// چهار شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۳

سازندگان سایبرپانک 2077 هر هفته ۱۰۰ ساعت کار می‌کنند؛ تهدید شدن اعضای استودیو

پس از اعلام تأخیر دوباره‌ی بازی Cyberpunk 2077، متاسفانه برخی از اعضای استودیو توسط تعدادی از کاربرها تهدید به قتل شدند. البته اوضاع خود استودیو سی‌دی پراجکت هم اصلا جالب به نظر نمی‌آید.

یکی از مهم‌ترین اعضای تیم ساخت بازی در استودیو سی‌دی پراجکت رد به‌تازگی اعلام کرد که در عین درک عصبانیت و ناراحتی برخی از گیمرها، به‌شدت نسبت به ارسال تهدیدهای ترسناک برای اعضای استودیو اعتراض دارد. او می‌گوید که مخاطبان باید به یاد داشته باشند که آن‌ها هم انسان هستند و اصلا نباید به خاطر یک بازی ویدیویی، با تهدید به قتل مواجه شوند.

متاسفانه صنعت بازی‌سازی همواره با چنین واکنش‌های تندی از سوی کاربران مواجه شده است که تازه‌ترین نمونه‌های آن تهدید به قتل اعضای استودیو اینسامنیاک گیمز به‌خاطر تغییر چهره‌ی پیتر پارکر در بازی مرد عنکبوتی و تهدید به قتل بازیگر نقش ابی در بازی The Last of Us Part II بوده‌اند. البته که با گذر زمان آتش این بحث‌ها خاموش شد و خوش‌بختانه هرگز ندیده‌ایم که این رفتارهای احمقانه‌ی اینترنتی وارد دنیای واقعی شوند و به‌معنی واقعی کلمه به یک بازی‌ساز، آسیب فیزیکی بزنند. اما تحمل این فشار روحی برای هر شخصی می‌تواند سخت و از نظر روحی، ویران‌کننده باشد.

ماشین پیشرفته در بازی سایبرپانک 2077

سازندگان بازی سایبرپانک 2077 حداقل در ۶ روز از هفت روز هفته، فقط ۸ ساعت برای تغذیه، خواب و رسیدن به نیازهای ضروری دیگر زمان دارند و روزانه ۱۶ ساعت کار می‌کنند

در همین حین متاسفانه گزارش‌های مرتبط به وضعیت کاری اعضای استودیو سی‌دی پراجکت هم اصلا جالب نیستند. جیسون شرایر، تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی بلومبرگ که پیش‌تر گزارش‌های خود مبنی بر کرانچ (فشار کاری شدید) اکثر اعضای استودیو سی‌دی پراجکت را منتشر کرده بود، حالا می‌گوید برخی از آن‌ها چندین و چند هفته بیشتر از ۱۰۰ ساعت کار کرده‌اند و این وضعیت قرار است تا آخر سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه داشته باشد. ماجرا به قدری جدی به‌نظر می‌رسد که یکی از اعضای سابق سی‌دی پراجکت پس از دیدن چند نفر از دوستان خود که اکنون مشغول کار روی بازی Cyberpunk 2077 هستند، می‌گوید آن‌ها انقدر کار می‌کنند که بعضا بیمار شده‌اند. زیرا ظاهرا تقریبا همه اکنون برای تکمیل شدن بازی Cyberpunk 2077، باید حداقل هفته‌ای ۶ روز و روزانه ۱۶ ساعت کار کنند. این یعنی آن‌ها حداقل در ۶ روز از هفت روز هفته، فقط ۸ ساعت برای تغذیه، خواب و رسیدن به نیازهای ضروری دیگر زمان دارند.

کسی به خاطر ندارد که چه زمانی یک بازی ویدیویی AAA پس از اعلام پایان مراحل ساخت (گلد شدن) مجددا تأخیر خورد و همین به‌تنهایی نشان می‌دهد که «سایبرپانک 2077» چه فشار کاری عجیبی را روی کارمندهای سی‌دی پراجکت تحمیل کرده است. شرایر چند هفته‌ی قبل گفته بود که بازی انقدر با عرضه به شکل ایده‌آل فاصله دارد که حتی خود بازی‌سازهای استودیو سی‌دی پراجکت هم از شنیدن خبر گلد شدن آن تعجب کردند!

تازه سی‌دی پراجکت دیروز هم خبر تأخیر خوردن زمان عرضه‌ی بازی را همزمان با مردم، به بازی‌سازهای خود رساند. این یعنی تمامی تصمیمات مورد بحث در آخرین لحظه اتخاذ می‌شوند و برنامه‌ریزی دقیقی وجود ندارد. باتوجه‌به‌شدت کرانچ استودیو که ظاهرا از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد و حداقل تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه دارد، باید پذیرفت که هیچ‌کدام از استودیوهای بازی‌سازی چنین فشاری را روی بازی‌سازهای خود قرار نمی‌دهد.

باید امیدوار بود که این تأخیر عجیب، بهتر از همیشه حقیقت راجع به وضعیت کاری بسیار بد اعضای سی‌دی پراجکت را نشان دهد؛ به همه‌ی آن افرادی که به هر وسیله‌ای قصد تکذیب این گزارش‌ها را دارند. - جیسون شرایر

به‌تازگی یکی از بازی‌سازهای سی‌دی پراجکت بدون فاش کردن هویت خود گفته بود تا زمانی‌که مخاطبان به حمایت همه‌جانبه از استودیو و تکذیب گزارش‌های کرانچ ادامه بدهند، وضعیت کار و زندگی افرادی مثل او بهتر نمی‌شود.

بازی سایبرپانک 2077 در تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، پی سی، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و گوگل استیدیا عرضه می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده