// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Howl | روایتی در دل قرون وسطی

در این قسمت از معرفی بازی‌های موبایل به‌سراغ بازی Howl می‌رویم که بازیکنان را وارد دوران قرون وسطایی می‌کند تا در نقش یک ناشنوا سرزمین خود را نجات دهند.

درحال‌حاضر فضای بازی‌های موبایلی به سمتی در حرکت است که بیشتر استودیو‌های بازی‌سازی سعی در طراحی بازی‌هایی با محتوای تکراری و عامه‌پسند دارند؛ آثاری که عمر برخی از آن‌ها بسیار کوتاه است و تعدادی از آن‌ها حتی به‌صورت مقطعی نیز معروف نمی‌شوند. دراین‌بین اما استودیوهایی در تلاش هستند که ساخت بازی‌های خاص خود را از فضای فعلی دور نگه دارند که برخی از آن‌ها موفق و محبوب نیز می‌شوند. در این مقاله از سری مقالات معرفی بازی‌های موبایل به‌سراغ بازی Howl می‌رویم که یک روایت خاص را در دل دوران قرون وسطایی دارد که ترکیب آن با گیم‌پلی سرگرم‌کننده خود می‌تواند هر نوع مخاطبی را جذب خود کند. با معرفی این بازی همراه ما در زومجی باشید.

گیم‌پلی بازی Howl

بازی Howl روایتگر داستان شیوع یک بیماری عجیب و ناشناخته به نام Howling Plague در دوران قرون وسطی است. زمانی‌که صدای این بیماری یا به بیان بهتر طاعون به گوش یک انسان می‌خورد، به یک هیولایی تبدیل می‌شود که کاری جز نابودی موجودات زنده ندارد. حال در این دوران بازیکنان در نقش قهرمانی ناشنوا راهی یک ماجراجویی برای یافتن راه‌حلی برای این وضعیت می‌شوند. بازی در همان ابتدا و با به تصویر کشیدن نقشه راه، زیبایی خود را به رخ می‌کشد. درواقع داستان بازی با به اتمام رساندن مناطق مختلف یک سرزمین جریان پیدا می‌کند که هر یک از آن‌ها داستان کوتاه خود را دارند. همان‌طور که اشاره شد، نقشه راه بازی نمایی جذاب را نمایش می‌دهد و این موضوع در تک‌تک مراحل بازی نیز صادق است.

گاهی در برخی از مراحل دشمنانی وجود دارند که باید با قرارگیری در موقعیتی مناسب آن‌ها را از بین ببرید و امتیازهایی را به‌دست بیاورید

پس از ورود به هر مرحله، بازیکنان باید خود را از یک نقطه که درواقع محل شروع بازی است، به نقطه مشخص‌شده برسانند. بازیکنان برای اینکه بتوانند به نقطه پایان هر مرحله برسند، باید مجموعه‌ای از حرکات مختلف مانند حرکت به جهت‌های مختلف، تیراندازی و دفاع را انجام دهند. درواقع برای این کار باید یک استراتژی خاص را پیاده‌سازی کرد و نکته بسیار مهم این است که در تعداد انجام حرکات محدودیت وجود دارد. به بیان دقیق‌تر، در صورتی‌که حتی به انتهای یک مرحله رسیده باشید، اما تعداد حرکات بیش از اندازه باشد، باید آن مرحله را تکرار کنید. بازیکنان در طول هر مرحله و هر نوبت می‌توانند ترکیبی از سه حرکت یا حتی سه حرکت تکراری را به کار گیرند که همه آن‌ها به سبک و استراتژی خاصی منتهی می‌شود. گاهی در برخی از مرحله‌ها دشمنانی وجود دارند که باید با قرارگیری در موقعیتی مناسب آن‌ها را از بین ببرید و امتیازهایی را به‌دست بیاورید. همچنین علاوه‌بر دشمنان، شخصیت‌های وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را نجات دهید.

نقشه بازی Howl

گرافیک و طراحی بصری بازی به‌صورت اثری نقاشی‌شده کار شده است که در این امر نیز بسیار موفق است. درواقع تک‌تک جزئیات قابل مشاهده نقاشی هستند که علاوه‌بر علاقه‌مندان به این دسته از آثار می‌تواند دیگر مخاطبان را باتوجه‌به طراحی منحصربه‌فرد جذب خود کند. در بحث موسیقی نیز با اثری آرامش‌بخش روبه‌رو می‌شوید که در هر یک از مراحل بازی با ارائه یک موسیقی آرام و البته جذاب بازیکنان را محو مراحل بازی می‌کند. در مجموع ساخته استودیوی Mi'pu'mi Games یک اثر استراتژی با گیم‌پلی سرگرم‌کننده است که می‌تواند مخاطبان خود را تا مراحلی به‌راحتی سرگرم کند.

بازی Howl هم‌اکنون برای اندروید و آیفون دردسترس است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر بازی را دانلود کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی Howl


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده