نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۸

Genshin Impact و Wordle، بحث‌برانگیزترین بازی‌های سال در توییتر

توییتر فهرستی از بازی‌هایی که بیشترین بحث و گفت‌وگو را در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند منتشر کرده که بازی گنشین ایمپکت از استودیو MiHoYo در صدر این جدول قرار دارد.

براساس آمار ارائه شده توسط توییتر، بازی Genshin Impact بیشترین توییت از سوی کاربرها را در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد. بعد از آن بازی معمایی Wordle است که در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. این بازی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده، در سال گذشته حتی بین ۱۰ بازی نخست این فهرست هم قرار نمی‌گرفت، اما حالا مشاهده می‌کنیم که بعد از Genshin Impact بیشترین توییت‌ها را در توییتر به خود اختصاص داده است.

از بازی‌های جدید دیگری که در سال ۲۰۲۱ در رده‌های بالای این جدول قرار نداشتند، باید به Valorant و The Legend of Zelda اشاره کرد که حالا به فهرست ۱۰ بازی برتر این فهرست رسیده‌اند. در ادامه می‌توانید فهرست کامل این بازی‌ها را ملاحظه کنید. داخل پرانتز رتبه‌ی قبلی این بازی‌ها نوشته شده است.

  1. Genshin Impact (1)
  2. Wordle (NEW)
  3. Ensemble Stars (3)
  4. Final Fantasy (4)
  5. Project Sekai (9)
  6. Apex Legends (2)
  7. Elden Ring (NEW)
  8. Fate/Grand Order (5)
  9. Valorant (NEW)
  10. The Legend of Zelda (NEW)

پوستر بازی Genshin Impact

سایر آمارهای گیمینگ ارائه‌شده توسط توییتر نشان می‌دهد که از میان تمام کشورهای جهان، ژاپنی‌ها بیشترین توییت را درباره‌ی بازی‌های ویدیویی منتشر می‌کنند. بعد از آن‌ها، آمریکا در رده‌ی دوم و کره جنوبی در رتبه‌ی سوم فهرست سال ۲۰۲۲ تا به اینجای کار قرار می‌گیرد. انگلستان تنها کشور اروپایی است که در میان ده کشور برتر این فهرست قرار دارد.

توییتر مدتی قبل اعلام کرد که خبر خرید شرکت Bungie توسط سونی، بیش از خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، در این پلتفرم واکنش به‌دنبال داشته است. آمار کلی توییتر نشان می‌دهد که از یکم ژانویه سال جاری تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ چهار نقطه‌ی اوج قابل‌توجه در تعداد توییت‌های منتشرشده با محتوای گیمینگ مشاهده می‌شود که به زمان اعلام اخبار خرید بانجی توسط سونی، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، عرضه‌ی بازی Elden Ring و آغاز فصل جدید بازی فورتنایت تعلق دارند.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده