نویسنده: شعیب شاهدی
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳

افزایش چشمگیر تعداد کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس

طبق گفته‌های نویسنده سایت ویندوز سنترال سرویس ایکس باکس گیم پس موفق شده است در یک بازه‌ی سه ماهه پنج میلیون کاربر جدید جذب کند و تعداد کل کاربران را به عددی بیشتر از ۲۳ میلیون برساند.

بعد از آن‌که سونی با کنسول پلی استیشن 4 نسل هشتم را کاملا تصاحب کرد، مایکروسافت تصمیم گرفت در یک اقدام سنجیده تمرکز اصلی خود را روی سرویس Xbox Game Pass قرار دهد. در حال‌حاضر این تصمیم مایکروسافت به‌نتایج خیره‌کننده‌ای رسیده است و به‌نظر می‌رسد در آینده هم این روند ادامه پیدا کند. البته موفقیت گیم‌پس در جذب مخاطب جای تعجب ندارد چون از لحاظ اقتصادی بهترین گزینه برای بازیکنان محسوب می‌شود.

طبق صحبت‌های جز کوردن، نویسنده سایت ویندوز سنترال، تعداد کاربران Xbox Game Pass به عددی بیشتر از ۲۳ میلیون نفر رسیده است. در ماه ژانویه (دی-بهمن) مایکروسافت اعلام کرده بود که تعداد کاربران این سرویس ۱۸ میلیون نفر است. یعنی اگر صحبت‌های کوردن صحت داشته باشد درعرض سه ماه گذشته پنج میلیون کاربر جدید به این سرویس اضافه شده‌اند.

پنج میلیون کاربر جدید درعرض سه ماه عدد بزرگی است ولی باتوجه‌به محتوای اضافه‌شده به گیم‌پس منطقی به‌نظر می‌رسد. بعد از خریداری بتسدا توسط مایکروسافت ۲۰ عدد از بازی‌های این استودیو به گیم‌پس اضافه شدند، سرویس EA Play به‌صورت رایگان به Xbox Game Pass اضافه شده است، اخیرا بازی GTA V دوباره به این سرویس برگشته است، بازی Outriders از زمان انتشار روی گیم‌پس قرار گرفت و همچنین جدیدترین نسخه از مجموعه MLB: The Show که انحصاری پلی استیشن بود و به‌صورت فرست پارتی در سونی ساخته شده است، در روز عرضه به این سرویس اضافه شد. سرویس گیم‌پس علاوه‌بر صدها بازی مختلف به کاربران اجازه می‌دهد تمام بازی‌های انحصاری ایکس باکس را در روز عرضه تجربه کنند. اخیرا صحبت‌هایی مبنی‌بر اضافه شدن Ubisoft Plus هم به این سرویس مطرح شده بود.

در حال‌حاضر همه می‌دانند به‌صرفه‌ترین گزینه خرید Xbox Game Pass است اما بحث اصلی سر این موضوع است که واکنش سونی و نینتندو چگونه خواهد بود و تاثیر این کار روی صنعت بازی‌سازی تا چه‌ حد است.

نظر شما درباره‌ی تاثیر گیم‌پس روی صنعت بازی‌سازی چیست؟ مخاطبان زومجی می‌توانند نظرات خود را در بخش زیر با ما درمیان بگذارند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده