// دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

پنج پیشرفت بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

بازی Death Stranding Director’s Cut پلی استیشن 5 علاوه‌بر پیشرفت‌های فنی مورد انتظار، شامل حجم قابل توجهی از محتواهای جدید نسبت به نسخه اصلی می‌شود.

پوستر رسمی بازی Death Stranding Director's Cut با چهره نورمن ریداس و یک جنین

تمام افرادی که صاحب هر نسخه‌ای از بازی Death Stranding روی کنسول پلی استیشن 4 هستند، تنها با پرداخت ۱۰ دلار به نسخه‌ی دیجیتال دیلاکس بازی Death Stranding Director’s Cut روی پلی استیشن 5 دسترسی پیدا خواهند کرد. اما آن‌ها در ازای پرداخت این ۱۰ دلار واقعا چه مواردی را کسب می‌کنند؟ قطعا بسیاری از گیمرهایی که در آینده سراغ دث استرندینگ بروند، کامل‌ترین نسخه را در قالب بازی Death Stranding Director’s Cut روی کنسول PS5 سونی تجربه خواهند کرد. ولی باید پرسید آیا شخصی که قبلا دث استرندینگ را چه روی کامپیوترهای شخصی و چه روی کنسول PS4 به‌صورت کامل تجربه کرده است، مایل به سر زدن به دیرکترز کات خواهد بود یا نه؟

برخی از پیشرفت‌ها فنی هستند. بعضی از آن‌ها موارد جدیدی هستند که باتوجه‌به واکنش‌ها و نظرات بسیاری از گیمرهای محترمی که از دث استرندینگ لذت بردند، توسط کوجیما پروداکشنز به محصول اضافه شده‌اند. در آخر محتواهایی را داریم که به‌صورت کامل تازه به نظر می‌رسند و عملا تجربه‌ی کلی را نه بهبود که واقعا گسترش می‌دهند.

با همه‌ی این‌ها همیشه تصمیم‌گیری برعهده‌ی مخاطب است؛ همان‌گونه که برای خرید یا عدم خرید یک بازی ویدیویی تصمیم می‌گیرد یا نظر خود راجع به آن را شکل می‌دهد. این‌جا فقط تمام داشته‌های بیشتر بازی Death Stranding Director’s Cut پلی استیشن 5 را نسبت به بازی Death Stranding پلی استیشن 4 فهرست می‌شوند؛ تا هر کس برای خود تصمیم بگیرد که آیا تمایلی به رفتن سراغ این ساخته‌ی خاص هیدئو کوجیما و تیم او دارد یا نه.

مینی گیم ریسینگ بازی Death Stranding Director's Cut پلی استیشن 5

مینی‌گیم‌های جالب

در بازی Death Stranding Director’s Cut محیط‌هایی با نام Firing Range وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها مشغول امتحان کردن قابلیت‌های سلاح‌های مختلف شوید. در این محدوده‌های شلیک عملا مینی‌گیم‌هایی وجود دارند که شما را در مدت‌زمان‌های مشخص با مواردی همچون دشمنان شبیه‌سازی‌شده به چالش می‌کشند. همچنین رکوردهای مختلف بازیکن ثبت می‌شوند تا ببینید که چالش الف در میدان آتش ب را مثلا در مقایسه با سایر گیمرهای دنیا با چه سرعتی به پایان رسانده‌اید. در این مکان‌ها به هیچ عنوان شما کسی را از جهان دث استرندینگ به قتل نمی‌رسانید و به‌نوعی فقط مشغول تجربه‌ی یک شبیه‌سازی کامپیوتری هستید.

از آن سو مینی‌گیم ریسینگ با نام Fragile Circuit را داریم که باعث می‌شود بیش‌ازپیش روی جاده‌ها خوش بگذرانید. افرادی که لذت ساخت یک جاده‌ی بلند به‌صورت قدم به قدم را در بازی دث استرندینگ تجربه کرده‌اند، قطعا می‌دانند که پس از مدت‌ها طی کردن مسیر طولانی با زحمت فراوان، چه‌طور حرکت آسان و سریع روی جاده برای رسیدن به مقصد می‌تواند دل‌نشین باشد. شما در بازی Death Stranding Director’s Cut می‌توانید روی جاده‌های بلندی که معمولا تکه‌تکه با همکاری گیمرهای مختلف ساخته می‌شوند، به مسابقه دادن سوار بر ماشین‌های جذاب بپردازید. در این بخش هم رکوردهای زمانی گیمر به جدول آنلاین می‌روند تا رقابتی سالم و جالب به وجود بیاید.

دث استرندینگ بی‌دلیل امکانات بیشتر را تقدیم سم نمی‌کند و بارها و بارها در طول بازی اصلی دیدیم که انجام چند کار به شکل درست، چه‌طور ابزار جدید را تقدیم شما می‌کند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که کسب چند موفقیت در مینی‌گیم‌های جدید، قابلیت‌های سم پورتر بریجز (شخصیت اصلی بازی Death Stranding) برای حرکت در این جهان عجیب به هدف رساندن بارها به مقصد را افزایش دهد.

پرتاب بسته‌ها به سمت مقصد در بازی Death Stranding Director's Cut

آزادی عمل بیشتر با ابزارهای تازه

بازی Death Stranding محیطی بزرگ را مقابل شما می‌گذارد و جابه‌جایی در آن را تبدیل به بخش اصلی تجربه می‌کند. در نتیجه اینکه چگونه از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب برسید، تقریبا هیچ‌وقت یک جواب قطعی ندارد. بازیکن به انتخاب خود از ابزارهای متفاوت بهره می‌برد و به مقصد می‌رسد؛ با محافظت از خود و با محافظت از باری که وظیفه‌ی تحویل آن را عهده‌دار شده است. ابزارهای مختلف به‌لطف ارتباط گرفتن درست با شخصیت‌های گوناگون تقدیم شما می‌شوند و پیشرفت می‌کنند. تک‌تک آن‌ها در ظاهر می‌توانند بسیار تجربه‌ی بازی را آسان کنند. اما هرکدام محدودیت‌هایی مشخص را روبه‌روی گیمر قرار می‌دهند.

به همین دلیل افزایش تنوع ابزارها اگر به شکل درست انجام شده باشد، دث استرندینگ را نه آسان‌تر که متنوع‌تر و جذاب‌تر می‌کند. انگار اگر قبلا ۱۰ راه برای حل مسئله داشتید، در دیرکترز کات فرضا می‌توانید سراغ ۱۰ راه‌حل جدید هم بروید. یکی از مواردی که در بازی Death Stranding Director's Cut به گیم‌پلی اضافه شده، منجنیقی برای پرتاب بار است.

هر ابزار سم پورتر بریجز در بازی دث استرندینگ عملا آزادی عمل گیمر را افزایش می‌دهد؛ تا به انتخاب خود مشغول استفاده از آن‌ها و رفتن به استقبال چالش‌های متفاوت شوید

شما می‌توانید بسته‌هایی مشخص از بارهای قرارگرفته روی دوش سم پورتر را به این وسیله به نقطه‌ای دیگر برسانید. در همین حین باید مطمئن باشید که آن‌ها را دودستی تقدیم Muleها نمی‌کنید، وسط منطقه‌ای پرشده از BTها نمی‌اندازید یا به نقطه‌ای نمی‌رسانید که خودتان با سم مشکل زیادی در رسیدن به آن داشته باشید. اصلا شاید در تجربه‌ی بازی Death Stranding Director's Cut، چند مرتبه با بسته‌های رهاشده‌ی گیمرهای دیگر مواجه شوید که توسط این منجنیق در نقطه‌ای غیر قابل دسترسی برای آن‌ها فرود آمدند.

دوست‌های روباتیک شما که در بازی اصلی هم وجود داشتند و می‌توانستید آن‌ها را مشغول انجام مأموریت‌های مشخص کنید، این‌جا می‌توانند کنار شما راه بیایند. اما قدرت آن‌ها بی‌نهایت نیست و در بازی دث استرندینگ هم بارها اگر در مسیری صعب‌العبور به سمت مقصدی بسیار دور می‌رفتند، ممکن بود بارها را شدیدا آسیب‌دیده به مقصد برسانند. پس وقتی در بازی Death Stranding Director's Cut یک Buddy Bot با شما همراه می‌شود، طبیعتا می‌توانید بار بیشتری را حمل کنید. اما باید مطمئن شوید که در مسیری مناسب برای او قدم می‌گذارید.

برای نمونه شما می‌توانید در بازی Death Stranding Director's Cut جت پک را هم به‌دست بیاورید. اما اگر از فاصله‌ای بسیار طولانی بپرید و با جت پک به آن سوی شکاف برسید، ربات باید چه کار کند؟ در همین حین اگر با ربات خود زیر باران تایم‌فال قرار بگیرید، بارهای او محافظ خاصی ندارند و به سرعت آسیب می‌بینند. پس باید سریعا زیر یک سقف طبیعی یا مصنوعی بروید و در کل به نقشه‌ی بارش تایم‌فال (Timefall/باران جهان بازی Death Stranding که به هر چیز می‌خورد، گذر زمان برای آن را شدیدا تسریع می‌کند) توجه فراوان داشته باشید.

البته که وقتی با یک بازی از هیدئو کوجیما مواجه هستیم، شما می‌توانید در استفاده از این ابزارهای جدید خلاقیت به خرج بدهید. مثلا درست است که کار اصلی ربات را باید حمل بار دانست. اما خود سم می‌تواند روی آن بایستد و نوع دیگری از جابه‌جایی در محیط را تجربه کند. همان‌طور که معلق‌کننده‌های حاضر در بازی اصلی در اصل برای حمل بار ساخته شده بودند. اما اگر گیمر بخواهد سوار آن‌ها شود، بازی Death Stranding جلوی او را نمی‌گیرد تا عملا بتوانید از آن مثل یک هاوربرد بهره ببرید. راستی چند ابزار پوشیدنی جدید نیز در بازی Death Stranding Director's Cut خواهید یافت؛ از کفش‌های مقاوم‌تر تا Support Skeleton برای حمل بارهای بیشتر.

شلیک سم به دشمن‌های هولوگرامی شبیه‌سازی‌شده در بازی Death Stranding Director's Cut پلی استیشن 5

تغییرات جزئی برای بهبود تجربه کلی

برخی از خواسته‌های طرفدارها ساده به نظر می‌رسند. اما می‌توانند جذابیت کلی تجربه را برای آن‌ها افزایش بدهند. آیا می‌خواستید آهنگ‌های بیشتری در بازی Death Stranding با حس‌وحال دنیای آن وجود داشته باشند؟ این اتفاق در بازی Death Stranding Director's Cut رخ داده است. دوست داشتید که در طول مسیر گاهی شخصا بتوانید آهنگی متناسب با آن را انتخاب کنید و گوش بدهید؟ این امکان در دیرکترز کات فراهم شد. وقتی پل‌های نیمه‌کاره را در جهان دث استرندینگ می‌دیدید، به هیجان‌انگیزی ساخت یک سکو پرتاب و حرکت سریع با موتور از روی آن برای چند ثانیه پرواز و رسیدن به آن سوی شکاف فکر می‌کردید؟ در دیرکترز کات توانایی ساخت این سکوها و پرش با موتور از روی آن‌ها را دارید.

مبارزات قطعا در مرکز توجه بازی Death Stranding نیستند. اما بدون شک بهتر می‌شود اگر سازنده بتواند همان دقایق متمرکز روی مبارزه را سرگرم‌کننده‌تر از قبل کند. افزایش تنوع سلاح‌ها و حملات فیزیکی سم پورتر بریجز در بازی Death Stranding Director's Cut احتمالا باعث پیشرفت این جنبه از گیم‌پلی خواهد شد.

در آخر اگر موقع تجربه‌ی دث استرندینگ چند بار هوس مواجهه‌ی مجدد با باس‌فایت‌های ویژه و عجیب‌وغریب آن را کردید، در بازی Death Stranding Director's Cut می‌توانید به این نیاز خود پاسخ بدهید. شما از داخل اتاق سم و به‌لطف همان مجسمه‌های خاص، می‌توانید بارها و بارها به انتخاب خود مجددا سراغ مبارزه با باس‌ها بروید و حتی درجه‌های سختی متفاوت بازی را حین انجام این کار امتحان کنید؛ از Very Easy تا Very Hard.

بازی Death Stranding روی کامپیوترهای شخصی محتواهایی را در کراس‌اور با جهان بازی Half-Life و جهان بازی Cyberpunk 2077 دریافت کرد؛ از کوئست‌ها تا ابزارها و موارد ظاهری جذاب. تمامی محتواهایی که در نسخه‌ی PS4 یا نسخه‌ی PC بازی دث استرندینگ وجود داشتند، در بازی Death Stranding Director's Cut هستند؛ به همراه پیشرفت‌های مختلف و محتواهای تازه.

تصویر عریض بازی Death Stranding Director's Cut با حضور سم پورتر بریجز (نورمن ریداس)

از رزولوشن و فریم‌ریت بالاتر تا دوال‌سنس

کوجیما پروداکشنز برای اجرا بازی Death Stranding Director’s Cut روی پلی استیشن 5 به شما دو گزینه‌ی گرافیکی می‌دهد؛ حالت Fidelity که در آن بازی با رزولوشن 4K واقعی (Native) اجرا خواهد شد و فریم‌ریت در اولویت پایین‌تری برای آن قرار می‌گیرد و حالت Performance که روی ارائه‌ی فریم‌ریت 60 متمرکز است و رزولوشون 4K را به شکل داینامایک (پویا) و با کمک آپ‌اسکیل تصویر ارائه می‌دهد. در هر دو حالت HDR فعال خواهد بود و قطعا تصاویر آن اندکی بهتر از نسخه‌ی PS4 ظاهر خواهند شد.

از همان زمان که کنترلر دوال‌سنس با Haptic Feedback (لرزش بسیار دقیق و پرجزئیات دسته) و Adaptive Triggers (مقاومت تنظیم‌شونده‌ی L2 و R2 مقابل انگشت بازیکن) معرفی شد، خیلی‌ها به یاد دث استرندینگ افتادند. پس بازی Death Stranding Director’s Cut از قابلیت‌های متفاوت دوال‌سنس بهره می‌برد. در همین حین شما توانایی اجرای دیرکترز کات روی مانیتورهای فوق عریض را دارید که خیلی‌ها انتظار نداشتند به این زودی شاهد پشتیبانی یک بازی کنسولی از آن باشد. بازی Death Stranding Director’s Cut از تمپست انجین کنسول PS5 هم برای ارائه‌ی صدای سه‌بعدی باکیفیت استفاده می‌کند.

بازی Death Stranding Director's Cut پلی استیشن 5 سونی و سم پورتر بریجز با بازی نورمن ریداس در اتاقی تاریک نزدیک یک وال بزرگ

مراحل داستانی جدید

برخی کوئست‌های جدید در بازی Death Stranding Director's Cut وجود دارند که پاداش‌های خود را نیز پس از تحویل درست بارها تحویل مخاطب می‌دهند. اما ماجرا به این‌جا خلاصه نمی‌شود. محیط‌های جدیدی که تا به امروز در دث استرندینگ ندیده بودیم و سازمانی به‌خصوص که هم ساختمان اصلی و زیرزمینی آن و هم دشمن‌های آن تازه و خاص به نظر می‌رسند، در دیرکترز کات وجود دارند. از کات‌سین‌ها و لحظات عجیب جدید تا مراحلی سخت‌تر از قبل و متمرکز روی مخفی‌کاری را در Death Stranding Director's Cut خواهیم دید تا درکی عمیق‌تر و کامل‌تر از قصه‌ی بازی پیدا کنیم.

در حقیقت اسطوره‌شناسی جهان دث استرندینگ در بازی Death Stranding Director's Cut گسترش می‌یابد و حتی ظاهرا مراحل جدیدی وجود دارند که اطلاعات بیشتری راجع به سم پورتر بریجز با نقش‌آفرینی نورمن ریداس را تحویل گیمر می‌دهند. البته هیچ‌کدام از این محتواهای جدید مربوط‌به بعد از پایان‌بندی اصلی بازی Death Stranding نیستند و طبیعتا آن لحظات تکان‌دهنده و احساسی همچنان به‌عنوان آخرین تصویر از دث استرندینگ باید در ذهن بیشتر از پنج میلیون گیمر آن باقی بمانند. آیا یک روز دنباله‌ی دث استرندینگ یا پیش‌درآمد آن ساخته خواهد شد؟ باید صبر کرد.

دیرکترز کات نامی انتخاب‌شده توسط ناشر است و کوجیما باتوجه‌به تمام نکات توضیح داده‌شده، این نسخه را دیرکترز پلاس یا Definitive Experience می‌خواند. تمام محتواهای اضافه‌ی دیرکترز کات بعد از عرضه‌ی اصلی بازی تولید شده‌اند؛ با بودجه و زمان بیشتری که خود به خود استودیو در اختیار داشته است.

اگر صاحب هیچ نسخه‌ای از بازی Death Stranding روی کنسول PS4 نیستید و نمی‌توانید سراغ آپدیت ۱۰ دلاری به Death Stranding Director's Cut Digital Deluxe بروید، باید بدانید که بازی Death Stranding Director's Cut کنسول PS5 با قیمت ۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد. دث استرندینگ دیرکترز کات در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) روی کنسول PS5 سونی عرضه می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده