// سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Prince of Persia: Escape؛ شاهزاده پارسی با ظاهری جدید

بازی موبایل Prince of Persia: Escape، یک بازی موبایل در سبک رانینگ است که تیم سازنده سعی کرده است تصویر جدیدی از بازی شاهزاده‌ی ایرانی را به تصویر بکشد. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

یکی از موارد جالب در صنعت بازی‌های ویدیویی، الهام‌گیری از شخصیت یا بازی‌های مطرح بازار برای خلق یک بازی جدید است. در این الهام‌گیری‌ها سازنده تنها از یک اسم مشابه استفاده می‌کند تا قانون کپی رایت را رعایت کند و در کنار آن، بتواند مخاطبان را به بازی خود هم جذب کند. در معرفی بازی موبایل امشب به‌سراغ یک بازی موبایل جالب در سبک رانینگ رفته‌ایم. بازی اندروید و آیفون Prince of Persia: Escape، ساخته استودیو کچ‌اپ (Ketchapp)، یک بازی موبایل رانینگ است که سازنده از نام سری بازی Prince of Persia استفاده کرده است تا بازی موبایل ساده و سرگرم‌‌کننده‌ای را خلق کند. بازی موبایل Prince of Persia: Escape فاقد بخش داستانی است و در جریان آن بازیکنان در نقش شاهزاده‌ی ایرانی ظاهر می‌شوند تا از زندان فرار کنند. البته استودیو کچ‌اپ تنها از نام شاهزاده‌ی پارسی و یکی از ویژگی‌های این شخصیت الهام گرفته است و ظاهر و ساختار شخصیتی وی، کاملا متفاوت است.

رفته رفته موانع و طراحی‌‌شان شما را غافل‌گیر خواهند کرد

با شروع بازی اندروید و آیفون Prince of Persia: Escape بدون هیچ وقفه‌ای وارد گیم‌پلی می‌شوید و سازنده از یک بخش تمرینی ساده استفاده کرده است تا بازیکنان با ساختار بازی آشنا شوند. در بازی موبایل Prince of Persia: Escape شما در قالب شخصیت اصلی داستان، باید در طول مراحل بازی بدوید و موانع را پشت سر بگذارید. در واقع ساختار بازی‌های رانینگ به نحوی است که کارکتر بازی به صورت خودکار در حال دویدن است و بازیکنان وظیفه دارند با پریدن یا چپ و راست کردن شخصیت بازی، موانع را پشت سر بگذارند. از آنجایی که Prince of Persia: Escape یک بازی دو بعدی است، تنها می‌توانید با پریدن موانع را پشت سر بگذارید. از طرفی نحوه‌ی پریدن در بازی اندروید و آیفون Prince of Persia: Escape به دو شکل متفاوت انجام می‌شود. اولین حالت، پرش‌های کوتاه است که تنها با یک ضربه‌ی سریع روی صفحه نمایش، انجام می‌شوند. این در حالی است که نوع دوم پریدن در بازی Prince of Persia: Escape، پرش‌های بلند است که باید انگشت خود را روی صفحه نمایش نگه دارید. حال موانع بازی اندروید و آیفون Prince of Persia: Escape تیغه‌هایی هستند که از داخل دیوارها یا از داخل زمین بیرون می‌آیند.

شاهزاده‌ی فارسی در این بازی پسری مو طلایی است که لباس یک زندانی را به تن دارد و باید از زندان‌هایی با طراحی‌های متفاوت، فرار کند

مراحل اولیه به شکلی طراحی شده است که به سادگی بتوانید آن‌ها را پشت سر بگذارید؛ اما رفته رفته با پیشروی در بازی به سطح‌هایی می‌رسید که پیچیدگی خاصی دارند و موانع به‌شکلی طراحی شده‌اند که بازیکن باید عکس العمل سریع و درستی را از خود به‌نمایش بگذارد. اگر عکس العمل درستی نداشته باشید، خواهید مرد و به اول بازی بر می‌گردید. یکی دیگر از ویژگی‌های بازی موبایل Prince of Persia: Escape، الهام گرفتن تیم سازنده از ویژگی بالا رفتن از دیوارهای موازی است که هواداران مجموعه Prince of Persia، به‌خوبی با سیستم و ساختار آن آشنایی دارند. زمانی که به دیوارهای موازی Prince of Persia: Escape می‌رسید، باید از طریق پریدن، لبه‌های هر قسمت را بگیرید و بالا بروید. جدا از این موارد، بازی موبایل Prince of Persia: Escape دارای بخشی است که از طریق آن می‌توانید لباس‌های جدیدی را برای کاراکتر اصلی بازی خریداری کنید. البته اشاره کنم که این بخش هنوز در دسترس قرار نگرفته است و به‌زودی به بازی اضافه می‌شود.

بازی اندروید و آيفون Prince of Persia: Escape یک بازی رایگان است و از این رو تبلیغات نقش مهمی در بازی دارند. در طول بازی کردن‌تان، شاهد آگهی‌های تبلیغاتی هستید که در پایین صفحه نمایش، نشان داده می‌شوند. همچنین پس از گذشت چند مرحله، ویدیوهای تبلیغاتی برای بازیکنان به‌نمایش در می‌آیند که بعضی از آن‌ها را می‌توانید رد کنید. یکی دیگر از استفاده‌های ویدیوهای تبلیغاتی در بازی Prince of Persia: Escape، زمان‌هایی است که در یک قسمت بیش از چهار الی پنج بار کشته می‌شوید. در این مواقع بازی به شما می‌گوید که از طریق‌های الماس‌های بنفش رنگ، خود را زنده کنید یا اینکه ویدیوهای تبلیغاتی را مشاهده کنید تا زنده شوید. با تمام این تفاسیر، بازی اندروید و آیفون Prince of Persia: Escape شاید در ظاهر شما را گول بزند و فکر کنید که از طریق شاهزاده‌ی فارسی معروف قادر به تجربه‌ی بازی جدیدی هستید؛ اما اینگونه نیست و تنها شاهد یک الهام‌گیری اسمی هستیم. با این حال Prince of Persia: Escape اثری است که می‌تواند شما را سرگرم کند و لحظات خوبی را برای‌تان رقم بزند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Prince of Persia: Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده