// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱

شایعه: ساخت یک بازی ترد پارتی بزرگ با ایده ‌ای جالب برای ایکس باکس

یکی از اینسایدرهای قابل اعتماد مایکروسافت به‌تازگی ادعا کرده یک استودیوی ترد پارتی مهم در حال ساخت یک بازی AAA برای ایکس باکس است و این بازی قرار است در دنیایی متصل به هم جریان داشته باشد.

مایکروسافت چندوقتی است که با خرید بتسدا تعداد استودیوهای بازی‌سازی خود را از ۱۶ به ۲۴ افزایش داده است. به‌جز بتسدا و زیرمجموعه‌هایش که همگی بازی‌های خوبی را در کارنامه‌ی خود دارند، نام‌ استودیوهای مشهور و خوش‌نام دیگری نیز مانند نینجا تئوری، آبسیدین، اید سافت‌ور و دابل‌فاین در فهرست زیرمجموعه‌های ردموندی‌ها به‌ چشم می‌خورد.

باتوجه‌به تمام استودیوهای قدیمی و جدیدی که مایکروسافت در اختیار گرفته است، به‌نظر می‌رسد که طرفداران ایکس باکس باید بیش‌از‌پیش منتظر عرضه‌ی بازی‌های انحصاری باکیفیت باشند. بااین‌حال، این‌طور که از شواهد برمی‌آید، علاوه‌‌بر تیم‌های بازی‌سازی داخلی خود مایکروسافت، استودیوهای ترد پارتی نیز در حال ساخت آثار انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس هستند.

در همین راستا، جز کوردن از وب‌سایت ویندوز سنترال که در گذشته خود را به‌عنوان یکی از اینسایدرهای قابل اعتماد مایکروسافت اثبات کرده، اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده که در آن ادعا می‌کند بخش «انتشار جهانی ایکس باکس» قصد دارد یک بازی AAA را منتشر کند که در یک استودیوی ترد پارتی «برجسته» در حال توسعه است و اینکه این بازی جدید قرار است «در یک دنیای متصل به هم و جاه‌طلبانه» جریان داشته باشد.

شاید این‌طور به‌نظر برسد که منظور از دنیای متصل به هم درواقع یک بازی مولتی‌پلیر باشد که در آن روابط بازیکنان با یکدیگر در کل این جهان و سایر بازیکنان تاثیر می‌گذارد. بااین‌حال، خود کوردن توضیح بیشتری درباره‌ی ایده‌ی این بازی نداده و به همین خاطر فعلا نمی‌توان درباره‌ی سبک و حال‌و‌هوای آن نظر درستی داد. او از طرفی می‌گوید که از این بازی احتمالا در سال جاری میلادی یا سال بعد رونمایی خواهد شد.

علاوه‌بر این، کوردن می‌گوید حداقل سه استودیوی «شاخص» که با ایکس باکس همکاری می‌کنند، در حال حاضر مشغول پیش‌ بردن مراحل ساخت سه بازی هستند و نکته‌ی مهم این است که هیچ‌یک از این بازی‌ها آن بازی هیدئو کوجیما نیست که اخیرا شایعه شده بود قرار است به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس توسعه دهد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این بازی جدید چیست؟ گمانه‌زنی‌های خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده