// جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

معرفی بازی موبایل DISTRAINT 2؛ ادامه ماجرای آقای پرایس

بازی موبایل DISTRAINT 2 در حالی ادامه‌ی داستان اول را تعریف می‌کند که یک ماجرای به مراتب عجیب‌تر را در پیش روی گیمر قرار می‌دهد. در بازی همچنان کنترل آقای "پرایس" را برعهده دارید که در ادامه به معرفی کامل بازی می‌پردازیم.

شاید دوست داشته باشید:

یک از ویژگی‌های بسیار خوب اکثر بازی‌سازانی که به‌صورت تک نفره یک اثر را می‌سازند، خلاقیت در ارائه داستان و نحوه روایت آن است. درواقع آن‌ها بدون اینکه درگیر چنیدن نظر مختلف شوند، چیزی که در ذهن دارند را ایجاد می‌کنند. نتیجه‌ی این کار در بیشتر اوقات به یک اثر جذاب تبدیل می‌شود. به‌عنوان مثال می‌توان به بازی‌هایی چون Thomas Was Alone از مایک بیچل و Gorogoa از جیسون رابرتس اشاره کرد. در این مقاله به سراغ بازی DISTRAINT 2 ساخته‌ی آقای Jesse Makkonen می‌رویم که در همه‌ی آثار او می‌توان جو خاص حاکم بر بازی را مشاهد کرد.

 گیم پلی DISTRAINT 2

او مسئول توقیف خانه‌هایی است که به دلایل مختلف باید از صاحب آن‌ها گرفته شود و این کار باعث بعضی از مشکلات روانی پرایس شده است

بازی اندروید و آیفون DISTRAINT 2 باردیگر شما را در نقش آقای "پرایس" قرار می‌دهد و دقیقا ادامه‌ی نسخه اول بازی را روایت می‌کند. بازی با یک کات‌سین از تمام وقایع مهم نسخه‌ی اول آغاز می‌شود و اگر هنوز موفق به تجربه‌ی بازی اول نشدید بهتر است اول آن را تجربه کنید. به‌طور خلاصه داستان نسخه‌ی اول بازی درباره آقای پرایس، شخصیت اصلی بازی است. او در شرکت خرید و فروش ساختمان مشغول به کار است. مسئولیت وی توقیف خانه‌هایی است که به دلایل مختلف باید از صاحب آن‌ها گرفته شود و این کار باعث بعضی از مشکلات روانی پرایس شده است.

روایت اصلی بازی از یک پارک شروع می‌شود و این آقای پرایس دلیل حضور خود را در این پارک را نمی‌داند و می‌خواهد به‌گونه‌ای از آن خارج شود ولی امکان خروج از آن وجود ندارد. در فاصله‌ی بسیار کوتاهی در ادامه‌ی مسیر با پیرمردی هم صحبت می‌شوید که حرف‌های عجیبی را می‌زند. پس از صحبت‌های عجیب پیرمرد و چند قدم حرکت کردن به یکباره در همان ساختمان مسکونی نسخه‌ی اول بازی قرار می‌گیرید و باید یکبار دیگر ماجرای عجیبی را در این ساختمان تجربه کنید. اگر نسخه‌ی قبلی را تجربه کرده باشید می‌دانید اتفاقات عجیبی در این ساختمان رخ داده است و در DISTRAINT 2 نیز تنها چند لحظه بعد از حضور خود با چندین اتفاقات عجیب روبه‌رو می‌شوید.

محیط اطراف شما شامل نکته‌ و نوشته‌های زیادی است که با دکمه‌هایی سمت راست صفحه می‌توانید ارتباط برقرار کنید

گیم‌پلی بازی همچنان به شکل سابق است و شما با دکمه‌هایی پایین صفحه باید کاراکتر خود را کنترل کنید. محیط اطراف شما شامل نکته‌ و نوشته‌های زیادی است که با دکمه‌هایی سمت راست صفحه می‌توانید ارتباط برقرار کنید. در طول بازی باید آیتم‌های مختلفی را جمع آوری و در دیگر قسمت‌ها از آن استفاده کنید ولی نکته‌ی مهم پنهان بودن آن‌ها است و باید دقت بسیار زیادی را در پیدا کردن آیتم‌ها به خرج بدهید.

پازل‌های بازی نیز خلاقانه کار شده‌اند و گاهی باید با کنار هم قرار دادن بعضی از آیتم‌ها به یک هدف مشخص برسید که این مورد بازهم نیازمند دقت بسیار شما به اطراف محیط بازی است. به‌عنوان مثال در اوایل بازی نیازمند کلیدی هستید و برای این کار باید میله‌ای را پیدا کرده و از آن برای یافتن کلید در درون شومینه استفاده کنید. یکی دیگر از المان‌های درون بازی می‌توان به کمدهایی اشاره کرد که در مواقع حمله برخی موجودات می‌توانید در آن‌ها پنهان شوید. پازل‌ها نیز نقش مهمی در طول بازی دارند و باید برای حل آن‌ها حسابی فکر و راهی برای حل آن پیدا کنید.

 صحبت کردن در DISTRAINT 2

گرافیک پیکسلی بازی با حفظ‌ همه‌ی ویژگی‌های بصری نسخه‌ی اول و بهبود برخی قسمت‌ها به اثری جذاب‌تر برای گیمرها تبدیل شده است. همچنین موسیقی بازی بهتر و جذاب‌تر از نسخه قبل شده و گیمر را از ابتدا تا انتهای بازی به خوبی همراهی می‌کند. این نسخه‌ی بازی همچنان به‌صورت تک نفره توسط Jesse Makkonen طراحی و ساخته شده است که با تجربه‌ای که با ساخت نسخه اول به‌دست آورده بود، توانسته بازی به مراتب جذاب‌تری را برای گیمرها ایجاد کند. از دیگر آثار Jesse Makkonen می‌توان به بازی Heal: Pocket Edition اشاره کرد که با داستان درام و محیط‌های جذاب گیمر را تا انتهای آن سرگرم خود می‌کند.

DISTRAINT 2 هم‌اکنون برای اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید مانند گذشته از لینک‌های پایین دانلود و از تجربه یک بازی جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی DISTRAINT 2
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده