// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶

فروش پلی استیشن 5 به ۷.۸ میلیون دستگاه رسید

سونی در گزارش مالی سه‌ماهه اخیر خود از میزان دستگاه فروخته شده پلی استیشن 5 تا انتهای ماه مارس میلادی صحبت کرده است.

کنسول پلی استیشن 5 در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال گذشته روانه بازار شد و درکنار عرضه ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، رسما نسل نهم بازی‌های ویدیویی آغاز شد. بااین‌حال موردی که همیشه برای کاربران جذاب است، تعداد کنسول‌های فروخته شده هر شرکت است که معمولا آمار آن ازطریق گزارش‌های مالی و بیانیه‌های مختلف منتشر می‌شود. 

سونی به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه اخیر خود را منتشر و در جریان آن به تعداد دستگاه‌های فروخته شده PS5 اشاره کرده است. به‌عبارتی سونی تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین ماه) ۷.۸ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 به فروش رسانده است. همچنین در ادامه مشخص شده که تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس هم به ۴۷.۶ میلیون نفر رسیده و رشد ۱۴.۷ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

دراین‌میان سونی اشاره کرده که سود آن‌ها برای سال مالی ۲۰۲۰، ۳.۱۴ میلیارد دلار بوده که یک رکورد برای آن‌ها به حساب می‌آید. جالب است بدانید که تا پایان سال ۲۰۲۰، سونی اعلام کرده بود که ۴.۵ میلیون دستگاه از پلی استیشن 5 به‌فروش رسیده است. به‌عبارتی در جریان سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱، ۳.۳ میلیون دستگاه دیگر هم به فروش رسیده و تاحدی می‌توان اطلاعاتی را از تولید و ارسال این کنسول به بازار کسب کرد.

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در سه‌ماهه‌های آینده هم شاهد رشد تولید کنسول نسل نهمی سونی خواهیم بود یا خیر. بااینکه به‌نظر می‌رسد در سه‌ماهه ابتدایی ۲۰۲۱، پلی استیشن 5 فروش خوبی را تجربه کرده است، اما همچنان کمیاب و نایاب بودن این کنسول در بازار جهانی، یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده