما همانند راکت لیگ این امکان را دارید که تعداد بازیکنان هر تیم را نیز انتخاب کنید. یکی از نکات مثبت این بخش، هوش مصنوعی خوب و راضی‌کننده بازیکنان تیم حریف و همچنین هم‌تیمی‌ها است که شرایط کاملا یکسان و بالانسی را در بازی ایجاد می‌کند. با این حال، مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت بازی حالت چندنفره آن است که نقش قابل توجهی در افزایش سطح بازیکن و دست‌یابی به خودروها و شخصی‌سازی‌های بیشتر دارد.

سازندگان سعی کرده‌اند تا جایی که ممکن است یک تجربه آنلاین کاملا روان و بدون معطلی را برای گیمرها به‌وجود بیاورند و کاملا هم موفق بوده‌اند. اول اینکه بازی هیچ اجباری به این ندارد که تمام بازیکنان حاضر در بازی حتما اشخاصی حقیقی باشند و به همین دلیل ممکن است در حالت چندنفره چند بازیکن نیز به‌صورت هوش مصنوعی وجود داشته باشند، اما نکته مثبت اینجاست که هر لحظه یک بازیکن جدید می‌تواند وارد بازی شده و جانشین هوش مصنوعی شود و به همین دلیل گاهی اوقات امکان دارد در میانه یک مسابقه وارد بازی شوید. مکانیزم‌های گیم‌پلی نیز کاملا مشابه راکت لیگ است. در زمین مسابقه نقاطی وجود دارد که با عبور از آن به نوعی نیترو دریافت می‌کنید و به کمک آن می‌توانید سریع‌تر به سمت توپ حرکت کرده و با پرش‌های به موقع، توپ را به سمت دروازه تیم حریف هدایت کنید. قوانین بازی، زمین مسابقه و حتی HUD آن، مو به مو عینا از روی راکت لیگ کپی شده است که تا این حد بی‌خلاقیتی واقعا توی ذوق می‌زند.

Rocket League Soccer

اما یکی دیگر از بخش‌های مهم بازی که شاید بتوان گفت انگیزه بازیکن را برای ادامه بازی بیشتر می‌کند، شخصی‌سازی‌ها و خرید خودروهای جدید است که تنوع قابل‌قبولی را در آن شاهد هستیم. اول اینکه ۹ خودرو متفاوت با توجه به سطح شما در بازی، قابل دسترسی هستند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و از طرفی هم امکانات تیونینگ ظاهری خودروها مثل عوض کردن سپرهای ماشین یا افزودن رینگ‌ها و دیگر آیتم‌های تزئینی، به جذابیت‌های Rocket Soccer Derby افزوده است. در نهایت باید به گرافیک بازی هم اشاره کنم که خب، فقط می‌توانم بگویم شاهد یک گرافیک معمولی و قابل قبول هستیم که حداقل ما را از بازی دل‌زده نمی‌کند. جلوه‌های بصری راکت ساکر دربی نه مثل بازی‌های پرزرق و برق موبایلی چشم‌نواز است و نه به قدری بی‌کیفیت است که شما را از ادامه تجربه بازی منصرف کند. پس اگر عاشق راکت لیگ هستید و حداقل هفته‌ای چندین ساعت را به تجربه آن می‌پردازید، احتمالا از نصب بازی آیفون و اندروید Rocket Soccer Derby هم پشیمان نخواهید شد. برای دانلود این اثر می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Rocket Soccer Derby


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده