نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷

تاریخ انتشار جدید بازی Halo Infinite مشخص شد؛ پاییز ۲۰۲۱

استودیوی 343 Industries رسماً اعلام کرد که بازی Halo Infinite اینبار در پاییز ۲۰۲۱ برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر خواهد شد.

براساس پست جدیدی که در وبسایت Halo Waypoint منتشر شده، Halo Infinite اینبار برای عرضه در پاییز ۲۰۲۱ روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس برنامه‌ریزی شده است. پیش از این، بروس تامس، بازیگر موشن کپچر شخصیت مستر چیف در Halo Infinite اعلام کرده بود که بازی احتمالاً برای عرضه در بهار ۲۰۲۱ آماده خواهد بود. درکنار این خبر، چند اسکرین‌شات جدید به همراه یک سری اطلاعات بیشتر از جدیدترین نسخه در مجموعه هیلو به‌دست ما رسیده است.

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، در ابتدا قرار بود بازی Halo Infinite به‌عنوان یکی از بازی‌های حین عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس منتشر شود. اما تاریخ انتشار این بازی به‌دلیل یک سری ایرادات فنی و عدم آماده‌سازی نهایی در زمان از پیش تعیین شده، در ماه اوت به زمان نامعلومی موکول شد. بعد از اینکه استودیوی 343 در ماه ژوئیه اقدام به انتشار ویدیو گیم‌پلی این بازی کرد، طرفداران و افراد زیادی در فضای مجازی به انتقاد از جلوه‌های گرافیکی این بازی پرداختند.

تصویری از محیط بازی Halo Infinite

در انتهای این پست، جوزف استیتن کارگردان خلاق این بازی اظهار داشته که خود او در همان هفته اول دسترسی به نسخه کامل بازی، دو مرتبه کمپین داستانی آن را به اتمام رسانده است و توسعه‌دهندگان این بازی درحال حاضر روی برطرف کردن باگ‌ها و اصلاح نهایی ساختار بازی تمرکز کرده‌اند.

نیل هریسون رئیس بخش مدیریت محتوای هنری 343 Industries در بخشی از اظهارات اخیر خود درباره این بازی می‌گوید:

«هدف اصلی ما از انتشار ویدیوی گیم‌پلی بازی Halo Infinite در ماه ژوئیه، تنها نمایش مکانیزم‌های گیم‌پلی این بازی بود. البته این قسمت از اهداف ما با موفقیت به نتیجه رسید؛ اما واقعیت امر این بود که طراحی هنری و جلوه‌های گرافیکی این ویدیو به هیچ وجه با استانداردهای هیلو همخوانی نداشت؛ حتی اگر ادعا کنیم این ویدیو به نسخه درحال توسعه بازی تعلق دارد. اکثر بازخوردهایی که از سمت جامعه مخاطبان و طرفداران دریافت کردیم، کاملاً مطابق اهداف و فعالیت‌هایی هستند که قبلاً برای انجام آن متعهد شدیم. این موارد شامل تمامی انتقادهایی هستند که به نحوه تنظیم و طراحی جلوه‌های مربوط نحوه نورپردازی محیط بازی، طراحی کاراکترها، نمایش شاخ و برگ درختان، ابرها، و سطح جزئیات محیطی وارد شدند.»

«بااین‌حال، انتقادات و پیشنهاد‌ها جامعه طرفداران بسیار فروتنانه بودند و ما را مجبور به بررسی فرصت‌های بیشتر برای بهبود و پیشرفت این پروژه کردند.»

بخش چند نفره بازی Halo Infinite

از دیگر موضوعاتی که در این مطلب به آن پرداخته شده، باید به بخش چندنفره و رایگان این بازی اشاره کرد. کریس بلوم، طراح ارشد سیستم پیشرفت بازی در اینباره اعلام می‌کند که باوجود free-to-play بودن این حالت برای بازیکنان، همچنان آپشن‌ها و گزینه‌های شخصی‌سازی سطح بالا و پرمیومی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. این موارد می‌توانند مسیرهای مختلفی مانند کمپین داستانی بازی، تکمیل چالش‌ها و شرکت در رویدادهای ویژه به‌دست بازیکن برسند.

ضمن اینکه نقشه‌های حالت مولتی پلیر این بازی نیز به مراتب وسیع‌تر بوده و از ویژگی‌هایی همچون انطباق با ساعات شبانه روز و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تصاویر پشتیبانی می‌کند. انی شستری از استودیوی 343 در ادامه به این نکته اشاره داشته که این موارد درکنار سایر مسائل فنی مربوط‌به بخش چند نفره Halo Infinite چالش‌های زیادی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده و زمان زیادی صرف بهینه‌سازی و تنظیم ابزار و موتور گرافیکی بازی شده است.

کانسپت هنری از کمپین داستانی بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite علاوه‌بر تأخیری که بالاتر به آن اشاره شد، سال پرماجرا و چالش برانگیزی را پشت سر گذاشته است. کارگردان سابق این بازی در ماه اکتبر تصمیم به ترک پروژه گرفته و حواشی زیادی را برای آن ایجاد کرد. 343 وعده داده که در ادامه ارتباط بیشتری با جامعه طرفداران داشته و به اشتراک آخرین اخبار و اطلاعات بازی خواهد پرداخت. فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس نیز اخیراً اعلام کرده بود که از تعویق زمان انتشار این بازی خوشحال شده است؛ چراکه عقیده دارد حالا و تا رسیدن به زمان عرضه این بازی، کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس بیشتری برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

در ادامه و با انتشار آخرین اخبار مرتبط با بازی Halo Infinite با زومجی همراه باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده