عضو تحریریه
سوگند مختاری

سوگند مختاری

،
درباره من:
مدرس سینما/ فیلمساز/ کارشناسی ارشد سینما
عضویت: چهار شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹
  1. سوگند مختاری
    سوگند مختاری | سه شنبه, ۳۰ آبان ساعت ۲۱:۳۱

    @Frankly, my dear, I don't give a damn
    سلام... چند تا کانال تلگرامی گذاشتن این فیلم رو. توی تلگرام یه ذره بگردین حتما پیدا میشه

    آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از انیمه پدرخوانده‌ های توکیو تا زیستن

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | جمعه, ۵ آبان ساعت ۱۸:۱۴

    @Sepid
    سلام سعی کردیم که فیلم های کاملا ایتالیایی رو بزاریم، آگراندیسمان زبانش انگلیسیه و کشور سازنده هم ایتالیا نیست

    بهترین فیلم های ایتالیایی | از ماجرا تا هشت و نیم

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | جمعه, ۵ آبان ساعت ۱۸:۲۳

    @رولان بارت
    در چنین لیستهایی باید به کشور سازنده و زبان فیلم هم توجه کنیم آگراندیسمان زبانش انگلیسه و شرکت سازنده اصلی هم ایتالیایی نیست

    بهترین فیلم های ایتالیایی | از ماجرا تا هشت و نیم

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | جمعه, ۵ آبان ساعت ۱۸:۳۱

    @UncleMYR
    سلام ممنون از شما. بله نبرد الجزیره زبانش فرق میکنه ولی کشور سازنده ایتالیا بوده و جز فیلمهای ایتالیایی محسوب میشه

    بهترین فیلم های ایتالیایی | از ماجرا تا هشت و نیم

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | پنجشنبه, ۲ شهریور ساعت ۱۱:۰۸

    @AB_Hanna
    سلام هانا ممنون که وقت گذاشتی... خیلی خلاصه بگم... پیکسار معمولا دو الگو برای روایت خودش داره، یکی بر پایه ی ساختار کلاسیک هست که ابتدا و میانه و پایان داره، این شیوه ی روایت هم معمول ترین شیوه در دنیای فیلمسازیه و فیلمسازانی که میخوان قصه گویی کنن به سمتش میرن. (سید فیلد خیلی مفصل توضیح داده) حالا در دل این ساختار کلاسیک پیکسار میاد از الگوی روایت سفر قهرمان هم استفاده میکنه. یعنی ما میتونیم از جنبه ی دو الگوی متفاوت آثار پیکسار رو نقد و تحلیل کنیم. برای درک بهتر حرف من میتونین کتاب ساختار
    اسطوره ای در فیلمنامه کریستوفر ووگلر رو بخونین

    نقد انیمیشن المنتال (Elemental) | پیکسار به ریل بازگشت؟

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | پنجشنبه, ۲ شهریور ساعت ۱۱:۱۱
    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | پنجشنبه, ۲ شهریور ساعت ۱۱:۱۳
    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | پنجشنبه, ۲ شهریور ساعت ۱۱:۵۶

    @Amhm1510
    بررسی دنیای پیکسار خیلی زمانبر هست ولی من خودم به شخصه داستان اسباب بازی ها رو چونکه به شدت استعاری بود و خیلی قشنگ از پس ارائه‌ی ایده های دینی خودش براومده دوست داشتم. پیکسار به نظر من بعد از اسباب بازی ها نتونست اینقدر استعاری عمل کنه. اما درباره انیمیشن روح که شما گفتین خوشتون نیومده... Soul یک برگ برنده در بین آثار اخیر پیکسار دستش بود. درواقع اونا گفته بودن که چطور جهانی ناراحت کننده و ترسناک رو زیبا جلوه بدیم؟ و به نظرم من این کار از لحاظ دراماتیک در دنیای سینما کار خیلی بزرگی هست که خب سول تا حدی زیادی تونست انجامش بده

    نقد انیمیشن المنتال (Elemental) | پیکسار به ریل بازگشت؟

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | جمعه, ۲۷ مرداد ساعت ۱۹:۴۶

    @Uther
    سلام و ممنون از مشارکت شما. ببینید ما سعی می‌کنیم که همه ی سلیقه ها رو در نظر بگیریم. اما اصلی ترین هدفمون، هدایت مخاطب به سمت فیلم های خوب و با ارزش سینماست. مثلا من در مقاله قبلی فیلم مارین‌باد رو پیشنهاد دادم که فیلمی قدیمیه اما یکی از آثار مهم و تاثیرگذار توی تاریخ سینماست. فیلمهای اکشن و یا ابرقهرمانی بخاطر تجاری بودنشون، هیچوقت ناشناخته باقی نمیمونن و شما میتونین همه جا ازشون بخونین ولی فیلمهای مستقل و هنری تقریبا ناشناخته هستن و ما به‌عنوان عضو کوچیکی از جامعه‌ی هنری باید اونها رو معرفی کنیم. باز هم، در نظرات شرکت کنین و اگه سینمای خاصی مدنظرتون هست بگین تا به اونها هم بپردازیم.

    آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از روزی روزگاری در آناتولی تا دندان نیش

    سوگند مختاری
    سوگند مختاری | دوشنبه, ۵ دی ساعت ۲۳:۵۰
صفحه ۱ از ۳