نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸

سازندگان بازی Returnal درباره تنوع و قابلیت ارتقاء سلاح‌های بازی توضیح می‌دهند

سیستم مبارزات و مکانیزم ارتقاء سلاح‌های بازی Returnal از جمله موضوعاتی است که در ویدیو جدید توسعه‌دهندگان این بازی تشریح شده است.

استودیوی هاوس‌مارک به‌تازگی تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی Returnal را منتشر کرده که اینبار در آن به ابزارها و مکانیزم‌های مبارزات بازی تمرکز شده است. در ادامه چند اسکرین‌شات و توضیحات تکمیلی توسعه‌دهندگان این بازی ازطریق وبلاگ پلی استیشن منتشر شده که به تشریح جزئیات آن پرداخته است. براین اساس، تعداد کل سلاح‌هایی که بازیکنان در جریان بازی به‌دست می‌آورند تنها ۱۰ نوع گزارش شده اما ظاهراً بیش از ۹۰ قطعه و ابزار اضافی (Weapon Traits) برای ارتقاء و بهبود عملکرد این سلاح‌ها پیش‌بینی شده که دست بازیکن را برای این منظور باز خواهد گذاشت. ضمن اینکه هریک از سلاح‌ها بازی به یک حالت تیراندازی جایگزین نیز مجهز شدند که تنوع عملکرد آن‌ها را بیشتر می‌کند. بازیکنان هر سه مرحله یک بار به ابزارها و قطعات تکمیلی سلاح‌ها بازی دسترسی خواهند داشت.

اسکرین شات از گیم پلی بازی Returnal

یکی از نکات قابل توجهی که درباره این Weapon Traitها وجود دارد، تغییر عملکرد سلاح با نصب هریک از این آیتم‌ها روی آن است. به‌عنوان مثال، سلاح Spitpaw Blaster بعد از نصب یکی از این آیتم‌ها از یک شاتگان معمولی به یک سلاح قدرتمند تبدیل می‌شود که با شلیک گلوله‌های انفجاری یا ایجاد یک استخر اسید دشمنان را نابود می‌کند. ضمناً امکان استفاده همزمان از برخی Weapon Traitها نیز وجود دارد؛ مثلاً بازیکن می‌تواند یک آیتم تهاجمی را همزمان با ابزاری که ایجاد نوعی سپر محافظ می‌کند، به‌صورت همزمان استفاده کند.

از طرفی حالت‌های شلیک جایگزین سلاح‌ها نیز جذابیت بیشتری را به آن می‌بخشد. ویژگی‌هایی مانند پالس الکتریکی Shockstream و شاخک‌های اسیدی Tendrilpod از جمله‌ی این موارد هستند. باتوجه به اینکه دشمنان مختلف این بازی به استراتژی‌های متفاوتی برای مقابله نیاز خواهند داشت، همه این انتخاب‌ها در اختیار سلین قرار خواهد گرفت.

اسکرین شات از گیم پلی بازی Returnal

باتوجه به سبک روگ لایک این بازی، مسیر حرکت شخصیت بازی به‌صورت پیوسته و پشت سر هم بوده و حتی در صورتی که کاراکتر بازی در مرحله‌ای کشته شود نیز حرکت بلافاصله از سر گرفته می‌شود. همزمان با شروع بازی، یک سری آیتم‌های رندوم در اختیار شما قرار گرفته که با پیشروی در مسیر بازی قابل استفاده خواهند بود. رفته رفته امکان قفل گشایی از ابزارهای بیشتری مانند Dismantler یا Kinetic Siphon فراهم خواهد شد. این قبیل ابزارها برای انجام کارهایی مانند بازیابی سطح سلامتی بازیکن در حین مبارزات و جایگذاری بمب‌های هوشمند به کار شما خواهند آمد.

از دیگر ویژگی‌های خاصی که در این ویدیو نمایش داده می‌شود، می‌توان به یک سری مخازن نگه‌داری ویژه اشاره کرد که لوت خوبی را برای شما فراهم می‌کنند؛ البته استفاده از این مورد یک جنبه‌ی منفی هم خواهد داشت که به‌عنوان Suit Malfunction یا «سوء عملکرد لباس مخصوص کاراکتر بازی» معرفی می‌شود. Suit Malfunction می‌تواند منجر به دریافت آسیب بیشتر از ضربات دشمن و تهدیدات محیط بازی شود. برای تعمیر و بازیابی توان عملکرد آن نیز باید از آیتم‌هایی به نام Obolites استفاده شود. آبولیت‌ها برای فعال کردن چک پوینت‌ها و بازگشت مجدد به جریان بازی با حفظ سلاح‌ها و تجهیزات فعلی نیز به کار می‌روند. با استفاده از این ویژگی دیگر مجبور نیستید تا مسیر خود را مجدداً از ابتدا آغاز کند.

بازی Returnal در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (جمعه ۲۹ اسفند ۹۹) برای پلی استیشن 5 منتشر می‌شود. توسعه‌دهندگان این بازی در فاصله باقی مانده تا زمان انتشار بازی، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده