نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

سازندگان Returnal جزئیات مکانیزم‌های گیم پلی بازی را در ویدیوی جدید تشریح می‌کنند

سازندگان بازی ترسناک و علمی تخیلی Returnal در ویدیو جدید خود درباره جوانب مختلف این بازی بحث کرده و قسمت‌هایی از گیم‌پلی بازی را به نمایش می‌گذارند.

استودیوی Housemarque یکبار دیگر با اپیزود جدیدی از برنامه HouseCast بازگشته و اینبار صحبت‌هایی در خصوص سرمنشأ بازی‌ نسل نهمی Returnal و اوایل دوره ساخت و توسعه آن مطرح کرده‌اند. اگر قبلاً با این بازی آشنایی نداشتید باید گفت که Returnal یک بازی شوتر سوم شخص در سبک ترسناک و علمی تخیلی که از عناصر روانشناختی در ساختار داستانی آن استفاده شده است. شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی ناشر این بازی بوده و قرار است این بازی را برای پلی استیشن 5 عرضه کند. هری کروگر، کارگردان این بازی جزئیات کاملی را در این خصوص ارائه کرده که دراین‌میان، یک ویدیو جدید از گیم‌پلی بازی نیز به نمایش گذاشته می‌شود. شما می‌توانید در ادامه به این ویدیو نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات | تماشای ویدیو با کیفیت بالاتر از یوتیوب

اپیزود جدید برنامه اختصاصی هاوس‌کست نیز درست مثل قسمت‌های قبلی آن نمایی از گیم‌پلی سریع و سناریوهای درگیری در محیط این بازی را به نمایش می‌گذارد. البته اینبار به نظر می‌رسد که استودیوی Housemarque با تمایل بیشتر به ارائه یک تجربه روگ‌ لایت (Rogue-lite) بیشتر به سمت جنبه تاریک سبک علمی تخیلی در بازی جدید خود متمایل شده است. چیزی که در نحوه نام‌گذاری اولیه‌ی این بازی یعنی Dark Planet نیز قابل مشاهده است.

بازی Returnal داستان زن فضانوردی را روایت می‌کند که گرفتار یک چرخه تکرار شده است؛ به‌طوریکه پس از هربار تصادف و سقوط و تجربه تلخ مرگ دوباره از خواب بیداری شده اما هربار با کمی تفاوت؛ چراکه دنیای اطراف او پس از به‌هوش شدن دچار تغییراتی شده است.

عناصر روانشناختی و المان‌های ژانر وحشت در مبارزات کاراکتر سلین (Selene) با موجودات ناشناخته‌ای که در دنیای این بازی با آن‌ها مواجه می‌شود کاملاً مشهود بوده و می‌توان انتظار تجربه به یادماندنی و هیجان انگیزی را از این بازی داشت.

نمایی از گیم پلی بازی Returnal

از سوی دیگر، می‌توان نشانه‌هایی از سبک «داستان سرایی محیطی» را در جایی که به نظر می‌رسد سلین با اتفاقات گذشته‌ی خود درگیر می‌شود، مشاهده کرد. بازی Returnal درحال حاضر برای عرضه در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۱ مصادف با ۲۹ اسفند ۹۹ برنامه‌ریزی شده است. این بازی به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل نهمی سونی منتشر خواهد شد. توسعه‌دهندگان این بازی در جریان رویداد The Game Awards نیز اطلاعات دیگری از گیم‌پلی و عناصر داستانی این بازی را ارائه کرده بودند.

لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده