نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵

حقایق جالب فیلم The Green Mile | از اشتباهات واضح فیلم تا آقای جینگلز

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب فیلم The Green Mile، یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

اگر بهترین نقش‌آفرینی‌های تام هنکس، هنرمند برجسته و محبوب سینما را فهرست کنیم بدون شک نقش‌آفرینی او در فیلم The Green Mile یکی از جایگاه‌های بالای فهرست را به خود اختصاص خواهد داد. فیلم مسیر سبز با کارگردانی و نویسندگی فرانک دارابونت با اقتباس از داستانی به‌نویسندگی استفن کینگ از آن دسته فیلم‌هایی در تاریخ سینما به‌شمار می‌رود که تقریبا تمام علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی حداقل یک بار آن را تماشا کرده‌اند. داستان فیلم درباره زندانیانی جریان دارد که در انتظار رسیدن زمان اعدام خود با زمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. حضور بازیگرانی برجسته مانند دیوید مورس، بانی هانت، مایکل کلارک دانکن و بری پپر درکنار تام هنکس ارزش تماشای دوباره و دوباره این اثر را افزایش می‌دهد.

چند سال قبل از ساخت مسیر سبز، فرانک دارابونت با اقتباس از یکی دیگر از داستان‌های استفن کینگ شاهکاری به‌نام The Shawshank Redemption را تولید کرد که هم‌اکنون در سایت IMDB بیشترین امتیاز را در میان تمام فیلم‌های تاریخ دارد. پس از موفقیت‌های آن فیلم دارابونت این بار با فیلم The Green Mile بار دیگر نشان داد چه توانایی بالایی در فیلم‌های اقتباسی و به‌خصوص اقتباس از داستان‌های کینگ دارد. مسیر سبز به تهیه‌کنندگی دیوید والدس همراه‌با فرانک دارابونت توسط استودیو Castle Rock Entertainment با بودجه‌ای حدود ۶۰ میلیون دلار تولید و توانست در سراسر جهان به فروش بسیار خوب ۲۹۰ میلیون دلار دست پیدا کند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به نکات و حقایق جالب این فیلم؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

«توجه: این مقاله ممکن است قسمت‌هایی از داستان فیلم The Green Mile را برای شما اسپویل کند».

شخصیت‌های اصلی فیلم The green mile

۱- انتخاب بازیگران اصلی فیلم

پس از بارها تماشا کردن مسیر سبز نمی‌توانیم شخصیت‌های اصلی آن را با حضور بازیگرانی دیگر تجسم کنیم. شخصیت پال اجکام با ایفای نقش تام هنکس یکی از ماندگارترین شخصیت‌های سینما به‌شمار می‌رود ولی فرانک دارابونت درابتدا بازیگران دیگری را برای بازی در این نقش درنظر داشت؛ او نه‌تنها برای نقش پال که برای چند نقش اصلی دیگر فیلم نیز قصد استخدام کردن بازیگران دیگری را داشت. قبل از موافقت تام هنکس برای حضور در این فیلم، دارابونت پیشنهاد بازی در این نقش را به جان تراولتا که به‌تازگی برای نقش‌آفرینی در فیلم Pulp Fiction سر زبان‌ها افتاده بود، ارائه کرد. تراولتا این پیشنهاد را به‌دلایل شخصی رد و از حضور در این فیلم انصراف داد.

پس از رد پیشنهاد دارابونت توسط تراولتا، این کارگردان به سراغ گزینه‌های بعدی خود رفت. او ابتدا این نقش را به مایکل کیتون و پس از آن به مایکل داگلاس پیشنهاد کرد که هر دوی آن‌ها مانند جان تراولتا حضور در این فیلم را قبول نکردند. دارابونت همچنین نقش شخصیت ویلیام را به جاش برولین و ایفای نقش شخصیت ملیندا مورس را به جنیفر لوپز پیشنهاد داد. تمامی آن‌ها از حضور در این فیلم کناره‌گیری کردند. به‌نظر شما حضور این بازیگران به‌جای بازیگران اصلی فیلم چه تفاوتی در نتیجه فیلم به‌وجود می‌آورد؟

شخصیت پال اجکام با بازی تام هنکس در فیلم The green mile

۲- دلیل اصلی حضور تام هنکس در این فیلم

قبل از توضیح این مورد بهتر است موضوعی را درباره رابطه میان تام هنکس و فرانک دارابونت بدانید. زمانی‌که دارابونت قصد ساخت فیلم The Shawshank Redemption را داشت، ایفای نقش شخصیت اندی دوفرین را به تام هنکس پیشنهاد داد ولی تام هنکس این نقش را برای حضور در فیلم Forrest Gump رد کرد تا بتواند با تمرکز کامل در این فیلم به ایفای نقش بپردازد. تام هنکس که رابطه خوبی با فرانک دارابونت داشت، نمی‌خواست بین او و دارابونت دلخوری کوچکی پیش بیاید. 

از دست ندهید

به‌همین‌دلیل زمانی‌که دارابونت پس از گزینه‌های ابتدایی ایفای نقش شخصیت پال را به تام هنکس پیشنهاد داد، هنکس بدون معطلی این پیشنهاد را پذیرفت تا به طریقی رد پیشنهاد دارابونت در زمان ساخت رستگاری در شائوشنک را جبران کرده باشد. بااین‌حال به‌دلایل فنی و آزمون‌های گریم تیم سازنده فیلم تام هنکس نمی‌توانست نقش شخصیت سالخورده پاول را بازی کند و به‌این‌خاطر دارابونت دبز گریر را برای این نقش انتخاب کرد. درابتدا قرار بود که خود تام هنکس در سکانس‌های مربوط‌به شخصیت سالخورده پال حضور داشته باشد که این ایده به‌دلایلی که توضیح دادیم عملی نشد.

جان کافی در حال صحبت کردن با پال اجکام در فیلم The green mile

۳- حضور مایکل کلارک دانکن در نقش جان کافی

اهالی سینما و به‌خصوص طرفداران فیلم The Green Mile به‌احتمال زیاد با هربار شنیدن نام شخصیت جان کافی یا نام بازیگر این نقش یعنی مایکل کلارک دانکن، به‌خاطر مرگ او در سال ۲۰۱۲ ناراحت می‌شوند. بازیگری که شاید حضورش در این فیلم، مسیر سبز را به شاهکاری که ما تماشا کردیم، تبدیل کرد. انتخاب مایکل کلارک دانکن برای حضور در این فیلم به‌خاطر پیشنهاد او توسط بروس ویلیس به فرانک دارابونت انجام شد. دارابونت و تیم سازنده فیلم مشکلات زیادی برای انتخاب بازیگر مناسب برای این نقش داشتند که درنهایت با پیشنهاد بروس ویلیس مشکل آن‌ها برطرف شد.

انتخاب مایکل کلارک دانکن برای نقش جان کافی نه‌تنها یک انتخاب بسیار موفق برای فیلم The Green Mile تلقی شد که یک سکوی پرتاب هم برای خود کلارک دانکن به‌شمار آمد. پس از ایفای نقش دانکن در این فیلم او نشان داد که می‌تواند درکنار فیلم‌های بلاک باستری نقش‌های جدی و پرمفهوم‌تری را برعهده بگیرد و آن‌ها را به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر بکشد. این بازیگر فقید پس از بازی در نقش جان کافی در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد در جشنواره جوایز اسکار نامزد کسب این جایزه شد؛ صرف‌نظر از ده‌ها نامزدی و جایزه‌های دیگری که برای این نقش به مایکل کلارک دانکن تعلق یافت.

گریه کردن شخصیت جان کافی در فیلم The green mile

۴- ایفای نقش مایکل کلارک دانکن

مسیر سبز بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های احساسی دهه‌های گذشته است که به‌شدت احساسات بیننده را در داستان فیلم درگیر می‌کند و یکی از مهم‌ترین عوامل این موفقیت ایفای نقش ماندگار مایکل کلارک دانکن به‌شمار می‌رود. دانکن برای بازی در سکانس‌های احساسی فیلم و به‌خصوص برای گریه کردن در آن سکانس‌ها به یک خاطره تلخ در بچگی خود فکر می‌کرد که طبق گفته‌هایش غمگین‌ترین تجربه زندگی او تلقی می‌شود. طبق گفته‌های دانکن، او همیشه با فکر کردن به لحظه‌ای که پدرش او را در دوران بچگی ترک کرد، مانند ابر بهار گریه می‌کند. موضوعی که برای ایفای نقش در این فیلم نیز بسیار جواب داد و تمام گریه‌های او را در فیلم واقعی نشان داد.

جان کافی: «خسته‌ام رئیس، خیلی خسته‌ام».

همچنین در شرایطی تقریبا مشابه، تام هنکس همیشه وقتی که استفن کینگ در محل فیلم‌برداری حاضر می‌شد شخصیت خود را رها نمی‌کرد و درقالب شخصیت پال اجکام باقی می‌ماند. طبق گفته‌های استفن کینگ این حرکت تام هنکس برای او بسیار زیبا و تأثیرگذار قلمداد می‌شد و به‌همین دلیل فیلم The Green Mile را وفادارترین فیلم به داستان‌های خود معرفی کرده است.

۵- نقش گربه فرانک دارابونت در داستان فیلم

پوستر فیلم The green mile

همان‌طور که اشاره کردیم مسیر سبز از روی یک رمان به نویسندگی استفن کینگ با همین نام اقتباس شده است. فرانک دارابونت توانست در زمانی حدودا ۲ ماهه این رمان ۶۲۰ صفحه‌ای را به یک فیلم‌نامه قابل ساخت تبدیل کند. در زمانی‌که دارابونت درحال نوشتن فیلم‌نامه این فیلم بود، یک تومور در بدن گربه او ظاهر شد ولی به‌دلیل اینکه این تومور دردی برای گربه او ایجاد نمی‌کرد، تصمیم گرفت نوشتن فیلم‌نامه را به تعویق نیندازد. مریضی گربه دارابونت به او در طراحی جو حاکم در فیلم کمک شایانی کرد.

زمانی‌که گربه فرانک دارابونت با تومور دست‌وپنجه نرم می‌کرد، این موضوع باعث شد تا ایده فیلم برای داستان اعدامیان در ذهن دارابونت شکل بگیرد. تومور گربه او دردی برای آن حیوان خانگی ایجاد نمی‌کرد ولی دارابونت می‌دانست که گربه‌اش درنهایت خواهد مرد. این داستان دقیقا ریشه داستان اعدامیان مسیر سبز به‌شمار می‌رود که در سلول‌هایی کوچک بدون احساس کردن هیچ‌گونه درد فیزیکی در انتظار مرگ خود بودند. متاسفانه گربه دارابونت کمی پس از پایان نوشتن فیلم‌نامه درگذشت ولی کارگردان این فیلم همیشه به این موضوع که از حیوان خود برای داستان فیلم الهام گرفته، اشاره کرده است.

۶- آقای جینگلز

شاید باور این موضوع سخت باشد ولی برای به‌تصویر کشیدن موش معروف فیلم The Green Mile یا همان آقای جینگلز، تیم سازنده فیلم از ۱۵ موش مختلف استفاده کرده است. موش‌هایی که هرکدام از آن‌ها ماه‌ها تحت آموزش بودند تا بتوانند به دستورهای تیم سازنده فیلم و به‌خصوص افرادی که آن‌ها را تعلیم داده‌اند، واکنش نشان دهند. در داستان فیلم آقای جینگلز به صحبت‌های شخصیت‌ها و وجود تکه‌های غذا روی زمین عکس‌العمل نشان می‌داد و به سمت برخی از شخصیت‌ها می‌دوید.

این موضوع در واقعیت و در مراحل فیلم‌برداری به نحوی بسیار جالب انجام شده است. موش‌های حاضر در محل فیلم‌برداری آن سکانس‌ها طوری تربیت شده بودند که به نور یک لیزر نقطه‌ای واکنش نشان دهند و افرادی که مسئولیت آن‌ها را برعهده داشتند، تنها با یک لیزر نقطه‌ای آن‌ها را وادار به حرکت می‌کردند. طبق صحبت‌های فرانک دارابونت در پشت صحنه فیلم‌برداری اتفاقات جالبی به‌خاطر این موش‌ها افتاد و حتی برخی از بازیگران از آن‌ها می‌ترسیدند و همین موضوع باعث شده بود تا عکس‌العمل‌های بامزه‌ای از بازیگران فیلم ثبت شود. ظاهر این موش‌ها کاملا شبیه به یکدیگر است و تنها مخاطبانی که چشم‌های بسیار تیزبینی دارند، می‌توانند متوجه متفاوت بودن موش‌های حاضر در سکانس‌های مختلف فیلم شوند.

مایکل جیتر در فیلم The Green Mile به‌همراه آقای جینگلز

۷- دیالوگ فی‌البداهه و بی‌نظیر مایکل جیتر

طبق گفته‌های دیوید والدس، تهیه‌کننده فیلم The Green Mile تیم سازنده فیلم و سایر بازیگران آن به‌خاطر ایفای نقش فوق‌العاده مایکل جیتر در نقش شخصیت ادوارد دلاکرویکس به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند. مایکل جیتر برای ایفای نقش شخصیت خود خارج از مراحل ساخت فیلم با استخدام یک مربی گویش‌های محلی توانست لهجه Cajum که به قسمتی از ایالت لوئیزیانا تعلق دارد را به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر بکشد. 

ادوارد دلاکرویکس: «ازت تشکر می‌کنم جان بابت شیرینی، آقای جینگلز هم ازت تشکر می‌کنه، مادرم هم ازت تشکر می‌کنه ولی الان دیگه زنده نیست».

همان‌طور که حتما در فیلم مشاهده کردید، شخصیت ادوارد دلاکرویکس در آخرین کلمات خود قبل از اعدام دعای Hail Mary را با این لهجه به‌زبان می‌آورد. این دیالوگ و دعا خواندن او به‌هیچ‌وجه در فیلم‌نامه قرار نداشت و تمام آن را مایکل جیتر در همان لحظه به‌صورت فی‌البداهه انجام داده است. این موضوع باعث شد تا آن سکانس بسیار زیبا‌تر، مفهومی‌تر و تاثیرگذارتر از فیلم‌نامه شود. طبق گفته‌های دیوید والدس و فرانک دارابونت پس از ایفای نقش مایکل جیتر در آن سکانس، تام هنکس شروع به گریه کرد و برای چند دقیقه جیتر را در آغوش گرفت. 

تام هنکس و دیوید مورس در فیلم The Green Mile

۸- شخصیت مهربان تام هنکس

اگر از کارگردان‌ها، بازیگران و عوامل ساخت فیلم‌هایی که تام هنکس در آن‌ها حضور داشته است درباره شخصیت او سؤال کنید بدون شک تمام آن‌ها از هنک به‌عنوان یکی از مهربان‌ترین و بااخلاق‌ترین بازیگران هالیوود یاد خواهند کرد. وی به‌خاطر همین شخصیت مهربان خود لقب پدر آمریکا (America's Dad) را بین اهالی سینما دریافت کرده تا نشان دهد چه محبوبیت زیادی بین مردم و سینمادوستان دارد. داستان‌های زیبای زیادی درباره شخصیت متین تام هنکس وجود دارد که یکی از جالب‌ترینِ آن‌ها مربوط‌به مراحل ساخت فیلم مسیر سبز می‌شود.

تام هنکس از ابتدای شروع فیلم‌برداری این فیلم تا آخرین روز آن، جمعه هر هفته تمام بازیگران و اعضای تیم سازنده فیلم را به صرف شام دعوت می‌کرد. بسیاری از این وعده‌ها در خانه او و باقی آن‌ها در رستوران‌هایی مختلف صرف شده‌اند. فیلم The Green Mile سه ساعت زمان دارد و مراحل ساخت آن نسبت‌به فیلم‌های هالیوودی زمان بیشتری به‌طول انجامیده که این موضوع ارزش این حرکت تام هنکس را بیشتر می‌کند. بنابر گفته‌های فرانک دارابونت قصد تام هنکس از این حرکت آشنایی بیشتر با بازیگران و تیم سازنده فیلم بوده و قصد داشته تا آن‌ها با یکدیگر راحت‌تر باشند. 

بسیاری از بازیگران و تیم سازنده فیلم در مصاحبه‌هایی مختلف با اشاره به این موضوع گفته‌اند که قسمت عمده‌ای از اتمسفر بسیار خوب میان بازیگران و تیم سازنده فیلم به‌خاطر همین حرکت سخاوتمندانه تام هنکس بوده؛ همه می‌دانیم که تام هنکس در زندگی خود در کارهای خیریه فعالیت زیادی دارد و به افراد بسیار زیادی کمک‌های مختلفی کرده است. شخصیت تام هنکس برای تمام مردم جهان می‌تواند یک الگوی رفتاری بسیار مناسب تلقی شود.

تفاوت فاحش قد شخصیت جان کافی با سایر شخصیت‌های فیلم The Green Mile

۹- قد شخصیت جان کافی

قد مایکل کلارک دانکن بازیگر نقش جان کافی حدود ۱.۹۵ متر و قد تام هنکس بازیگر شخصیت پال اجکام حدود ۱.۸۵ متر است ولی بااین‌حال این دو شخصیت در فیلم اختلاف قدی بسیار فاحش‌تری دارند. حتی جیمز کرامول بازیگر نقش شخصیت مورس قدی بلندتر از دانکن دارد و قد او حدودا ۲ متر است. بااین‌وجود شخصیت جان کافی از تمام شخصیت‌های فیلم قدی بلندتر دارد که این موضوع به‌خاطر تکنیک‌های فیلم‌برداری استفاده شده در مراحل ساخت فیلم توسط فرانک دارابونت است. دارابونت به‌منظور نشان دادن قد بلندتر شخصیت جان کافی نسبت‌به سایر شخصیت‌ها از تکنیک Blocking Tactic استفاده کرده بود. 

پال اجکام: «من نمی‌تونم تصور کنم خدا چنین موهبتی رو در اختیار مردی قرار بده که یک بچه رو کشته باشه».

این تاکتیک پرکاربرد در سینما زمانی استفاده می‌شود که کارگردان قصد دارد عوامل محیطی یک سکانس را جوری نشان دهد که در واقعیت به آن شکل نیستند. در این تاکتیک جای قرارگیری بازیگران در هر لحظه مشخص است و بازیگران نباید از مکانی که برای آن‌ها مشخص شده خارج شوند. عامل مهم‌تر زاویه دوربین و محل قرارگیری آن به‌شمار می‌رود که به‌خاطر ترکیب این تاکتیک‌ها تصاویر فیلم طوری ضبط می‌شوند که یک المان در محیط (که در این فیلم قد شخصیت جان کافی مورد بحث است) بلندتر، کوتاه‌تر، کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از شکل واقعی آن به‌تصویر کشیده شود.

مامورهای زندان در فیلم The Green Mile درحال صحبت کردن

۱۰- اشتباهات بزرگ در داستان فیلم

داستان رمان مسیر سبز که توسط استفن کینگ نوشته شده در سال ۱۹۳۲ جریان دارد که این موضوع با تصمیم فرانک دارابونت به سال ۱۹۳۵ تغییر پیدا کرده است. تصمیم دارابونت به‌این‌خاطر بود که او قصد داشت در داستان فیلم به کمدی موزیکال Top Hat اشاره کند. بااین‌حال در فیلم شاهد دو خطای بسیار بزرگ هستیم که از چشم سازندگان فیلم دور ماند. اولین خطا مربوط‌به لباس مامورهای زندان داستان فیلم می‌شود. بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ لباس مامورهای بخش زندانیان محکوم به اعدام به شکلی که در فیلم به‌تصویر کشیده شده، نبود و لباس‌هایی که ما در فیلم مشاهده می‌کنیم به‌هیچ‌وجه با واقعیت آن سال‌ها شباهتی ندارند. 

دومین خطای تیم سازنده فیلم که یک خطای بسیار بزرگ‌تر و آشکارتر به‌شمار می‌رود مربوط‌به اعدام زندانیان است. موضوعی که یکی از پررنگ‌ترین المان‌های فیلم قلمداد می‌شود و انتقاد بسیاری از کسانی که از آن آگاه بودند را به‌همراه داشت؛ خطایی در رابطه با صندلی برقی برای اعدام زندانیان. ایالت لوئیزیانا تا اوایل دهه ۴۰ میلادی از چوبه دار برای اعدام زندانیان محکوم به مرگ استفاده می‌کرد و اصلا خبری از صندلی برقی تا اوایل آن دهه میلادی نبود. این اشتباهات شاید در تماشای فیلم برای بینندگان خیلی مهم تلقی نشوند ولی خطاهایی بسیار واضح هستند که با واقعیت آن سال‌ها تفاوت فاحشی دارند.

تصویری از تام هنکس بازیگر اصلی فیلم The Green Mile

۱۱- صحبت‌های جنجالی تام هنکس درباره مدت زمان فیلم

در زمان اکران فیلم بسیاری از منتقدان قبل از تماشای آن از مدت زمان فیلم انتقاد زیادی کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند زمان ۱۸۸ دقیقه‌ای فیلم خسته‌کننده و بسیار طولانی خواهد بود. بااین‌حال تقریبا تمام کسانی که فیلم را مشاهده کردند و حتی همان منتقدان پس از تماشای فیلم حرف خود را پس گرفتند ولی دراین‌میان تام هنکس در جواب حرف آ‌ن‌ها صحبت‌هایی جنجالی انجام داد که باعث تعجب بسیاری از اهالی سینما شد. تام هنکس که به شخصیت مهربان او اشاره کردیم این‌بار با قاطعیت تمام در مقابل منتقدان ایستاد و گفت:

منتقدان عزیز این فیلم بیشتر از پولی که برای تماشای آن می‌پردازید ارزش دارد. شما با این پول می‌توانید یک فیلم ۹۰ یا ۱۰۰ دقیقه‌ای ببینید ولی اکنون با خرج همان مقدار می‌توانید یکی از بهترین تجربیات سینمایی خود را تجربه کنید. باورم نمی‌شود که از این موضوع ایراد می‌گیرید. این موضوع مانند یک هدیه است و شما قدر آن را نمی‌دانید. با خرج کردن مقدار کمی پول می‌توانید به‌مدت یک بعدازظهر کامل سرگرم شوید. 

شخصیت سالخورده پال اجکام در فیلم The Green Mile درحال صحبت کردن

۱۲- پیش‌بینی سن نهایی پال اجکام

فیلم The Green Mile با نشان دادن شخصیت پال اجکام که در آن بازه زمانی ۱۰۸ سال سن داشته است، به پایان خود می‌رسد. پال اجکام به‌خاطر قدرت ابرانسانی شخصیت جان کافی یک قدرت فراطبیعی در زندگی خود کسب کرده که می‌تواند سال‌های زیادی زندگی کند. پال این موضوع را می‌داند که عمر طولانی او به‌نحوی یک مجازات به‌دلیل ازبین‌بردن یک معجزه مقدس تلقی می‌شود ولی بااین‌حال باید با آن کنار بیاید. 

یک کاربر در شبکه اجتماعی Reddit با محاسبه‌های فراوان توانست به جوابی برسد که بدون شک خیلی دقیق نخواهد بود. او با محاسبات زیاد و درنظر گرفتن المان‌های مختلف درباره زندگی شخصیت پال اجکام و موش همراه او یعنی آقای جینگلز که او هم مانند پال چنین وضعیتی دارد، به جواب جالبی رسید. طبق نظریه‌های او پال اجکام به‌احتمال زیاد در سن ۲۰۰ سالگی جان خود را از دست خواهد داد ولی اگر این اتفاق نیفتد سن او و سن آقای جینگلز ممکن است از ۲۰۰ سال تا ۱۰ کوادریلیون سال متفاوت باشد. البته هیچ‌کس از بینندگان فیلم نمی‌تواند جوابی قطعی به این سؤال دهد که شخصیت پال اجکام چند سال عمر خواهد کرد.

والپیپر فیلم The Green Mile با حضور تام هنکس

۱۳- تیم سازنده فیلم رستگاری در شائوشنک

رستگاری در شاوشنک دقیقا مانند مسیر سبز یک اقتباس از روی رمان‌های استفن کینگ، نویسنده برجسته آمریکایی به‌شمار می‌رود. فرانک دارابونت، نویسنده و کارگردان فیلم Shawshank Redemption پس از موفقیت‌های آن فیلم تصمیم گرفت از بازیگران و تیم سازنده آن در ساخت فیلم The Green Mile نیز استفاده کند. از بازیگرانی که در این دو فیلم حضور داشتند می‌توان به جفری دی‌مان، ویلیام سدلر، مک مایلز و برایان لیبی اشاره کرد. از میان عوامل ساخت فیلم نیر می‌توان به توماس نیومن (آهنگساز)، ریچارد فرانسیس بروس (تدوین‌گر) و مایکل سرتون (طراح صحنه) اشاره کنیم که هم در فیلم رستگاری در شائوشنک و هم در فیلم مسیر سبز حضور داشتند.

شخصیت جان کافی در یک سلول زندان در فیلم The Green Mile

۱۴- پرفروش‌ترین اقتباس از رمان‌های استفن کینگ

رمان‌های استفن کینگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین مرجع‌های فیم‌سازی به‌شمار آورد. تابه‌امروز بیش از ۳۰ فیلم سینمایی از روی داستان‌های او ساخته شده است که این موضوع یک رکود بسیار جلب تلقی می‌شود. با اینکه داستان‌های او بسیار جذاب و محبوب هستند ولی تا قبل از اکران فیلم The Green Mile هیچکدام از فیلم‌های اقتباس شده از روی داستان‌های او در باکس‌آفیس آمریکا به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری نرسید و مسیر سبز نخستین فیلم اقتباس شده از روی داستان‌های استفن کینگ تلقی می‌شود که مرز ۱۰۰ میلیون دلار را رد می‌کند. این رکورد تا سال ۲۰۱۷ و تا زمان اکران فیلم It: Chapter One در اختیار The Green Mile باقی ماند. مسیر سبز درنهایت توانست در گیشه‌های آمریکا به فروش ۱۳۷ میلیون دلاری دست پیدا کند.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره فیلم The Green Mille چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این فیلم در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده