نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۸

سازنده Age of Empires 4 به انتشار بازی برای ایکس باکس فکر می‌کند

توسعه‌دهندگان Age of Empires 4 مشغول بررسی امکان انتشار بدون ایراد این بازی استراتژی برای کنسول‌های مایکروسافت هستند.

شاید یک روز بازی Age of Empires 4 برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه شود. سری Age of Empires یک مجموعه بازی استراتژی همزمان (Real-Time) بزرگ و معروف است که ارتباط تنگاتنگی با پلتفرم پی سی دارد. بازی Age of Empires 4 به‌تازگی در دسترس بازیکنان قرار گرفت و با استقبال خوبی مواجه شد. از آن‌جایی که این مجموعه به مایکروسافت تعلق دارد و ناشر قسمت جدید آن Xbox Game Studios است، طبیعتا عده‌ای انتظار دارند که بتوانند روی کنسول‌های ایکس باکس به تجربه‌ی Age of Empires 4 بپردازند.

با اینکه هنوز عرضه‌ی بازی برای کنسول‌های ایکس باکس اصلا قطعی نشده است، اما احتمال رخ دادن این اتفاق وجود دارد. آدام ایسگرین از World’s Edge (یکی از استودیوهای اختصاصی ایکس باکس) توضیح داد که پس از عرضه‌ی Age of Empires 4 برای کامپیوتر، سازندگان مشغول فکر کردن به کنسول‌ها شده‌اند و امکان عرضه‌ی محصول برای آن‌ها را بررسی می‌کنند. او در این‌باره گفت: «ما هنوز هیچ برنامه‌ی مشخصی نداریم. اما پس از فراغت از کارها قصد داریم که واقعا در موردش فکر کنیم».

لوگو بازی Age of Empires 4 با رنگ طلایی روی بک گراند مشکی

چالش‌های آشکار و متعددی در مسیر فراهم کردن امکان تجربه‌ی یک بازی استراتژی ریل-تایم با کنترلرهای کنسول‌ها وجود دارند. تجربه‌ی بخش تک‌نفره‌ی این بازی‌ها با گیم‌پد هم دشوار است. اما وقتی نیاز به صدور فرامین پیچیده، مشخص کردن کلیدهای فوری (hotkey) و میان‌برهای فراوان مورد نیاز در حالت رقابتی را در نظر بگیریم، محدودیت‌های کنترلر کنسول‌ها بیش‌ازپیش به چشم می‌آیند.

آیا مایکروسافت می‌تواند بازی Age of Empires 4 استودیو Relic Entertainment را مثل بازی Microsoft Flight Simulator استودیو Asobo با موفقیت برای کنسول‌ها عرضه کند؟ باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد. در هر حالت این اولین باری نیست که یکی از اعضای تیم‌های بازی‌سازی ایکس باکس در مورد انتقال بازی‌های استراتژی همزمان به کنسول‌ها صحبت می‌کند.

در حال حاضر Age of Empires 4 در انحصار کامپیوترهای شخصی است و افرادی که هزینه‌ی اشتراک سرویس ایکس باکس گیم پس PC یا ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را پرداخت می‌کنند، بدون خریداری جداگانه‌ی بازی می‌توانند به تجربه‌ی آن بپردازند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده