نویسنده: مریم اصلانی
// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳

معرفی کاگایا اوبویاشیکی از انیمه شیطان کش

انیمه شیطان کش یکی از مجموعه‌های جذابی است که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. درحالی که بهار امسال شاهد انتشار فصل جدید این انیمه هستیم، یکی دیگر از شخصیت‌های این انیمه را معرفی می‌کنیم.

«کاگایا اوبویاشیکی» (Kagaya Ubuyashiki) یکی از شخصیت‌های مکمل انیمه جذاب و دوست داشتنی شیطان کش (کیمتسو نو یائیبا) است. او نود و هفتمین رهبر ارتش شیطان کش است که عمدتا همتایان و زیردستانش از وی با نام «اویاکاتا-ساما» یاد می‌کنند. او همچنین رئیس خانواده اوبویاشیکی است.

کاگایا اوبویاشیکی رهبر ارتش شیطان کش

از نظر ظاهری کاگایا دارای پوستی روشن و موهایی به رنگ مشکی است که بلندی آن به شانه‌هایش می‌رسد. او از نوعی نفرین رنج می‌برد که باعث مرگ تدریجی او می‌شود، نفرینی که تا دم مرگ او را رها نکرده و به‌تدریج در تمام بدنش پخش می‌شود. از طرف دیگر ظاهر کلی پوست او به‌گونه‌ای است که گویا درحال پوسیدن و از بین رفتن است، تداوم این مشکل چشمان او را هم تحت تأثیر قرار داده و او را نابینا کرده است. بااین‌حال حتی شیطانی همچون موزان کیبوتسوجی هم نمی‌تواند قدرت و شخصیت او را نادیده بگیرد.

پیش از پرداختن به این شخصیت و بررسی زوایای گوناگون زندگی او، یادآوری می‌کنیم که ممکن است در خلال توضیحات ارائه شده به گوشه‌هایی از زندگی گذشته یا سرنوشت او اشاره شده باشد. پس اگر جزو علاقمندان مطالعه مانگا این اثر نبوده و داستان را ازطریق تماشای انیمه سریالی شیطان کش دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم هشدار اسپویل را جدی بگیرید.

کاگایا اوبویاشیکی در کنار دو دختر در انیمه شیطان کش

چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود شخصیت کاگایا اینگونه تأثیرگذار باشد؟

شاید یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های شخصیتی کاگایا آرامش او باشد. او درعین ملایمت، به اعضای ارتش شیطان کش اهمیت داده و آن‌ها را همچون فرزندان خود گرامی می‌دارد. کاگایا انتقادات مطرح شده در هر زمینه‌ای را شنیده و آن‌ها را مدیریت می‌کند، او همچنین به نقاط ضعف خودش آگاه بوده و در این مورد چه با خود و چه با دیگران صادق است. دراین بین ناتوانی او در تبدیل شدن به یک شیطان کش واقعی که قادر به کشتن شیاطین است، بزرگ‌ترین نقطه ضعف او درنظر گرفته می‌شود. این مسئله به‌خصوص از این جهت که او رهبری ارتش شیطان کش را برعهده دارد، نمایان‌تر به نظر می‌رسد.

او برای جبران این کاستی، همواره تک تک اعضای ارتش شیطان کش را به خاطر سپرده و هر روز برای طلب آمرزش برای اعضای درگذشته آن سری به قبرستان می‌زند. او این کار را ادامه می‌دهد، تاجایی که دیگر به‌دلیل بیماری توانایی حرکت کردن را ندارد و تازه در آن زمان است که انجام این کار روزانه را به اجبار متوقف می‌کند.

البته نباید این رفتار ملایم را با ضعف او اشتباه گرفت، چراکه کاگایا با دقتی خاص هر وضعیت و موقعیتی را بررسی کرده و سعی می‌کند همیشه بدون سوگیری مشخص، توجه لازم را به خرج داده و شرایط را عادلانه و عاقلانه قضاوت کند. به‌عنوان مثال می‌بینیم که او وضعیت تانجیرو و نزوکو را بدون پیش‌داوری بررسی کرده و می‌پذیرد و حتی از هدفی که آن‌ها به‌دنبال رسیدن به آن بودند هم دفاع می‌کند. از دید افراد دیگر معمولا طرز صحبت کردن او، درعین ملایمت و روانی بسیار با درایت به نظر می‌رسد.

تنگن و کاگایا اوبویاشیکی رهبر ارتش شیطان کش در هوای باز

از جمله دیگر هنرهای او می‌توان به استفاده از کلمات یا تغییر لحن بیان اشاره کرد، به‌گونه‌ای که مخاطب را تشویق می‌کند به سخنانش به دقت گوش کرده و مسائل را از نگاه او هم درک کند. سخنان عاقلانه درکنار شخصیت کاریزماتیک و تأثیرگذار کاگا،یا باعث می‌شود افرادی همچون مویچیرو توکیتو منفعل یا سانمی شینازوگاوای عصبی هم بدون مشکل به حرف‌هایش گوش سپرده و او و تصمیماتش را درک کنند.

البته اجازه ندهید این ملایمت فریب‌تان دهد، چون کاگایا می‌تواند در صورت لزوم با نزدیکانش رفتاری سختگیرانه هم در پیش بگیرد. شاید این سختگیری او بیشتر به این دلیل باشد که خودش می‌داند به‌دلیل نفرین و وضعیت بد سلامتی، فرصت چندانی برای پیدا کردن جانشین بعدی دراختیار ندارد و باید زودتر آن‌ها را برای پذیرش نقش احتمالی‌شان در آینده آماده کند. بااین‌حال حتی در این وضعیت هم همان هاله آرامش و ملایمت گرداگردش را فراگرفته و محبت او را در دل دیگران عمیق‌تر می‌کند.

اما در زیر این شخصیت مهربان و ملایم، کاگویا نفرتی و عمیق و سوزان را پنهان کرده است، نفرتی که نوک تیز پیکان آن به سمت موزان کیبوتسوجی نشانه رفته است. او که موزان را عامل زندگی نفرین شده خود و خانواده‌اش می‌داند، خشم خود را در سکوت نثار این شیطان اهریمنی کرده و بدون نشان دادن ذره‌ای ترس یا تردید؛ او را مورد خطاب قرار می‌دهد. کاگایا عامدانه و از روی تمسخر بارها نیت موزان برای تبدیل شدن به موجودی نامیرا و جاویدان را به چالش کشیده و با جسارت اعلام کرد که او درنهایت به این آرزو نخواهد رسید. او تا دم مرگ این راه و روش را ادامه داده و حتی تا واپسین نفس‌های خود برای کشاندن موزان به تله‌ای از احساس امنیت کاذب تلاش کرد.

بااین‌حال نمی‌توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم که موزان هم باوجود همه نفرتی که نسبت به کاگایا در وجودش حس می‌کرد، همزمان نمی‌توانست احساس شگفتی خود را نسبت به شخصیت خاص و کنترل او روی احساساتش نادیده بگیرد. به‌عبارتی موزان کاملا غافلگیر شد، چرا که دریافت تا آن زمان او را دست کم گرفته و تلاش‌هایش برای تضیف کاگایا با شکست مواجه شده است.

کاگایا با یکی از کلاغهای خبر رسان روی دستش درکنار تصویری از چهره موزان کیبوتسوجی

توانایی و قدرت های کاگایا اوبایاشیکی

یکی از توانایی‌های برجسته کاگایا، قدرت پنهان کردن احساسات است. کاگایا از توانایی قابل‌توجه برای پنهان کردن احساسات خود بهره می‌برد و درمواقع لزوم هم می‌توانست آن‌ها را به‌شکلی کنترل شده به نمایش بگذارد. او از این مهارت خود برای حفظ خونسردی، آرامش و فریب دادن دیگران بهره می‌برد، به‌طوری که آن‌ها نمی‌توانند درکی درست از او و شخصیتش داشته باشند. همان‌طور که اشار کردیم این وضعیت در زمان مواجه شدن کاگایا با موزان کیبوتسوجی ظاهری آشکارتر به خود گرفت، چون موزان به‌واقع از توانایی حیرت‌انگیز او در پوشاندن ماهیت واقعیش شگفت زده شده بود.

از سوی دیگر صدای آرامش بخش و لحن ملایم هم جزو خصوصیات همیشگی کاگایا بود، چرا که او این توانایی را داشت که تنها با لحن صدا و ریتم کلمات، دیگران را کنترل کند. این ویژگی است که در دوران معاصر هم شناخته شده است، ویژگی که اغلب افراد کاریزماتیک از آن بهره برده‌اند. کسانی که قادر هستند از این طریق انبوهی از مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و حتی آن‌ها را در مسیرهایی خاص هدایت کنند.

کاگایا اوبویاشیکی در کنار هاشیرا ارتش شیطان کش

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته کاگایا اوبویاشیکی ادراک فراحسی او است. کاگایا به‌سادگی قادر به درک حضور انسان‌ها و شیاطین است. به‌عنوان مثال پس از رویدادهای کوه ناتاگومو و باوجود اینکه کاگایا به‌دلیل پیشرفت بیماری خود از هر دو چشم نابینا بود، اما بلافاصله از حضور هاشیرا مطلع شده و از جمع شدن آن‌ها ابراز خرسندی کرد. از طرف دیگر او حضور موزان در املاک اوبویاشیکی را هم درک کرده و باوجود اینکه چشمانش کاملا به‌وسیله پانسمان پوشیده شده بود، او را حس کرد که در فاصله‌ای نه چندان دور در بیرون املاک ایستاده است و این توانایی‌های حسی شگفت‌انگیز او را به نمایش می‌گذارد.

کاگایا و دیگر اعضای خانواده اوبویاشیکی دارای سطحی بالا از حس آینده‌نگری هستند که به آن‌ها در اجتناب از درگیر شدن در وقایع و موقعیت‌های فاجعه‌آمیز کمک می‌کند. باتوجه به این غریزه است که کاگایا چندین مرتبه در مواردی به حدس و گمان پرداخت که البته درنهایت صحت پیش‌بینی‌های او به اثبات رسید. او حتی به دقت پیش‌بینی کرد که تنها نقطه ضعف موزان خورشید است. او همچنین حدس زد که برای اولین‌بار پس از صدها سال دوازده کیزوکی اعضای ارشد و برجسته خود را از دست می‌دهند که درستی این حدس با کشته شدن گیوتارو و داکی به اثبات رسید. درنهایت هم شاهد شکل گرفتن نبرد نهایی میان ارتش شیطان کش و شیاطین رده بالا هستیم که در اواخر زندگی او رخ می‌دهد.

کاگایا با چهره آسیب دیده در حال خونریزی

مرور چند نکته جالب در مورد کاگایا اوبویاشیکی

  • همان‌طور که گفتیم، بیماری که این شخصیت به آن مبتلا است ناشی از نفرین تحمیل شده به خانواده اوبایوشیکی است. امری که ریشه در نقش آن‌ها در تولد شیطان اصلی دارد. این بیماری که نوعی اختلال ژنتیکی است، از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. مشکلی که بدن آن‌ها را ضعیف و ناتوان کرده و طول عمر اعضای این خانواده را به کمتر از سی سال رسانده است.
  • پدر کاگایا زمانی‌که نوزده ساله بود، خودکشی کرد. چراکه نمی‌توانست این مسئله را تحمل کند که دائما شاهد کشته شدن و از دست رفتن اعضای ارتش شیطان کش و نیروهای زیر دستش باشد. از طرف دیگر خواهران و برادران کاگایا هم خیلی زود درگذشتند و درنتیجه او درحالی که تنها چهار سال سن داشت، سرپرستی خانواده خود را به ارث برد.
  • همه پسران متولد شده در خاندان اوبویاشیکی تا قبل از سی سالگی جان خود را از دست می‌دهند. دختران این خانواده هم باید تا سن سیزده سالگی ازدواج کرده و نام خانوادگی خود را تغییر دهند، وگرنه این نفرین دامن آن‌ها را هم گرفته و بر اثر تصادف یا بیماری از دنیا خواهند رفت.
  • حضور خانواده اوبویاشیکی در دنیای شیطان کش از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه آن‌ها وظیفه سازماندهی و هدایت ارتش شیطان کش و دفاع از بشریت را برعهده دارند. کاگایا هم به‌دلیل فداکاری، خرد و از خودگذشتگی تزلزل ناپذیر خود، قهرمان داستان است. کسی که باوجود همه مشکلات و رنج بیماری حمایت و دانش خود را از هاشیرا و ارتش شیطان کش دریغ نمی‌کند. بنابراین بی‌دلیل نیست اگر آن‌ها را ستون قدرت و خرد جهانی دانست که برای محافظت از آن جان خود را به خطر انداخته‌اند.
  • شخصیت آمانه (Amane)، همسر کاگایا اوبویاشیکی است که شاید نقشش به‌شکلی گسترده در دنیای انیمه شیطان کش مورد بررسی قرار نگرفته باشد، اما حضور او به‌عنوان شریک زندگی کاگایا روی این شخصیت و ثبات او تأثیرگذار است. او با حمایت عاطفی خود از همسرش، راه او برای انجام مسئولیت‌های بزرگش را هموار کرده و استقامت و آرامش او را تقویت می‌کند.
  • کاگایا و همسرش دارای یک فرزند پسر و چند فرزند دختر هستند. «Kiriya» پسر او ادامه دهنده راه پدرش بوده و دو دختر او هم نقشی اساسی در نبرد نهایی ارتش شیطان کش با موزان کیبوتسوجی ایفا می‌کنند.

با مرور این نکات به انتهای این مطلب رسیدیم، درپایان نظر شما در مورد این رهبر ارتش شیطان کش چیست؟ آیا شما هم او را رهبری کاریزماتیک با توانایی‌های فراوان می‌دانید؟ مشتاق شنیدن دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما درمیان بگذارید، سپاس


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده