نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

سازندگان Mass Effect Andromeda از بخش چندنفره آن می‌گویند

اخیرا سازندگان Mass Effect Andromeda اطلاعاتی از بخش چندنفره بازی ارائه کرده‌اند.

این روز‌ها شاهد ارائه اطلاعات زیادی از بازی Mass Effect Andromeda، ساخته بایوور هستیم. در جدید‌ترین این اطلاعات، سازندگان بازی طی مصاحبه با گیم اینفورمر جزییاتی از بخش چندنفره آن ارائه کرده است. بر این اساس این بخش تغییراتی نسبت به قسمت چندنفره Mass Effect 3 داشته است. یکی از این تغییرات، به نحوه رفتن از منطقه‌ای به منطقه دیگر در روی نقشه مربوط می‌شود که به جای استفاده از نردبان، در این نسخه از جت پک استفاده خواهید کرد.

فابریس کاندومیناس، تهیه‌کننده بازی، در مورد استفاده از جت پک گفت:

جت پک قرار نیست یک وسیله برای پرواز دائم باشد و گیمر‌ها بتوانند با استفاده از آن همواره در سطحی بالاتر از زمین پرواز کنند. بلکه محدودیت‌هایی در استفاده از این وسیله وجود دارد.

همچنین در این نسخه هریک از قابلیت‌های شما زمان Cooldown (زمانی که طول می‌کشد یک قابلیت شارژ شده و برای استفاده مجدد آماده باشد) مخصوص به خود را خواهد داشت. ایان فریزر، سازنده بازی، در مورد قابلیت‌ها گفت:

شما می‌توانید از تمامی قابلیت‌هایتان به صورت همزمان استفاده کنید یا اینکه کمی استراتژیک‌تر رفتار کرده و از هریک از آن‌ها در جای درست استفاده کنید. این ویژگی و اینکه قابلیت‌ها هریک Cooldown مختص به خود را دارند، باعث می‌شود تا سبک هر گیمر در استفاده از توانایی‌ها منحصر‌به‌فرد باشد.

Mass Effect: Andromeda

تغییر دیگری که در بخش چندنفره بازی اعمال شده، به هوش مصنوعی دشمنان مربوط می‌شود. به این صورت که آن‌ها در این نسخه هریک خصوصیات خاص خودشان را خواهند داشت و در نتیجه گیمر دیگر نمی‌تواند در قسمتی از نقشه کمین کرده و همه آن‌ها را از دور هدف قرار دهد. چرا که در این صورت ممکن است گروهی از دشمنان متوجه حضور وی شده و به سمت وی حمله‌ور شوند که قطعا مقاومت در برابر آن‌ها سخت خواهد بود. کاندومیناس در مورد روند کلی بخش چندنفره گفت:

زمانی که گیمر‌ها اولین بار این بخش را تجربه کنند، متوجه خواهند شد که همه‌چیز روان‌تر و سریع‌تر از قبل شده است. همچنین کنترل‌های بازی نیز بهبود پیدا کرده است و همه این‌ها باعث شده تا گیمر‌ها تجربه بهتری از بازی داشته باشند.

سازندگان بازی همچنین در ادامه اعلام کرده‌اند که در این اثر یک سری کارت‌ها با بازی کردن به گیمر تعلق می‌گیرد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند سلاح‌ها و تجهیزات مختلفی را به دست بیاورد. با این حال بازی از خرید‌های درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند و بازیکنان در صورتی که خیلی به داشتن یک آیتم علاقه داشته باشند، می‌توانند آن را با استفاده از پول واقعی نیز خریداری کنند. البته پیش از این نیز اعلام شده که این خرید‌ها باعث نخواهد شد تا گیمر‌ها نسبت به یکدیگر برتری خاصی داشته باشند و بیشتر باعث می‌شود تا عده‌ای با سلاح‌ها و تجهیزاتی که ظاهر بهتری دارند، در میدان نبرد حاضر شوند.

همچنین برای اینکه گیمر‌ها برای مدت زمان طولانی به تجربه بخش چندنفره علاقه‌مند بمانند، بایوور یک سیستم XP پرستیژ نیز به بازی اضافه کرده که با XP‌های معمولی متفاوت است و به جای اینکه به یک گیمر تعلق بگیرد، به کلاسی که با آن بازی می‌کنید مربوط می‌شود و ویژگی‌های خاص آن کلاس را با کسب XP پرستیژ برای آن می‌توانید به دست بیاورید.

سازنده بازی در پایان هم اشاره کرد که بخش‌های چندنفره و تک‌نفره بازی به یکدیگر مرتبط هستند و در قسمت داستانی اگر به منو بروید، می‌توانید سریع به بخش چندنفره سوییچ کنید. کاندومیناس در این مورد اعلام کرد که یک سری ماموریت‌ها در بازی وجود خواهند داشت که می‌توانید تیمی از نیرو‌های خودتان را برای انجام آن‌ها ارسال کنید یا اینکه شخصا به حالت چندنفره سوییچ کرده و خودتان آن‌ها را انجام دهید. این باعث خواهد شد تا بخش‌های چندنفره و تک‌نفره یک انسجام خاص داشته باشند.

Mass Effect Andromeda قرار است در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه شود. شما می‌توانید جزییاتی از مراحل فرعی این بازی و همچنین سفینه تمپست را نیز در زومجی بخوانید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده