نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

چگونه تنها با وام ازدواج در مجیدیه ساکن شویم؟

اولین چیزی که از زندگی در مجیدیه به ذهن آدم می‌رسد سکونت ارامنه در آن است.

برای همین وقتی در پیاده‌روی این‌جا راه می‌روید یکی در میان صدای زبان فارسی و ارمنی عابران پیاده به گوشتان می‌خورد. مدرسه آرارات یکی از همین ذخیره‌های خاطره است. پیش از تاسیس آن، بچه‌ها در خانه یکی از ارامنه درس می‌خواندند. اولین کلیسا در این محله سال ۱۳۶۲ ساخته می‌شود و مردم همچنان یکشنبه‌ها را در آن‌جا می‌گذرانند.

مجیدیه محله‌ای بسیار قدیمی است و با اینکه دیگر این روزها تعداد وانت‌های میوه‌فروش کم‌تر شده، باز هم در این محله روزی نیست که وانتی با صدای بلند فروش سبزیجات و خریداری آهن قراضه در کوچه‌ها نچرخد. آن‌طور که از ساختمان‌ها پیدا است اهالی اینجا علاقه زیادی به بازسازی خانه‌هایشان ندارند و همان تک واحدی‌های قدیمی را به قوطی کبریت‌های امروزی ترجیح می‌دهند. این بافت قدیمی را از درمانگاه سه راه ارامنه آن می‌توانید دنبال کنید؛ درمانگاهی که حتی به نظر می‌آید تابلوی آن هم متعلق به دهه‌های پیش باشد.

به طور کلی اجاره آپارتمان در مجیدیه کار خیلی سختی نیست؛ چرا که طیف قیمت در آن بسیار متنوع است و انگار که برای هر سلیقه و جیبی گزینه‌ای دارد. البته حواستان باشد که قیمت اجاره آپارتمان در مجیدیه بین خیابان استاد حسن بنا، ۱۶ متری اول و ۱۶ متری دوم متفاوت است. برای اینکه قیمت خانه در این منطقه بیشتر دستمان بیاید یک زوج را در نظر می‌گیریم که به‌تازگی عقد و با دریافت وام ازدواج ۲۰ میلیون تومان پول رهن جمع کرده‌اند. حالا با این پول کجای مجیدیه می‌توان خانه‌ای دست و پا کرد؟

با جست و جو در دیوار به دنبال اجاره خانه در مجیدیه با این مبلغ رهن ابتدا گزینه‌ای بالا می‌آید که در شانزده متری اول قرار دارد. این واحد ۵۰ متری در خیابان شهید مهدوی با ماهانه یک میلیون تومان اجاره داده می‌شود. طبقه همکف ساختمان دیگری در همان اطراف هم با همین متراژ، ۱۰ میلیون رهن و ماهانه ۸۵۰ هزار تومان اجاره دارد. همچنین یک واحد ۵۰ متری دیگر در طبقه دوم که بر خلاف قبلی‌ها مجهز به آسانسور است و یک سال و نیم از عمر بنای آن می‌گذرد، ۲۰ میلیون رهن و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود. واحد مشابه دیگری در نزدیکی صیاد و البته ۶ متر کوچک‌تر از قبلی با همان رهن اما ۸۵۰ هزار تومان اجاره قیمت دارد.

اگر واحدهای زیر ۵۰ متر برایتان کوچک است در نظرتان باشد که با این پول رهن باید برای اجاره آپارتمان، ماهانه بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان کرایه بدهید. یک واحد ۶۶ متری با حیاط دربست با همین مقدار رهن به ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اجاره نیاز دارد. اگر با اجاره بالا مشکلی ندارید هم آپارتمان ۶۰ متری دیگری با ۵ سال عمر و مجهز به سرویس ایرانی و فرنگی، حرارت از کف و پارکینگ و انباری ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره دارد.

ممکن است برای شما مساحت خانه اهمیت بیشتری تا نو بودن آن داشته باشد. در این صورت یک واحد ۸۶ متری قدیمی ساز را که دارای دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و کابینت‌های ام دی اف است با ۲۰ میلیون و ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید ساکن شوید. برای واحدهای بزرگ‌تر باید اجاره بیشتری بدهید. در شانزده متری دوم، آپارتمانی ۱۰۰ متری وجود دارد که چهره جدیدی داشته و دو اتاق خواب دارد که اجاره آن با همان پول رهن ثابت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. واحد ۱۱۵ متری دیگری که یک تراس بزرگ رو به پارک دارد با اینکه قدیمی ساز است، اما بازسازی شده و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اجاره دارد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده