مرتضی کارگر
اصفهان، اصفهان
درباره من:
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عاشق دنیای گیمم. از هواپیمای آتاری شروع کردم و با سگای مشکی رنگ خودم به اوج رسیدم. کال آف 2 منو وارد دنیای پی سی کرد و از اون موقع تا حالا بالا و پایین زیاد داشتم ولی همیشه عاشق بازی موندم. ما از اون نسل ها بودیم که بهمون می گفتن کنسول(سگا رو میگم) رو به تلویزیون وصل نکن می سوزه! به هر حال الان دارم سعی می کنم خودم بازی بسازم و به این راه خیلی امید دارم. به امید روزی که اولین بازیم بیرون بیاد. البته تا همین الانشم تونستم تو رویداد لولآپ ۹۷ رتبه سوم رو به دست بیارم، مورد تقدیر هیئت داورن تو لولآپ ۹۸ قرار بگیریم و البته رتبه اول رویداد گیمجم پاییزه انستیتو ملی بازیسازی رو به دست بیارم ................................... آدرس وبلاگ شخصی: manual.blog.ir
عضویت: پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
نظر
@amirhoseinsoleymani
سلام دوست عزیز
بنده اطلاعاتی در این زمینه ندارم
نظر
@shahrokh62
حرف شما کاملا درسته
البته همونطوری که انتهای مقاله اعلام کردیم، عنوان مقالهی بعدی «اولین بازی خود را بسازید» هست. از اون مقاله پرداختن به جزئیات شروع میشه.
نظر
@amir_hossein_nosrati
بله امیرحسین جان
بعضی از مدلهای درآمدزایی کلا به بعضی از بازیها نمیخوره. با اینکه من خودم تو زمینهی بازاریابی و این مسائل تجربهی خاصی ندارم ولی چند پیشنهاد برات دارم:
اول اینکه شرکت در جشنوارهها و رویدادها تقریبا هزینهای نداره. مثلا ما «جشنواره تابستانی بازیسازی پرومیکرز » رو فعلا داریم که راحت میشه توش شرکت کرد. البته از بقیه رویدادها خبری ندارم و باید خودت مقداری بگردی. تو این موارد شرکت کن و طبق نکتههای توی مقاله سعی کن ازشون استفاده کنی
دوم اینکه سعی کن با ایمیل یا هر روش دیگه با سایتای نقد بازی ارتباط بگیری و یه نسخه رایگان از بازیت رو براشون بفرستی که نقد کنند. هر چقدر سایتای بیشتری نقدش کنن بهتره. اینطوری نیست که همهی سایتا بخواهند پول بگیرند. این مهم میتونه برای تبلیغات بازی تو کافهبازار مفید باشه.
نکتهی آخرم اینکه اگر اشتباه نکنم مجموعه فنافزار و زیر مجموعهی اون یعنی نشر فنافزار تو بخشهای بازاریابی و ... هم فعالیت میکنه. میتونی با اونا هم ارتباط بگیری و ببینی که نحوه و کیفیت همکاری اونا چطوریه...به طور حتم بدلیل اینکه یه بازی تقریبا آماده داری راحت میتونی باهاشون ارتباط بگیری. اگه به همکاری هم ختم نشه حداقل برای خودش یه تجربه مفید میشه
نظر
@DanialGabriel
دوست عزیز این رو باید بگم که بازی سازی صرفا کار کردن با نرمافزارها و موتورهای درگیر در فرایند بازی سازی نیست. البته اینم باید بگم که ما هم طبق یک برنامهی مشخص داریم جلو میریم و اگه مقاله رو خونده باشید فهمیدید که مقالهی بعدی عنوانش اینه:«اولین بازی خود را بسازید»
کم کم داریم وارد مباحث جزئیتر میشیم
پست
جمعه, ۱۳ مرداد ۹۶, ۱۰:۵۹نظر
همون لیست فیلمای منتخبی که گفته شده برای بهترین بودن یک کمپانی تو زمینه کاریش کفایت میکنه!
نمیدونستم پیتر جکسون خودش از پایهگذارای این کمپانی شگفت انگیز بوده...ولی تو جلوههای ویژه کار پیتر جکسون حرف نداره....اسمش رو یه فیلم باشه جلوههای ویژه اون فیلم تضمین شده است
نظر
اگه این حرکت جدید رو عملی کنن دقیقا داریم چند سال عقب گرد رو تجربه میکنیم. فقط برا من یکی هزینههای فعلی به نسبت قبل دو برابر میشه تازه معلوم نیست کیفیتم همون بمونه!
نظر
@احسان زارعی
منبع فارسی جامع که نداریم ولی کتاب الکترونیکی «برای درک گیمهای ویدئویی:مقدمهي ضروری» منسجم ترین منبع فارسی موجوده(البته طبق اطلاعات بنده). ممکنه همهي مطالبش به کار نیاد ولی خب محتوای زیادی داره. در کنار اون جسته گریخته سایت و وبلاگ در مورد بازی سازی هست ولی هیچ کدوم هنوز انسجام کافی ندارن و برای همین نام نمیبرم
در مورد مطالب غیر فارسی هم بازم موضوع چندان تفاوتی ایجاد نمیکنه! چرا...چون واقعا چیزی به نام بازیسازی وجود نداره و در اصل هر آموزشی یه جنبه از کار رو هدف گرفته. بعضی داستان نویسی، بعضی طراحی بازی و حتی بعضی برنامه نویسی و ... . برای همین خود شما باید اول جاهایی که سوال دارید رو مشخص کنید و بعدش سعی کنید جواب سوالاتتون رو به ترتیب با جست و جو و تحقیق پیدا کنید.
ولی خب مثلا میتونید از مقاله زیر شروع کنید:
yon.ir/2ZN4q
عنوانش Game development life cycle guidelines و مطالب جالبی داره.
ولی در کل باید کلید واژه مشخص کنید و بعدش خودتون شروع به تحقیق کنید.
راستی ویدئوهای گروه Extra Credits هم مطالب جالبی داره و هم پیچیدگی خاصی در بیان مطالب نداره:
youtube.com/user/ExtraCreditz
نظر
@Ehsan_Zarei
راستی هر سوالی داشتی بپرس
در حد معلوماتمون سعی میکنیم کمکتون کنیم :)
نظر
@mahdi fi
یه نکتهي کوچولو آقا مهدی
هر موتور بازی سازی قابلیتهای خاص خودش رو داره. مثلا طبق آخرین اطلاعی که من از آپدیتهای پیشین موتورها دارم مثلا یونیتی هنوز تو تکنیک های AA به پای آنریل نمی رسه یا آنریل در ساخت بازیهای جهان باز ابزارهایی داره که یونیتی نداره. تو گرافیک هم اصلا بحثی نداریم! از طرفی آنریل قابلیتی به نام بلوپرینت داره که تا حد زیادی ما رو از برنامهنویسی بینیاز میکنه ولی با این اوصاف معتقد نیستم آنریل حتما بهتره، چون هر موتوری ویژگیهای خاص خودش رو داره و این ضعف یا برتری حتمی رو نمیرسونه