// پنجشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

فناوری نرم‌افزاری جدید سونی اجازه ورود سریع به بخش های مختلف بازی‌ها را می‌دهد

مطابق گزارش‌های جدید کنسول پلی استیشن 5 از قابلیتی به اسم Direct Gameplay بهره می‌برد که کاری می‌کند بازیکن بتواند در زمانی بسیار کوتاه به‌صورت مستقیم وارد بخش مشخصی از یک بازی ویدیویی شود.

بدون شک استفاده از SSD بسیار پرسرعتی که سرعتی بیش از دو برابر سرعت SSD کنسول قدرتمند ایکس‌ باکس سری ایکس دارد به خودیِ خود نشان می‌دهد سونی تا چه اندازه به اجرای روان و بدون معطلی بازی‌ها روی کنسول نسل نُهُمی خود اهمیت می‌دهد. بالاخره بنا به‌گفته‌های مارک سرنی، پلی‌ استیشن 5 در انجام همه‌ی کارها بیش از ۱۰۰ برابر پلی‌استیشن 4 سرعت خواهد داشت و این یعنی صفحه‌های لودینگ بازی‌ها در آن بی‌معنی و ناشناخته خواهند بود. بااین‌حال Patent جدید ثبت‌شده توسط سازندگان PS5 نشان می‌دهد که احتمالا به‌خاطر برخورداری از قابلیتی به اسم Direct Gameplay کنسول مورد بحث می‌تواند با انتخاب هر بازیکن، به‌جای وارد شدن به بازی‌های ویدیویی و طی کردن صفحه‌های همیشه حاضر در آن‌ها، مثلا به‌صورت مستقیم سر از صفحه‌ی ورود به تجربه‌ی حالت X از بخش مولتی‌پلیر بازی Y دربیاورد. به این معنی که گیمر می‌تواند قبل از اجرای بازی در PS5 دقیقا تعیین کند که می‌خواهد با کدام بخش اثر روبه‌رو بشود و بعد از فشردن گزینه‌ی اجرای آن، طی مدتی چندثانیه‌ای و بسیار کوتاه روبه‌روی ادامه‌ی قسمتی همچون بخش داستانی بازی انتخاب‌شده قرار بگیرد.

همچنین Direct Gameplay قابلیت شخصی‌سازی هم خواهد داشت. برای نمونه مخاطبی که می‌داند فقط قصد تجربه‌ی بخش داستانی بازی Uncharted 4: A Thief's End را دارد، یک‌بار برای همیشه تعیین می‌کند که از این به بعد هر زمان این بازی را اجرا کرد، اثر مورد بحث مستقیما ادامه‌ی بخش داستانی را از آخرین Save او مقابلش بگذارد. در حقیقت پروسه‌ای که قبلا طی چند دقیقه و با اجرای بازی، رفتن به بخش تک‌نفره، انتخاب گزینه‌ی Continue و سپس صبر طولانی برای به پایان رسیدن لودینگ طی می‌شد، در پلی‌استیشن 5 طی کسری از ثانیه به سرانجام می‌رسد.

Uncharted 4

این قابلیت البته مخاطب را به یاد یکی دیگر از قابلیت‌های تاییدشده‌ی PS5 هم می‌اندازد؛ این کنسول برای استفاده‌ی به‌جا از حافظه به بازیکن اجازه‌ی نصب بخش‌های دل‌خواه خود از بازی‌ها را می‌دهد. برای نمونه اگر کسی مطمئن است فقط قصد تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی یک بازی را دارد، فقط همان بخش را نصب می‌کند و بی‌دلیل چندین و چند گیگ از حافظه‌ی کنسول را به بخش تک‌نفره‌ی اثر که هرگز به سراغ آن نخواهد رفت، اختصاص نمی‌دهد. حتی اگر یک بازی را به‌صورت کامل روی PS5 نصب کرده باشید و پس از مدتی مثلا از بخش چندنفره‌ی آن خسته شوید، می‌توانید فقط فایل‌های مربوط‌به قسمت‌های چند‌نفره بازی را پاک کنید و بخش تک‌نفره را روی کنسول نگه دارید. این امکانات باعث می‌شوند بسیار کمتر از حد تصور بسیاری از مخاطبان، یک گیمر مسئله‌ای با ۸۲۵ گیگ حافظه‌ی مفید SSD بسیار پرسرعت کنسول پیدا کند.

مطابق شنیده‌ها پلی‌استیشن 5 از امکانات نرم‌افزاری تازه‌ی دیگری نسبت به PS4 هم بهره می‌برد؛ امکاناتی همچون تعیین کردن نمایش یا عدم نمایش برخی نکات درباره‌ی هر بازی نصب‌شده همچون شرح کامل دستاوردهای بازیکن پیش از ورود به آن که ظاهرا همگی مثل Direct Gameplay قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده‌ای نیز خواهند داشت.


منبع MP1st
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده