// یکشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷

وضعیت عملکرد فنی بازی Death Stranding Directors Cut روی کنسول PS5

تیم دیجیتال فاندری از رسانه یوروگیمر به مقایسه‌ی عملکرد فنی بازی Death Stranding Director’s Cut کنسول PS5 با بازی Death Stranding کنسول PS4 پرداخت.

بازی Death Stranding Director’s Cut هیدئو کوجیما به‌تازگی برای پلی استیشن 5 عرضه شد و حالا می‌دانیم که چه عملکردی از لحاظ فنی دارد. دث استرندینگ در سال ۲۰۱۹ برای کنسول PS4 و در سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم PC عرضه شد. حالا دیجیتال فاندری سراغ بررسی نسخه‌ی کنسول نسل ۹ سونی رفت تا ببینیم که چه‌قدر نسبت به نسخه‌ی PS4 پیشرفت دارد.

اگر Death Stranding Director’s Cut را روی حالت Performance تجربه کنید، بازی با رزولوشن 1800 و نرخ فریم دائما قفل‌شده ۶۰ اجرا می‌شود. دیجیتال فاندری در بررسی خود می‌گوید که حتی یک لحظه هم در کل تجربه نبود که فریم‌ریت از ۶۰ پایین بیاید. در همین حین اگر بازی Death Stranding Director’s Cut را روی حالت Quality تجربه کنید، با رزولوشن 4K واقعی در تمامی ثانیه‌ها مواجه می‌شوید. فریم‌ریت در بسیاری از دقایق موقع تجربه‌ی بازی با این حالت هم روی عدد ۶۰ می‌ماند. اما در لحظاتی که با تصویر شلوغ‌تر و پرجزئیات‌تر روبه‌رو باشیم، دیگر مثل حالت Performance روی عدد ۶۰ قفل نمی‌ماند و به حوالی عدد ۵۰ می‌رسد.

لودینگ‌هایی که موقع اجرای بازی Death Stranding روی کنسول PS4 Pro حدودا یک دقیقه و ۲۸ ثانیه زمان می‌بردند، در نسخه‌ی PS5 به ۳ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه رسیده‌اند. پیشرفت برخی از مدل‌ها، افزایش چشم‌انداز دوردست، کیفیت آب و جزئیات بعضی از تکسچرها نیز در بازی Death Stranding Director’s Cut افزایش یافته‌اند. دیجیتال فاندری استفاده‌ی کوجیما پروداکشنز از قابلیت‌های خاص دوال‌سنس را هم یکی از بهترین نمونه‌های نشان دادن جذابیت این دسته‌ی کنسول PS5 می‌داند. همچنین باید بدانید که این نسخه از تصویر عریض هم پشتیبانی می‌کند؛ با قرار دادن نوارهای سیاه در بالا و پایین تصویر و افزایش زاویه‌ی دید دوربین.

در این لحظه میانگین نمرات منتقدها به بازی Death Stranding Director’s Cut سال ۲۰۲۱ چه در اپن کریتیک و چه در متاکریتیک بالاتر از میانگین نمرات منتقدها به بازی Death Stranding سال ۲۰۱۹ میلادی است. همچنین باید بدانید که پیشرفت‌های دیرکترز کات صرفا به بهبود عملکرد فنی خلاصه نمی‌شوند. پس اگر می‌خواهید جدیدترین محصول کوجیما پروداکشنز را بهتر بشناسید، شاید مایل به مطالعه‌ی پنج پیشرفت بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی در زومجی باشید. بازی Death Stranding برنده‌ی بیشتر از ۱۱۰ جایزه‌ی Game of The Year شد و بیشتر از پنج میلیون نسخه فروخت.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده