نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Death Squared

بازی موبایل Death Squared، یک پازل جذاب است که با مراحل دشوار و درگیرکننده خود، می‌تواند تا مدتی شما را به خود مشغول کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی فکری Death Squared که پیش‌تر برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر شده بود، توانست به محبوبیت جالب توجه‌ای در میان طرفداران بازی‌های پازل دست یابد؛ مجبوبیتی که باعث شده تا شاهد انتشار نسخه‌ی iOS آن نیز باشیم. بازی آیفون و آیپد Death Squared یک بازی پازل است که بازیکن می‌تواند مراحل آن را به صورت تک ‌نفره و یا در صورت تمایل به شکل Co-op با کمک بازیکنی دیگر به پایان برساند. البته در نسخه‌ی کنسولی بازی، امکان بازی کردن در حالت چهار نفره نیز وجود دارد. نسخه‌ی موبایلی این بازی اگر چه فاقد حالت چهار نفره است اما کماکان از سایر ویژگی‌های جذاب این بازی برخوردار است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Death Squared

داستان Death Squared درباره‌ی David، کارمند شرکت OmniCorp، و دستیارش IRIS که در واقع یک هوش مصنوعی است، جریان دارد. David و IRIS وظیفه دارند تا عملکرد ربات‌هایی که در هر مرحله تحت پازل‌های گوناگون، تست می‌شوند را زیر نظر بگیرند. شما به عنوان بازیکن کنترل این ربات‌ها را در اختیار دارید و به نوعی می‌توان گفت که این دو در واقع ناظر بر عملکرد شما هستند. در حقیقت شما باید دو ربات به رنگ‌های آبی و قرمز را از میان موانع و تله‌های گوناگون عبور دهید و هر کدام را به دایره‌هایی که به همان رنگ هستند، برسانید.

بازی Death Squared رایگان نیست و برای تهیه‌ی آن باید ۶.۹۹ دلار پرداخت کنید

اگر چه که Death Squared در ابتدا برای پی سی منتشر شده بود اما گیم‌پلی آن به گونه‌ای است که سازگاری آن با Joy-Con کنسول نینتندو سوییچ ممکن است این تصور را به وجود بیاورد که این بازی از آغاز برای این کنسول طراحی شده است. کنترلرهای بازی در نسخه‌ی موبایل نیز مشابه نسخه‌ی نینتندو سوییچ است؛ در صورتی که نیمه‌ی سمت راست صفحه‌ی گوشی را لمس کنید، یک استیکرهای مجازی آبی رنگ پدیدار می‌شود که به کمک آن می‌توانید مکعب آبی را جابه‌جا نمایید و به طور مشابه با لمس سمت چپ نیز قادر خواهید بود تا به وسیله‌ی اهرمک قرمز، مکعب قرمز رنگ را حرکت دهید. بنابراین هم می‌توانید تک نفره به انجام بازی بپردازید و هم با همکاری یکی از دوستان‌تان به صورت دو نفره مراحل مختلف بازی را روی یک گوشی، طی کنید. برای این که مکعب‌های خود را به مقصد برسانید، باید پازلی که در هر مرحله با آن روبه‌رو می‌شوید را حل کنید؛ تله‌های مختلفی در هر مرحله از بازی تعبیه شده‌اند که در برخی از اوقات حل کردن پازل مربوط به آن مرحله را دشوارتر می‌سازند. به طور مثال در برخی از مراحل بازی، یک سری مکعب‌های نوری‌ توخالی‌ای وجود دارند که به طور خودکار با حرکت شما آن‌ها نیز حرکت می‌کنند و مانع رسیدنتان به مقصد می‌شوند یا در بعضی دیگر از مراحل بازی لیزر‌هایی وجود دارند که در صورت برخورد با آن‌ها مکعب‌تان منفجر می‌شود، بعضی از این لیزرها نیز متحرک هستند که به مراتب کار را دشوارتر می‌سازند.

Death Squared

محیط گرافیکی بازی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است اما به طور حتم برگ برنده‌ی Death Squared را باید صداگذاری بی‌نظیر آن دانست. دیالوگ‌های بامزه‌ای که میان David و IRIS رد و بدل می‌شوند باعث می‌شود تا هر از چند گاهی دشواری بیش از حدِ برخی از مراحل بازی را به فراموشی بسپارید و لبخند بزنید! پیدا کردن پازل‌هایی همچون Death Squared در اپ‌استور که از گیم‌پلی خلاقانه‌ای برخوردار باشند، این روزها کمی سخت شده است اما خوشبختانه Death Squared قادر خواهد بود تا با ۸۰ مرحله‌ی چالش برانگیز خود تا مدت نسبتاً طولانی‌ای شما را به خود مشغول کند و از گشتن به دنبال بازی‌های پازل دیگر، بی‌نیاز سازد. اگر چه که بازی Death Squared رایگان نیست و برای تهیه‌ی آن می‌بایست ۶.۹۹ دلار پرداخت کنید اما مطمئناً پس از طی کردن چند مرحله‌ی ابتدایی بازی از آن لذت خواهید برد و بی‌شک از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

دانلود بازی آیفون Death Squared


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده