نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

پاسخ مایکروسافت به شایعات کمبود بازی‌های انحصاری در تعطیلات پایانی 2017

مدیرکل استودیوهای ایکس‌باکس به‌تازگی توضیحاتی پیرامون شایعات به راه افتاده، مبنی بر پایین بودن تعداد بازی‌های انحصاری کنسول‌های مایکروسافت برای تعطیلات سال نوی میلادی ارائه کرده است.

دیگر زمان زیادی تا آغاز تعطیلات سال جدید میلادی باقی نمانده و حالا با نزدیک شدن به این روزها، شایعاتی نیز پیرامون عملکرد کمپانی‌های مختلف و برنامه‌های آن‌ها برای این مقطع حساس از سال بر سر زبان‌ها افتاده است. آن‌طور که در جدیدترین اخبار بازی به گوش می‌رسد، گویا کمپانی مایکروسافت نیز از گزند این شایعات در امان نمانده و در گوشه و کنار خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه کوله‌بار بازی‌های انحصاری این کمپانی برای تعطیلات سال جاری میلادی، آن‌طور که باید و شاید پر و پیمان نیست.

به‌دنبال قوت گرفتن این شایعات، کمپانی مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و به‌تازگی مدیرکل استودیوهای ایکس‌باکس، یعنی شانون لوفتیس که از شنیدن این خبر حسابی گیج شده بود، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیم اینفورمر توضیحاتی برای ایکس‌باکس‌دارها ارائه کرده است.  

لوفتیس ادعا کرده که برعکس شایعات پاگرفته، اتفاقاً کمپانی مایکروسافت امسال با بازی‌های انحصاری زیادی به استقبال سال جدید میلادی می‌رود. او برای نمونه هم به بازی‌هایی مانند بازی PUBG که قرار است برای کنسول ایکس باکس وان، پیش از کنسول‌های دیگر منتشر شود و نیز بازی‌هایی مانند بازی Forza Motorsport 7، بازی Super Lucky's Tale و البته بازی Cuphead اشاره کرد. همان‌طور که اطلاع دارید، برای تجربه هریک از این بازی‌های نام برده‌شده، نیاز به یک کنسول ایکس‌باکس وان (یا کامپیوتر) خواهید داشت. لوفتیس گفته:

در رابطه با بازی‌های انحصاری، من هم شایعات را شنیده‌ام و اگر راستش را بخواهید کمی گیج شدم؛ چون اتفاقاً ما بازی‌های انحصاری زیادی را برای تعطیلات امسال در نظر گرفته‌ایم. مثلاً می‌توان به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا یعنی بازی PlayerUnknown's Battlegrounds که برای ایکس‌باکس وان پیش از سایر کنسول‌ها منتشر می‌شود، اشاره کرد. علاوه بر آن بازی Forza Motorsport 7 را هم داریم که هر سال سبک بازی‌های ریسینگ را متحول کرده و می‌توان گفت در این سبک بهترین بازی محسوب می‌شود.

لوفتیس درکنار بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان، از بازی‌هایی مانند بازی Halo 5، بازی Halo: The Master Chief Collection، بازی  Halo Wars 2، بازی Dead Rising 4، بازی Forza Horizon 3 و نیز بازی Gears of War 4 که قرار است برای کنسول جدید کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس ارتقاء داده شوند نیز نام برد.

در کنار تمام این بازی‌ها، می‌توانید انحصاری‌های کنسول ایکس‌باکس وان مانند بازی Sea of Thieves، بازی Crackdown 3 و هم‌چنین بازی State of Decay 2 را که قرار است در سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار شوند نیز اضافه کنید. لوفتیس در ادامه در جواب به این سوال که آیا تعداد بازی‌هایی که قرار است هم‌زمان با عرضه کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس منتشر شوند، تعداد قابل توجهی است، پاسخ داد:

بازی‌های زیادی قرار است برای کنسول جدید عرضه شوند. علاوه بر این‌ها باید در نظر داشته باشیم که نسخه ارتقاءیافته صدها بازی دیگر نیز که در گذشته عرضه شده بود، در راه است و تجربه دوباره این بازی‌ها روی کنسول جدید برای کسانی که از قبل آن‌ها را تهیه کرده باشند، رایگان خواهد بود. همه این‌ها را می‌توانید به انحصاری‌های جدید و نیز بازی‌های بلاک‌باستری مانند بازی Star Wars Battlefront II و بازی Destiny 2 که قرار است با کیفیت بالاتر روی این کنسول عرضه شوند اضافه کنید.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان‌ماه) سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. برای پی‌گیری اخبار مربوط به این کنسول، می‌توانید به صفحه ایکس‌باکس وان ایکس در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده