// سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

اورکلاکرها توانستند تمامی هسته‌‌های پردازنده 9900K را به فرکانس ۶.۹ گیگاهرتز برسانند

یک اورکلاکر مشهور توانست با استفاده از روش خنک‌سازی LN2، تمامی هسته‌ی پردازنده‌ی 9900K را به فرکانس ۶.۹ گیگاهرتز برساند.

همزمان با معرفی نسل نهم پردازنده‌های کمپانی اینتل، فرصت مناسبی برای این شرکت بزرگ پیش آمد تا توانایی اورکلاک سری جدید پردازنده‌های خود را در زمان معرفی به حداکثر ممکن افزایش دهد.

بر همین اساس اینتل با دعوت از اورکلاکر مشهوری با نام Splave نشان داد که پرچمدار پردازنده‌های رده‌ی کاربری این کمپانی یعنی Core i9-9900K می‌تواند با رسیدن به ولتاژ 1.7V Vcore به کمک استفاده از روش خنک سازی نیتروژن مایع، تا چه حدی مرز‌های اورکلاکینگ را جابجا کند. 

رسیدن به این ولتاژ هسته و همچنین استفاده از دمای زیر صفر با روش خنک‌سازی LN2، به این اورکلاکر مشهور اجازه داد که تمامی هشت هسته‌ی پردازنده‌ی مذکور را تا فرکانس ۶.۹ گیگاهرتز اورکلاک کند. به گفته‌ی Splave در برخی نمونه‌های این پردازنده‌ی قدرتمند حتی می‌توان فرکانس را تا ۷.۱ گیگاهرتز برای تمامی ۸ هسته بالا برد. دست‌یابی به چنین فرکانسی با این ولتاژ بسیار چشمگیر است؛ در نتیجه Intel با استفاده از این فرصت توانست بنچمارک‌هایی از این پردازنده‌ی اورکلاک شده به ثبت برساند.

9900K

Splave در ادامه اعلام کرد که پردازنده‌های نسل نهم کمپانی اینتل اکنون توانایی این را دارند که با استفاده از یک واتر کولر در ولتاژ هسته‌ی ۱.۴ ولت، به راحتی به فرکانس ۵.۳ گیگاهرتز دست پیدا کنند.

مشخصات فنی کامل، قیمت پردازنده در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع CPU را در بخش محصولات مشاهده کنید؛انواع CPU اینتل از  جمله سری‌ Core i3، Core i5 و Core i7 و پردازنده‌های AMD رایزن (Ryzen) برای مقایسه و خرید در دسترس کاربران است. 


منبع techpowerup.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده