// چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰

صحبت‌های سازندگان Halo Infinite درباره‌ انتقاد‌های وارد شده به گرافیک بازی

استودیوی 343 اینداستریز طی مطلبی که به‌تازگی منتشر کرده درباره‌ی به‌جا بودن انتقادهای وارده به جلوه‌های بصری اولیه‌ی Halo Infinite صحبت می‌کند. آن‌ها همچنین تصاویری نیز از گرافیک بهبود‌یافته‌ی بازی با طرفداران به‌اشترک گذاشته‌اند. 

استودیوی 343 اینداستریز، توسعه‌‌دهنده‌ی بازی Halo Infinite به‌تازگی طی پستی در وب‌سایت Halo Waypoint اطلاعات جدیدی از مراحل ساخت این بازی مورد انتظار با طرفداران به‌ اشتراک گذاشته‌ است که شامل بازه‌ی زمانی انتشار بازی در سال ۲۰۲۱ و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای می‌شود و از اولین نقشه‌ی بخش چند‌نفره‌ی بازی رونمایی می‌کند. درکنار تمام اطلاعات و جزئیات منتشر شده، آن‌ها تصاویر جدیدی نیز از گرافیک حال حاضر بازی که هنوز هم دردست توسعه است، با هواداران مشتاق این مجموعه‌ی شوتر اول شخص به اشتراک گذاشته‌اند.

تصاویر منتشر شده شامل محیط‌های بازی و مدل‌های اسلحه و همچنین چند عکس نیز از زره‌های اسپارتان (مسترچیف) که قرار است در زمان عرضه‌ی بازی دردسترس باشند، می‌شوند. یکی از بحث‌هایی که پس از نمایش اولین تریلر از گیم‌پلی هیلو اینفینیت بین طرفداران داغ شده بود به جلوه‌های بصری ناهماهنگ آن مربوط می‌شد که باعث ایجاد سؤال‌هایی در ذهن بازیکنان شده بود. حالا استودیوی 343 اینداستریز اعلام کرده که انتقادهای وارده به جلوه‌های بصری بازی را قبول دارد و آن‌ها را به‌رسمیت می‌شناسد.

آن‌ها در مطلب منتشر شده می‌نویسند: «هدف اصلی ما برای ساخت نسخه‌ی دمو کمپین داستانی بازی در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) نمایش گیم‌پلی این بخش از بازی هیلو اینفینیت به همه بود. با وجود اینکه تریلر نمایش داده شده از جنبه‌های مختلف مورد رضایت ما بود، اما واقعیت این است که گرافیک هنری و فنی بازی در سطح استانداردهای مورد انتظار ما ظاهر نشد؛ جلوه‌های بصری آن تریلر حتی از سطح یک بازی درحال ساخت هم پایین‌تر بودند.»

محیط بازی Halo Infinite با گرافیک بهبود‌یافته

«دیدگاه‌های ما در این خصوص با اکثر بازخوردهایی که از جامعه‌ی هواداران مجموعه‌ی هیلو دریافت کردیم، یکی بود. ما همان موقع هم تمام تلاش خود را گذاشته بودیم تا جلوه‌های بصری بازی را به سطح ایده‌آل برسانیم. برای مثال، ما در حال کار روی بخش‌هایی از گرافیک مانند نورپردازی غیرمستقیم، واکنش اجسام محیطی به عوامل مختلف، رندرینگ درختان و نحوه‌ی حرکت شاخ‌و‌برگ ‌آن‌ها، ابرها، افزایش سطح جزئیات موجود در محیط و همچنین یکپارچگی و کیفیت مدل کاراکترهای بازی بودیم. بااین‌حال، بازخوردهای منفی طرفداران باعث شد که کمی به خودمان بیاییم و همچنین ما را به‌شدت ترغیب کرد که نگاهی دوباره به جلوه‌های بصری بازی بکنیم و به‌دنبال این باشیم که دیگر از چه راه‌هایی می‌شود جنبه‌های مختلف گرافیکی را بهبود داد.»

تیم‌های هنری و گرافیکی بازی به‌طرز خستگی‌ناپذیری و از نزدیک با یکدیگر کار می‌کنند تا بهترین هیلو ساخته شده تا‌ به امروز را از نظر جلوه‌های بصری به مخاطبان تقدیم کنند

343 اینداستریز اضافه می‌کند که تیم ساخت بازی «مدتی است بی‌وقفه در حال کار روی تمام جنبه‌های گرافیکی بازی، از نورپردازی در مه گرفته تا جلوه‌های فرسوده شدن زره مستر چیف، هستند.» آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهند: «تریلر نمایش داده شده در ماه ژوئیه قطعا گوشه‌ای از فاز اولیه‌ی تکنولوژی گرافیکی درحال ساخت ما را به‌نمایش می‌گذاشت. مجموعه‌ای از ویژگی‌های کلیدی در گرافیک آن زمان بازی همگی درحال تکمیل شدن بودن؛ از روشنایی کلی جهان بازی (Global Illumination) و پویایی چرخه‌ی شب‌و‌روز گرفته تا رندرینگ تصاویر توسط پردازنده‌ی گرافیکی کنسول و نرخ سایه‌زنی متغیر.»

«یکپارچگی و کیفیت جلوه‌های بصری یکی از مهم‌ترین اهداف ما برای هیلو اینفینیت است. تیم‌های هنری و گرافیکی بازی به‌طرز خستگی‌ناپذیری و از نزدیک با یکدیگر کار می‌کنند تا بهترین هیلو ساخته شده تا‌ به امروز را از نظر جلوه‌های بصری به مخاطبان تقدیم کنند. جا دارد در اینجا بگویم مواردی را که جامعه‌ی بازیکنان و طرفداران هیلو به ما گوشزد کردند شنیدیم و به کار بستیم. انتقاد‌پذیری دربرابر انتقادهای به‌جا در فرهنگ سازمانی استودیوی 343 نهادینه شده است؛ اینکه از آن‌ها درس بگیریم و در آینده بهتر عمل کنیم محصول همین فرهنگ است.»

درهرصورت، باید منتظر ماند تا ویدیویی تازه از گیم‌پلی بازی با جلوه‌های بصری بهبود‌یافته منتشر شود. ممکن است مدتی طول بکشد که تریلر جدیدی از گیم‌پلی هیلو اینفینیت منتشر شود، ولی زمانی‌که به تصاویر این مطلب نگاه می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که واقعا روی گرافیک بازی کار شده و جلوه‌های بصری آن به‌صورت قابل‌توجه‌ای پیشرفت کرده است. کیفیت بافت‌های محیطی و مدل‌سازی کاراکترها واضح، پرجزئیات و متنوع به‌نظر می‌رسند و بازی در عین بهبود این موارد، توانسته شکل‌و‌شمایل آشنای مجموعه‌ی هیلو را که طرفداران به آن عشق می‌ورزند، حفظ کند.

زره‌های متنوع مسترچیف در بازی Halo Infinite

جوزف استیتن، یکی از توسعه‌دهندگان کهنه‌کار مجموعه‌ی هیلو که برای ساخت هیلو اینفینیت به تیم ساخت بازی ملحق شده است می‌گوید بازی به در پاییز ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. در اطلاعات جدیدی که از هیلو اینفینیت در سایت Halo Waypoint منتشر شده، تصاویری از محیط‌های داخلی (دو عکس بالا از محیط‌های داخلی) یکی از نقشه‌های بخش چندنفره‌ی بازی که فعلا نام خاصی ندارد، به‌اشتراک گذاشته شده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که این نقشه در بازی نهایی، هم شامل محیط‌های داخلی می‌شود و هم محیط‌های باز بیرونی؛ چراکه بیشتر نقشه‌های بازی‌های قبلی هیلو به این صورت بودند.

بخش مولتی‌پلیر Halo Infinite که نزد مخاطبان بسیار محبوب است، قرار است برای اولین‌بار در تاریخ این مجموعه به‌صورت کاملا رایگان در اختیار بازیکنان قرار گیرد. این بخش نیز با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در خصوص صحبت‌های استودیوی 343 اینداستریز و تصاویر منتشر شده چیست؟ برای تجربه‌ی آن مشتاق‌تر شده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.   


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده