نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

نحوه کارکرد سرویس xCloud با اینترنت 5G را تماشا کنید

ویدیویی که توسط وبسایت خبرگزاری DualSHOCKERS آماده شده، نحوه عملکرد سرویس استریمینگ xCloud را در اتصال با شبکه‌های وای‌فای، 5G و LTE نشان می‌دهد.

مایکروسافت (Microsoft) بعد از گذشت چند ماه بالاخره امکان تجربه سرویس استریمینگ بازی خود را برای عموم کاربران فراهم کرده و حالا می‌توان بخشی از تجربه کاربری xCloud را در عمل مشاهده کرد. مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) از حالا به بعد می‌توانند قبل از آغاز به کار رسمی xCloud در تاریخ پانزدهم سپتامبر سال جاری (۲۵ شهریور) به‌صورت آزمایشی از xCloud استفاده کنند. البته این امکان برای شمار معدودی از کشورهای جهان فراهم شده و ازاین‌رو، نشریه DualSHOCKERS اقدام به آماده‌سازی یک ویدیوی «نگاه اولیه» به این سرویس و نحوه عملکرد آن کرده است. در ادامه می‌توانید ویدیوی مذکور را مشاهده کنید.

دانلود از آپارات

ماریو ریویرا (Mario Rivera) مدیر بخش محتوای ویدیویی این وبسایت، قبل از اینکه دسترسی عمومی به نسخه آزمایشی xCloud آغاز شود، در فاز بتای خصوصی سرویس شرکت داشته و حالا این فرصت را به‌دست آورده تا عملکرد پلتفرم استریمینگ مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهد. ریویرا در این ویدیو xCloud را در اتصال به چند شبکه اینترنتی مختلف از جمله اتصال وای‌فای، 4G و 5G تحت آزمایش قرار داده و بازی‌های متنوعی از جمله Halo 5، Forza و Gears of War را در این سیستم اجرا می‌کند.

سرویس استریم xCloud در حال اجرا روی یک گوشی هوشمند

براساس وضعیتی که در طول مدت استفاده‌ی ماریو از xCloud مشاهده می‌شود، اینطور به نظر می‌رسد که اتصال وای‌فای بهترین مسیر برای دستیابی به یک اتصال متعادل و بدون نوسان در سرویس ایکس‌کلاود است. در مورد اتصال 45 و LTE نیز باید گفت که همچنان امکان استریم روان بازی‌ها روی گوشی‌های هوشمند فراهم می‌شود؛ هرچند نتایج عملکرد آن در مقایسه با اتصال وای‌فای چندان مورد رضایت واقع نمی‌شود. از سوی دیگر، اتصال به شبکه 5G که هنوز به‌صورت فراگیر در جامعه مورد استفاده قرار نگرفته، برتری‌های محسوسی را در زمینه استریم بازی‌ها ازطریق ایکس‌کلاود به نمایش می‌گذارد. البته باید توجه داشت که این تست‌ها در بستری متفاوت از خدمات اینترنتی کشورهای دیگر صورت گرفته و نباید نتایج آن را برای مناطقی که شرایط متفاوتی دارند، تعمیم داد.

با فراگیر شدن امکان استفاده از خدمات xCloud، می‌توان جزئیات به مراتب بیشتری از عملکرد این سرویس را در مناطق مختلف جهان به‌دست آورد. درهرصورت، به نظر می‌رسد که این سرویس، می‌تواند در آینده ارزش هیجان زده شدن داشته باشد. البته این موضوع به مقدمات مختلفی از جمله سطح قابلیت‌های گوشی‌ هوشمند مورد استفاده، کیفیت اتصال اینترنت و لوازم جانبی کاربردی بستگی خواهد داشت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده