// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶

ادامه کمبود کنسول‌ های نسل نهم ایکس باکس تا اوایل تابستان

مایکروسافت در گزارش مالی اخیر خود اشاره کرده که آن‌ها تا اوایل تیرماه نمی‌توانند تقاضای بسیار زیادی را که برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس وجود دارد، به‌‌طور کامل تأمین کنند.

آخرین گزارش‌های مالی سونی حاکی از این است که پلی استیشن 5 توانسته تا انتهای ماه مارس ۷.۸ میلیون نسخه بفروشد. البته طبق گزارش‌های مایکروسافت، دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. ردموندی‌ها اخیرا گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۱ را که به ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) منتهی می‌شود، منتشر کرده‌اند و در آن آمده که درآمد آن‌ها ۵۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش داشته است. درآمد مایکروسافت از فروش سخت‌افزار نیز باوجود مشکل کمبود قطعات و تولید ناکافی، ۲۳۲ درصد رشد کرده است.

البته این‌طور که به‌نظر می‌رسد، مشکلات مربوط‌به تولید کنسول‌های ایکس باکس حداقل تا دو سه ماه آینده پابرجا است. ایمی هود (Amy Hood)، مدیر ارشد مالی مایکروسافت به‌تازگی در جلسه‌ی عملکرد مالی سه‌ماهه سوم این شرکت در خصوص انتظارات از بخش گیمینگ آن‌ها در سه‌ماهه چهارم که به ۳۰ ژوئن (۹ تیر) منتهی می‌شود، سخن گفته است. او می‌گوید انتظار می‌رود که میزان رشد بخش گیمینگ مایکروسافت در دوره‌ی زمانی مذکور «تک‌رقمی و بین ۴ تا ۹ درصد» باشد.

تصویری از کنسول، کنترلر و جعبه ایکس باکس سری ایکس و سری اس

البته او خاطرنشان می‌کند «به‌خاطر محدودیت‌های موجود در تولید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، آن‌ها قادر نیستند تقاضای عظیمی را برای این دو کنسول وجود دارد، به‌طور کامل تأمین کنند.» هود همچنین می‌گوید که آن‌ها انتظار دارند «رشد بخش سرویس‌ها و محتوای ایکس باکس نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند و تک‌رقمی و بین ۴ تا ۹ درصد شود.»

هیچ بازی مهمی قرار نیست تا اوایل تیر ماه برای کنسول‌های ایکس باکس منتشر شود. در همین راستا، کاهش رشد درآمدی بخش سرویس‌ها و محتوای ایکس باکس را در بازه‌ی مورد اشاره می‌توان به عرضه‌ی تعداد کمی از بازی‌های ترد پارتی بزرگ یا عدم اضافه شدن بازی مهمی به ایکس باکس گیم پس در ماه‌های آتی مرتبط دانست. تازه از اواخر تابستان تا اواخر پاییز است که بازی‌های مهمی از جمله Halo Infinite برای ایکس باکس منتشر خواهند شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده