نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

کارا دلوین خواهان بازی در نقش جیمز باند است

بعد از انتخاب بازیگر زن برای ایفای نقش شخصیت دکتر هو، حال نوبت به جیمز باند رسیده است و شاید روزی شاهد جیمز باند زن در سینما باشیم.

در حالیکه هر روز اخبار و شایعاتی جدید در مورد قسمت جدید مجموعه جیمز باند به گوش می‌رسد، کارا دلوین، مدل، خواننده و بازیگر انگلیسی، در سخنانی اعلام کرد که علاقمند است روزی نقش شخصیت جیمز باند را ایفا کند. وی در مصاحبه‌ای که با برنامه‌ی Breakfast Show رادیو BBC داشت چنین گفت:

تلاش می‌کنم که جیمز باند باشم و هدفم همین است.  

گزارشات ضدونقیضی پیرامون انتخاب کارا دلوین برای ایفای نقش مأمور 007 در مجموعه‌ی بعدی جیمز باند وجود دارد، ولی طبق گفته‌‌های خودش برای ایفای یک نقش در مجموعه جیمزباند انتخاب شده است. در هر صورت این طور به نظر می‌رسد که وی برای ایفای نقش جیمز باند بسیار مصمم است. کارا دلوین در ادامه چنین گفت:

همه می‌گویند که من مناسب ایفای نقش شخصیتی جدید همچون باند گِرل (Bond Girl) هستم، ولی من این را نمی‌خواهم. می‌خواهم در ابتدا روی بُعدهای متفاوت این شخصیت کار کنم. نمی‌خواهم باند گِرل سینما باشم، می‌خواهم خود جیمز باند باشم.

با اینکه چندان نمی‌توان صحبت‌های کارا دلوین را جدی تلقی کرد، ولی اگر روزی سازندگان تصمیم به انتخاب وی بگیرند، دلوین اولین جیمز باند زن کل این مجموعه و در واقع تاریخ جیمز باند خواهد بود. چندی پیش نیز جودی ویتاکر، بازیگر زن انگلیسی، برای ایفای نقش شخصیت اصلی مجموعه تلویزیونی قدیمی و محبوب Doctor Who (دکتر هو) انتخاب شد. انتخاب ویتاکر برای ایفای نقش شخصیت دکتر هو، برخی از طرفداران قدیمی این مجموعه را عصبانی ساخت. وی اولین بازیگر زنی است که قرار است این نقش را ایفا کند. جوی ویتاکر سابقه‌ی بازی در دو مجموعه‌ی تلویزیونی Broadchurch (برادچرچ) و Black Mirror (آینه سیاه) را در کارنامه‌ی خود دارد. از فیلم‌هایی وی نیز می‌توان به Perrier's Bounty (پاداش پریر - ۲۰۰۹)، Venus (ونوس - ۲۰۰۶) و One Day (یک روز - ۲۰۱۱) اشاره داشت.

James-Bond

کارا دلوین در مورد انتقادات و مخالفت‌هایی که با انتخاب بازیگر زن برای ایفای نقش مامور 007 به وجود خواهد آمد و مطمئناً کم هم نخواهد بود گفت که انتظار چنین برخوردی را دارد:  

نوبت به بازی یک زن در نقش دکتر هو رسید، حال نوبت جیمز باند است.

طبق گزارش سایت میرور، بیست‌وپنجمین فیلم مجموعه جیمز باند قرار است در تاریخ هشتم نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) در آمریکا به نمایش دربیاید، این در حالی است که فیلم در اروپا یک هفته زودتر اکران خواهد شد. احتمالاً نام قسمت جدید مجموعه جیمز باند، Shutterhand خواهد بود. داستان این فیلم بر اساس کتاب Never Dream of Dying، منتشر شده در سال ۲۰۰۱، خواهد بود که در آن کتاب جیمز باند در مقابل شخصیتی شرور و نابینا قرار داده می‌شود. طبق گزارشات قرار است بار دیگر شاهد نقش‌آفرینی کریستوفر والتز و دیو باتیستا در قسمت جدید مجموعه جیمز باند باشیم؛ این دو در فیلم قبلی، Spectre (شبح - ۲۰۱۵)، نیز حضور داشتند و به ترتیب ایفای نقش دو شخصیت منفی ارنست استاورو بلوفلد و مستر هینکس را بر عهده داشتند. در فیلم جدید نیز همان نقش‌های قدیم خود را تکرار خواهند کرد. دو فیلم قدیمی مجموعه‌ جیمز باند، You Only Live Twice (تنها دو بار زندگی می‌کنید - ۱۹۶۷) و On Her Majesty's Secret Service (در خدمت سرویس مخفی ملکه - ۱۹۶۳)، الهام‌بخش داستان فیلم جدید بوده‌اند. قرار است بخش‌هایی از فیلم‌برداری قسمت بیست‌وپنجم مجموعه‌ جیمز باند در دو کشور فرانسه و ژاپن انجام شود.  

چندی پیش نیز در خبری خواندیم که برای پنجمین مرتبه دنیل کریگ برای ایفای نقش مأمور جیمز باند انتخاب شده است و سازندگان علاقمندند بار دیگر با ادل، خواننده‌ی مطرح پاپ بریتانیا، برای ساخت آهنگ اصلی فیلم جدید همکاری داشته باشند.

گفتنی است بعد از تأیید حضور دنیل کریگ در قسمت بیست‌وپنجم مجموعه جیمز باند، در خبری فهرست افرادی هم که برای کارگردانی کاندید شده‌اند اعلام شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده