عضو تحریریه
سوگند مختاری
،
درباره من:
مدرس سینما/ فیلمساز/ کارشناسی ارشد سینما
مدرس سینما/ فیلمساز/ کارشناسی ارشد سینما
عضویت: چهار شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹
نظر
@Amhm1510
بررسی دنیای پیکسار خیلی زمانبر هست ولی من خودم به شخصه داستان اسباب بازی ها رو چونکه به شدت استعاری بود و خیلی قشنگ از پس ارائهی ایده های دینی خودش براومده دوست داشتم. پیکسار به نظر من بعد از اسباب بازی ها نتونست اینقدر استعاری عمل کنه. اما درباره انیمیشن روح که شما گفتین خوشتون نیومده... Soul یک برگ برنده در بین آثار اخیر پیکسار دستش بود. درواقع اونا گفته بودن که چطور جهانی ناراحت کننده و ترسناک رو زیبا جلوه بدیم؟ و به نظرم من این کار از لحاظ دراماتیک در دنیای سینما کار خیلی بزرگی هست که خب سول تا حدی زیادی تونست انجامش بده
نظر
@Hamedgamer007
ممنون
نظر
@Regina Flangi
مرسی که وقت گذاشتین
نظر
@AB_Hanna
سلام هانا ممنون که وقت گذاشتی... خیلی خلاصه بگم... پیکسار معمولا دو الگو برای روایت خودش داره، یکی بر پایه ی ساختار کلاسیک هست که ابتدا و میانه و پایان داره، این شیوه ی روایت هم معمول ترین شیوه در دنیای فیلمسازیه و فیلمسازانی که میخوان قصه گویی کنن به سمتش میرن. (سید فیلد خیلی مفصل توضیح داده) حالا در دل این ساختار کلاسیک پیکسار میاد از الگوی روایت سفر قهرمان هم استفاده میکنه. یعنی ما میتونیم از جنبه ی دو الگوی متفاوت آثار پیکسار رو نقد و تحلیل کنیم. برای درک بهتر حرف من میتونین کتاب ساختار
اسطوره ای در فیلمنامه کریستوفر ووگلر رو بخونین
پست
چهار شنبه, ۱ شهریور ۰۲, ۲۳:۰۰پست
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۰۲, ۱۷:۵۹نظر
@Uther
سلام و ممنون از مشارکت شما. ببینید ما سعی میکنیم که همه ی سلیقه ها رو در نظر بگیریم. اما اصلی ترین هدفمون، هدایت مخاطب به سمت فیلم های خوب و با ارزش سینماست. مثلا من در مقاله قبلی فیلم مارینباد رو پیشنهاد دادم که فیلمی قدیمیه اما یکی از آثار مهم و تاثیرگذار توی تاریخ سینماست. فیلمهای اکشن و یا ابرقهرمانی بخاطر تجاری بودنشون، هیچوقت ناشناخته باقی نمیمونن و شما میتونین همه جا ازشون بخونین ولی فیلمهای مستقل و هنری تقریبا ناشناخته هستن و ما بهعنوان عضو کوچیکی از جامعهی هنری باید اونها رو معرفی کنیم. باز هم، در نظرات شرکت کنین و اگه سینمای خاصی مدنظرتون هست بگین تا به اونها هم بپردازیم.
پست
سه شنبه, ۲۴ مرداد ۰۲, ۱۷:۵۸پست
شنبه, ۱۴ مرداد ۰۲, ۱۹:۵۹پست
سه شنبه, ۱۰ مرداد ۰۲, ۲۰:۳۰