نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

نحوه انتخاب بهترین ابزارها برای نظافت منزل

تمیز کردن وسایل و محیط منزل یا اداره بخشی از برنامه‌ی روزانه یا هفتگی بیشتر مردم است.

روش‌ها، ابزار و محصولات متنوعی برای نگهداری و نظافت وسایل وجود دارند. انتخاب و استفاده‌ی درست از آنها می‌تواند به نظافت منزل و اداره‌ی شما منجر شود.

در این مطلب قصد داریم به شما در خرید و فروش ابزار نظافت کمک کنیم. به این ترتیب شما با توجه به نیازتان ابزار نظافت جدید می‌خرید و ابزار نظافت قبلی را که کاربردی برایتان ندارد می‌فروشید و این بار با آگاهی بیشتری این محصولات را انتخاب می‌کنید.

 

هر چیزی را بهر کاری ساختند

یک تمیزکاری اساسی با انتخاب درست ابزار نظافتی شروع می‌شود؛‌ شما از جاروبرقی انتظار شست و شوی ظرف‌‌ها را ندارید. لازم است  قبل از اقدام برای خرید ابزار نظافتی لیستی از نوع ابزار نظافتی، وظیفه‌ی ابزار و تک کاربردی یا چند کاربردی بودن آنها تهیه کنید.

ما با دسته بندی این ابزارها طبق کاربردشان شما را در تهیه‌ی این لیست همراهی خواهیم کرد.

 

ابزارهای مراقبت و نظافت کف و فرش

کف منزل یا شرکت خود را با چه چیزی پوشانده‌اید؟ خرید ابزار نظافت مخصوص کف باید با توجه به جنس کف پوش باشد. فرش، موکت، سرامیک، کاشی و پارکت جزو کف‌پوش‌های عمده در ایران هستند.

  • فرش و موکت: برای نظافت فرش وموکت به جارو نیاز دارید. جارو‌ی شارژی برای خار و خاشاک موضعی و جاروی برقی برای تمیزی بیشتر در سطح وسیع‌تر کاربرد دارد. جاروها در انواع مختلف یکی از ابزارهای نظافتی هستند که می‌توانید به وفور آنها را در سایت دیوار بیابید. شامپو فرش محصول دیگری است که برای مراقبت از فرش و رفع لکه‌های کوچک به آن نیاز دارید.
  • سرامیک و کاشی: سطل و طی، کف‌شوی، جاروی دستی و مواد جرم زدا ابزار و موادی هستند که برای تمیز کردن سطح سرامیک، کاشی و موزاییک کاربرد دارند. البته انتخاب نوع ماده‌ی شوینده نیاز به توجه به جنس سطح دارد.
  • پارکت چوبی: برای نظافت پارکت می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. اگر سطح پارکت کثیف شده باشد زمین‌شوی می‌تواند به شما کمک کند و برای جلای سطح پارکت می‌توانید از روغن‌های مخصوص استفاده کنید.
  • پارکت لمینت (پلاستیکی): نفوذ آب به قسمت‌های اتصال پارکت‌های لمینت یکی از عوامل خرابی آنها است. در مرحله‌ی اول با جاروبرقی و در مرحله‌ی بعد با استفاده از یک طی که زیاد مرطوب نباشد سطح لمینت را تمیز کنید.

 

ابزار نظافت مبلمان

مبلمان یکی از وسایلی است که معمولا به دلیل راحتی‌اش می‌شود هر کدام از فعالیت‌های روزمره را در حالی که روی آن لم داده‌اید انجام دهید و همین کار باعث کثیفی بیشتر آن می‌شود. برای نظافت درزهای مبلمان می توانید از سری‌های مختلف جاروبرقی‌ها یا جاروشارژی استفاده کنید. اگر مبلمان شما لک شده است از شامپو فرش یا بخارشوی استفاده کنید. اما قبل از نظافت مبل، برای اجتناب از این کثیفی‌ها می‌توانید سطح مبلمانتان را با روکش مبل بپوشانید.

 

ابزارهای نظافت پنجره

شیشه‌شوی، اسپری تمیز کننده، دستمال آبگیر بدون پرز (دستمال نانو)، روزنامه‌های باطله و... از مواد اولیه‌ی تمیز کردن شیشه‌ها هستند. شما برای شفافیت منظره‌ی بیرون پنجره نیاز به هزینه‌ی زیادی ندارید.

 

شوینده‌ها و مواد شیمیایی

مواد شوینده طیف وسیعی دارند؛ اما به طور کلی معمولا برای نظافت منازل به مواد ضدعفونی کننده، تمیز کننده‌ی گاز، جرم گیر کاشی و سرامیک، خوش‌بو کننده‌ی هوا، تمیز کننده‌ی سطوح و... نیاز است. در استفاده از شوینده‌های شیمیایی دقت کنید؛ آنها می‌توانند به سلامت شما آسیب برسانند.

 

ابزارهای نظافت دیگر

ابزارهای نظافتی زیادی وجود دارند؛ انواع دستکش‌ها، سطل، فرچه، دستمال‌‌های پارچه‌ای، دستمال کاغذی، گردگیرها و... جزو ابزارهای دیگر نظافت هستند و تنوع در انتخاب این محصولات بسیار زیاد است.

 

ابزارهای نظافتی را از دیوار بخرید

اگر به دسته‌بندی مربوط به خانه بروید با بخش ابزارها روبه‌رو خواهید شد. در منوی باز شده می‌توانید بخش مربوط به ابزار نظافت را در سایت دیوار مشاهده کنید. همچنین اگر برای نیازی در گذشته اقدام به خرید ابزار نظافت کرده‌اید و حالا به آن نیاز ندارید نیز می‌توانید با فروش ابزار نظافتی خود ابزارهای نظافت با کاربردی مناسب‌تر بخرید.

برای مشاهده‌ی قیمت انواع ابزار نظافتی به سایت دیوار مراجعه کنید. همچنین اگر قصد فروش ابزار نظافت قبلی خود را دارید اقدام به  ثبت‌نام در دیوار و ثبت آگهی کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده