// سه شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

Final Fantasy VII Remake در سه روز اول موفق به فروش بیش از ۳.۵ میلیون نسخه شد

بازی Final Fantasy 7 Remake با مجموع فروش تقریبا ۳.۵ میلیون نسخه‌ای طی سه روز نخستِ عرضه، در مقام یک بازی انحصاری داستانی به موفقیت گسترده‌ای دست یافته است.

باتوجه‌به همه‌گیری ویروس کرونا/کووید 19 احتمالا تا چندین و چند هفته پس از تاریخ انتشار، «فاینال فانتزی 7 ریمیک» آخرین بازی AAA مورد انتظار عرضه‌شده به بازار است؛ محصولی که اسکوئر انیکس به سختی در این شرایط و با تعداد ناکافی نسخه‌های فیزیکی آن را به بازار فرستاد؛ تا جایی که خیلی‌ها می‌گفتند FF7R انقدر از این وضعیت آسیب می‌زند که اصلا به فروش قابل توجهی نمی‌رسد. اما برای درک موفقیت اثر در سه روز آغازین عرضه‌ی خود باید نگاهی به تعداد نسخه‌های عرضه‌شده از یکی از پرفروش‌ترین «فاینال فانتزی»ها طی دوره‌ی افتتاحیه داشت.

فاینال فانتزی 7 ریمیک

بازی Final Fantasy XV به‌عنوان یک اثر مولتی‌پلتفرم (نه انحصاری مثل Final Fantasy 7 Remake) با ساخت نسخه‌های فیزیکی به تعداد کافی و در زمانی‌که مردم دنیا و فروشگاه‌ها مشکلی برای خرید و فروش بازی‌های ویدیویی نداشتند، طی سه روز اول ۵ میلیون نسخه از خود را به بازار رساند؛ پنج میلیون نسخه که درصدی از آن‌ها به‌صورت مستقیم در خرید دیجیتالی به دست گیمرها رسیده بودند و تعداد بسیار زیادی از آن‌ها هم صرفا به دست فروشگاه‌ها رسیدند و اصلا در همان سه روز اول از قفسه‌ها خارج نشدند. به بیان بهتر بازی Final Fantasy 7 Remake تنها روی یک پلتفرم عرضه شد، در شرایط بسیار سختی به بازار آمد و با همه‌ی این‌ها تقریبا توانست ۳.۵ میلیون نسخه فروش واقعی داشته باشد؛ چرا که اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلی دست‌یافته به نسخه‌های فیزیکی این بازی در همان سه روز نخست موجودی خود از آن را تمام‌شده اعلام کردند. نتیجه آن است که مطابق پیش‌بینی‌ها بازی Final Fantasy 7 Remake نه‌تنها اکنون در سه روز نخست عرضه به فروشی بیشتر از فروش سه روز نخست بازی Final Fantasy XV دست یافت، بلکه احتمالا رکورد فروش سه روز اول یک بازی انحصاری در تاریخ برند پلی‌ استیشن را هم به دست آورده است؛ رکوردی که تنها بازی «اسپایدرمن» استودیو اینسامنیاک گیمز با فروش قطعی ۳.۳ میلیون نسخه به مخاطب در سه روز اول می‌تواند ادعای رقابت بر سر آن را داشته باشد. «فاینال فانتزی 7 ریمیک» یک انحصاری زمانی است و تقریبا ۳۵۰ روز بعد از زمان انتشار این خبر از انحصار سونی و پلی‌استیشن خارج می‌شود.

Final Fantasy VII Remake

با توجه به ستایش‌های روانه‌شده به سوی این بازیِ ۳۵ساعته‌ی پرطرفدار اسکوئر انیکس که به بازسازی و گسترش بخش‌های آغازین بازی کلاسیک «فاینال فانتزی 7»، محصول سال ۱۹۹۷ پرداخت و همین حالا مردم روزشماری برای معرفی و انتشار قسمت دوم آن را آغاز کرده‌اند، موفقیت‌های آن در مقام یک اثر اکشن-نقش‌آفرینی عجیب نیستند. تازه باید بدانید که بیش از ۳.۵ میلیون نسخه از بازی ویدیویی مورد بحث تنها در سه روز اول به صورت دیجیتالی و فیزیکی در دسترس مخاطب‌ها قرار گرفتند و قطعا اکنون این عدد به مراتب بیشتر شده است. محمدصادق تواضعی در جمع‌بندی بررسی رسانه‌ی زومجی از بازی Final Fantasy VII Remake پس از اختصاص دادن نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰ به این ساخته‌ی تازه از راه رسیده‌ی اسکوئر انیکس می‌نویسد:

اولین قسمت از بازسازی Final Fantasy VII پس از گذشت پنج سال از زمان معرفی، در دسترس کاربران قدیمی و کاربران جدیدی قرار گرفت. بازسازی بسیار خوش شهر میدگار و محیط‌های آن درکنار طراحی و شخصیت‌پردازی بسیار خوب کاراکترهای بازی سبب شده تا کاربران قدیمی حس‌وحال نوستالوژی داشته باشند. همچنین وجود المان‌های جدید داستانی و نحوه پایان‌بندی بازی هم به‌گونه‌ای است که حسابی غافل‌گیر می‌شوند. سیستم مبارزات و میان‌پرده‌های سینمایی با کیفیت Final Fantasy 7 Remake هم از دیگر مواردی است که به‌خوبی کاربران جدیدی را سرگرم خواهد کرد. بااین‌حال بازی دارای مشکلاتی نظیر دیر لود شدن بافت‌های محیط و همچنین بد بودن زاویه دوربین در حالت Target Lock است. بااین‌حال Final Fantasy 7 Remake در حالت کلی خود می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش، هیجان‌انگیز و سرگرم کننده‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده