// جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

فیل اسپنسر شایعه‌ های تاخیر در عرضه‌ کنسول ایکس باکس وان ایکس را تکذیب کرد

برخلاف شایعات پر رنگ جریان‌یافته در محیط اینترنت، بنا به گفته‌ی رئیس تیم ایکس‌باکس، کنسول ایکس‌ باکس وان ایکس بدون هیچ تاخیری عرضه خواهد شد.

این روزها،‌ کنسول پر قدرت مایکروسافت که تا چندی پیش پروژه‌ی اسکورپیو نام داشت و چیزی از هویتش نمی‌دانستیم، حجم بالایی از اخبار و شایعه‌های حاضر در محیط اینترنت را به خود اختصاص داده است. کنسولی که بر طبق گفته‌های مکرر سازندگانش و شواهد موجود، قوی‌ترین کنسول تولید شده تا به امروز در دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و مایکروسافت هم ثابت کرده که روی آن حساب خاصی باز کرده است. با این حال، فارغ از قدرت به خصوص کنسول یا قیمتش که از نظر بعضی معقول و از نظر برخی دیگر، بیش از اندازه است، خیلی‌ها بزرگ‌ترین انتقاد را از این منظر به مایکروسافت وارد می‌کردند که کنسولش را برای عرضه در زمانی بسیار دیر برنامه‌ریزی کرده است. انتقادی که اگر زمان عرضه‌ی کنسول با کوچک‌ترین تاخیری هم مواجه می‌شد به شدت قوت می‌گرفت و بدون شک مایکروسافت را اذیت می‌کرد.

Phil Spencer

با این حال، برخلاف ویدیوها، مقالات و انواع و اقسام شایعه‌های جریان‌یافته در محیط اینترنت که در روزهای اخیر به موضوع تاخیر تاریخ عرضه‌ی کنسول XBOX ONE X دامن می‌زدند، فیل اسپنسر خیلی صریح و در جواب یکی از مخاطبان خود در توئیتر، بر عرضه‌ی کنسول در همان تاریخ اعلام‌شده در E3  2017 تاکید کرد. او در توئیت خود می‌نویسد:

هنوز در همان مسیر عرضه‌ی کنسول در تاریخ هفتم نوامبر هستیم. حس خوبی نسبت به این تاریخ دارم.

با این اوصاف، دیگر می‌توان مطمئنن بود که XBOX ONE X در تاریخ هفتم نوامبر سال جاری (۱۶ آبان) به صورت رسمی عرضه خواهد شد. کنسولی که به گفته‌ی ردموندی‌ها توانایی اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K واقعی و بدون نیاز به تکنولوژی‌های به کار رفته در کنسول میان‌نسلی سونی را دارد و بازی‌ها را با کیفیتی متفاوت، تقدیم مخاطبان می‌کند. ادعایی که این اواخر دیجیتال فاندری یا همان بخش تحلیلی سایت یوروگیمر، تا جای ممکن آن را بررسی کرده است. از طرف دیگر، با اعلام مشخصات سخت‌افزاری کنسول مایکروسافت، امکان مقایسه‌ی محصول دو کمپانی حداقل بر روی کاغذ مهیا شده که زومجی، آن را به طور کامل برای شما آماده‌ی مطالعه کرده است. هر آن‌چه که باشد، مایکروسافت برای عرضه‌ی موفق این کنسول، نیاز به پشتیبانی‌های دائمی از آن، به وسیله‌ی انحصاری‌های بزرگ دارد. انحصاری‌هایی که شاید تنها دلیل عدم حضورشان در E3 2017، تعهد اسپنسر نسبت به نمایش آثار نزدیک به تاریخ عرضه، بوده باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده