// شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Hit n Run

بازی موبایل Hit n Run شما را به تعقیب و گریزهایی هیجان‌انگیز با نیروهای سرسخت پلیس دعوت می‌کند و مراحل متنوعی دربر دارد.

اگر به حدود سه یا چهار سال پیش بازگردیم، با انتشار بازی Traffic Racer برای گوشی‌های موبایل و موفقیت و محبوبیت فوق‌العاده‌ای که در این پلتفرم کسب کرد، استودیوهای زیادی سعی کردند تا با الگو قرار دادن آن، بازی‌های جدیدی تولید کنند، اما حقیقت این بود که اکثر آثاری که در این سبک تولید شد، چیزی بیشتر از یک کپی برداری ناشیانه نبود. در حقیقت هیچ اثر درخوری نبود که بتواند نوآوری‌های Traffic Racer را گسترش دهد یا ابعاد جدیدی به آن اضافه کند. با این حال بازی Hit n Run که اخیرا منتشر شده است، با ارائه یک گیم‌پلی هیجان انگیز و کاملا متفاوت، نشان می‌دهد که چقدر خوب می‌توان یک ایده اولیه را پرورش داد.

در بازی اندروید و آیفون Hit n Run شما به عنوان راننده‌ای ماهر وارد یک گروه گنگستری می‌شوید. گروهی که برای انجام کارهای غیرقانونی خود به یک راننده کاربلد نیاز دارد. اولین چیزی که با ورود به بازی توجه شما را به خود جلب می‌کند، نحوه کنترل خودرو است که در قیاس با دیگر آثار موجود در این سبک، کمی متفاوت‌تر و می‌توان گفت تاحدودی راحت‌تر است. تنها کاری که برای هدایت ماشین باید انجام دهید این است که یک انگشت خود را روی صفحه بگذارید و با کشیدن آن به سمت‌های مختلف، باعث چرخش خودرو شوید، اما در حقیقت این کنترل آسان بدین معنا است که کارهایی مهم‌تر از لایی کشیدن بین ماشین‌های داخل جاده خواهید داشت. بازی به هیچ وجه به رانندگی خوب شما و اینکه تا کجا بدون تصادف می‌توانید پیش‌روی کنید، امتیاز نمی‌دهد. اتفاقا در Hit n Run شما باید برای جمع کردن پول بیشتر تا می‌توانید ماشین‌های عادی و پلیس را از سر راه بردارید، اما انجام این کار هم قواعدی دارد که باعث می‌شود بازی کم کم آن روی چالش برانگیز خود را به بازیکن نشان دهد.

Hit n Run
Hit n Run
Hit n Run
تنوع خودروها بالا است و ویژگی‌های مثل استقامت در برابر ضربات و توانایی در حمل بمب‌های قوی‌تر، سبب تمایزشان می‌شود

در هر مرحله از بازی ماموریتی به شما داده می‌شود؛ ماموریت‌هایی مثل منفجر کردن چند پمپ بنزین، یا از بین بردن چند کامیون مشخص که در حال دزدی از شما هستند و موارد زیاد دیگری که تنوع بالایشان به یکی از نقاط قوت قابل توجه بازی تبدیل شده است. در تمامی مراحل بازی و در حین انجام ماموریت، شما با نیروهای پلیس مواجه خواهید شد که اصلی‌ترین چالش برای طی کردن مراحل هستند. در واقع برای از بین بردن این مزاحم‌های سرسخت، شما دو راه بیشتر ندارید؛ یا باید با ضربه زدن به آن‌ها، موجب خروج‌شان از جاده شوید، یا اینکه از بمب‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین قوانین بازی این است که برای از بین بردن هر ماشینی، باید از کنار به آن ضربه بزنید تا به خودرو خودتان صدمه وارد نشود. اگر بیش از دو سه بار به پشت ماشین‌های دیگر برخورد کنید، در نهایت ماشین خودتان از کار افتاده و تسلیم نیروهای پلیس خواهید شد. راه دوم نیز بمب‌هایی است که در اختیار شما قرار می‌گیرند. به کمک بمب‌ها، می‌توانید هر چیزی را که در شعاع دیدتان قرار دارد منفجر کنید، اما مشکل کار اینجاست که تعداد این بمب‌ها محدود است و نمی‌توان آن‌ها را به این راحتی هدر داد.

یکی از بخش‌های سخت بازی که در مراحل بالاتر با آن روبرو خواهید شد، بالارفتن سرعت ماشین با گذشت زمان است که امکان عبور از ترافیک‌های سنگین را بسیار مشکل می‌کند و از طرفی اگر قرار باشد در این ترافیک خودرو دیگری را هم سرنگون کنید، کار به مراتب سخت‌تر خواهد شد، اما سازندگان برای این مشکل هم چاره‌ای در نظر گرفته‌اند. در حقیقت هر وقت که شما بخواهید از بمب استفاده کنید، باید انگشت خود را از روی صفحه بردارید و با انجام این کار، بازی وارد حالت اسلوموشن یا صحنه آهسته می‌شود که به اندازه کافی فرصت تصمیم‌گیری را برای‌تان مهیا می‌سازد.

صداگذاری ماشین‌ها و موسیقی‌های بازی واقعا حس زیبایی به گیم‌پلی می‌بخشد

جدا از مراحل اصلی، بازی یک بخش رکوردزنی با نام Survival نیز فراهم کرده است که در این حالت هر چقدر که زمان بیشتری دوام بیاورید و خودروهای بیشتری را از راه به در کنید، امتیاز بالاتری دریافت خواهید کرد. البته این قسمت بعد از مرحله بیستم بازی برای‌تان فعال خواهد شد، اما در کل بخش خوبی برای جمع کردن پول و خرید ماشین‌های جدید است. صحبت از ماشین‌های بازی شد و جا دارد بگویم که تنوع Hit n Run در زمینه خودرو فوق‌العاده است. گذشته از اینکه تعداد زیادی خودروهای قرن بیستمی و قدیمی آمریکایی در بازی نهفته شده است، سازندگان در بخش آزاد کردن خودروها هم کمی شیطنت به خرج داده‌اند و به شما اجازه نمی‌دهند که مستقیما خودروی دلخواه‌تان را خریداری کنید. در واقع هر زمان که پول‌تان به میزان مشخصی رسید، سه کارت روبروی شما قرار می‌گیرد که با انتخاب شانسی یکی از آن‌ها، سوار ماشین جدیدتان خواهید شد. همین خلاقیت به ظاهر کوچک باعث می‌شود تا انگیزه بالایی برای ادامه دادن بازی و آزاد کردن اکثر خودروها داشته باشید. نکته مهم در مورد خودروها این است که هر کدام تفاوت محسوسی با یکدیگر دارد. شاید مهم‌ترین تفاوت‌شان در تعداد بمب‌هایی باشد که می‌توانند حمل کنند. برای مثال خودروهایی مثل ون‌ها یا ماشین آتش‌نشانی، به خاطر استقامت بالایشان و همچنین تعداد بالای بمب‌ها برای مراحل طولانی گزینه مناسب‌تری هستند. در عوض ماشین‌هایی هم هستند که سریع‌تر بوده و کنترل فرمان بهتری دارند که فرار کردن از دست پلیس‌ها را راحت‌تر می‌کنند.

Hit n Run
Hit n Run
Hit n Run

در پایان، جا دارد از صداگذاری و موسیقی‌های بازی نیز بگویم که حال و هوای فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده و لذت گیم‌پلی را دو چندان کرده‌اند. یکی از موارد جالب بازی این است که با انتخاب هر دسته مختلف از ماشین‌ها، شاهد پخش موسیقی متفاوتی در حین بازی خواهید بود. گرافیک بازی نیز کاملا شرایط قابل‌قبولی دارد و برای یک اثر دو بعدی، رضایت‌بخش به نظر می‌رسد. رنگ‌بندی محیط کاملا ما را به یاد غرب وحشی و جاده‌های بیابانی آمریکا که در خیلی از فیلم‌های هالیوودی دیده‌ایم، می‌اندازد. برای دانلود بازی آیفون و اندروید Hit n Run می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Hit n Run


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده