نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

ضد تعریق استفاده کنیم یا اسپری؟

بوی نامطبوع عرق برای خیلی‌ها بسیار ناخوشایند است و به همین دلیل، محصولاتی مثل دئودورانت‌ها و ضد تعریق ها توسعه یافته اند. دئودورانت‌ها یکی از اقسام مواد بهداشتی هستند که رایحه ای قوی داشته و بعضا حتی دارای خواص آنتی باکتریال نیز هستند سبب می‌شوند که بوی عرق خیلی به مشام نرسد.

ضد تعریق‌ها موادی هستند که با مسدود کردن مجاری خروجی غدد عرقی، مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شوند و بنابراین از خیس شدن سطح پوست و بو گرفتن بدن به‌دلیل عرق کردن جلوگیری می‌کنند. هم دئودورانت‌ها و هم ضد تعریق ها، در فرمولاسیون‌های مختلفی مثل مام رول، استیک و اسپری موجود هستند و شما می‌توانید ضد تعریق‌ها و دئودورانت‌های برندهای مطرح دنیا مثل نیوا، رکسونا، الد اسپایس و ... را از فروشگاه‌های آنلایت مثل فروشگاه آنلایت لوازم آرایشی و بهداشتی ایرانوس خریداری کنید.

چرا عرق می کنیم

چرا عرق می‌کنیم؟

عرق کردن یک عملکرد طبیعی بدن است که ضمن خنک کردن بدن در هوای گرم، بخشی از سموم را نیز از بدن دفع می‌کند و با دارا بودن میزان زیادی نمک، محیط پوست را برای رشد انواع مختلفی از باکتری‌ها و قارچ‌های بیماری زا نامطلوب می‌سازد. بااین‌حال، انواع خاصی از باکتری‌های بی خطر، ساکنین طبیعی سطح پوست ما هستند.

این باکتری‌ها می‌توانند از محتویات عرق مثل پروتئین‌ها و چربی‌ها تغذیه کرده و مواد بدبویی به سطح پوست ترشح کنند. باکتری‌‌‌هایی که در بخش‌های مختلف پوست زندگی می‌کنند، با هم دیگر متفاوت هستند و باکتری‌های زیر بغل بدبوترین ترکیبات را به سطح پوست ترشح می‌کنند. به همین دلیل معمولا از دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها در زیر بلغ استفاده می‌شود.

برای کاهش تعرق از ضد تعریق‌ها استفاده کنید

ضد تعریق‌ها دارای ترکیباتی مثل انواع مختلفی از نمک‌های آلومینیوم هستند که پس از واکنش دادن با عرق، لایه ای در سطح پوست ایجاد می‌کنند که خروجی مجاری عرقی را مسدود کرده و مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شوند. در نتیجه، غذایی در اختیار باکتری‌ها قرار نمی‌گیرد و بوی بد عرق ایجاد نمی‌شود. یکی از بهترین محصولات ضد تعریق، انواع مختلف اسپری رکسونا هستند. در اسپری رکسونا از فناوری خاصی به نام Mtionsence بهره گرفته می‌شود و نمک‌های آلومینیوم و رایحه‌ها بلافاصله پس از اسپری شدن به سطح پوست عمل نمی کنند بلکه تنها زمانی فعال می‌شوند که شما فعالیت داشته باشید.

فناوری Motionsence اسپری رکسونا به این شکل عمل می‌کند که مواد فعال آن درون کپسول‌های خیلی ریزی قرار دارند که با افزایش تحرک فرد و به‌دلیل اصحطکاکی که در زیر بغل او ایجاد می‌شود، به تدریج شکسته شده و محتویات آن‌ها درست در زمانی‌که شما بیشترین نیاز را به آن‌ها دارید آزاد می‌شوند. اسپری رکسونا را می‌توانید با بهترین قیمت از فروشگاه آنلاین ایرانوس خریداری کنید.

در دئدودورانت‌ها نیز از روش‌های جالبی برای کاهش بوی بد عرق استفاده می‌شود. برخی از انواع دئودورانت‌ها دارای ترکیبات ضد باکتریایی هستند. در بیشتر این اسپری‌ها از الکل برای کاهش جمعیت باکتری‌های روی پوست استفاده می‌شود ولی الکل‌ها می‌توانند سبب التهاب پوست‌های حساس شوند اما در بعضی از دئودورانت‌های باکیفیت مثل اسپری رکسونا مدل Xtral Cool از الکل استفاده نمی‌شود و ترکیبات ضد آنتی باکتریال دیگری که سبب ایجاد التهاب نمی شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

همان‌طور که گفتیم، دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها در فرمولاسیون‌های مختلفی تهیه می‌شوند. مام رول‌ها به‌صورت مایعی غلیظ هستند که ازطریق غلطکی که در خروجی بطری آن‌ها قرار دارد، روی پوست مالیده می‌شوند. اگر زیر بغل خود را شیو کرده باشید، مام رول‌ها به خوبی سطح پوست را می‌پوشانند ولی اگر موهای خود را شیو نکرده باشید، ممکن است این موها زیر غلطک گیر کرده و کشیده شوند که حس دردناکی است. مشکل دیگر مام رول‌ها این است که باعث می‌شوند در زیر بغل خود احساس خیس بودن کنید که خوشایند خیلی‌ها نیست.

ضد تعریق

رول استیک‌های ضد عرق

یکی دیگر از فرمولاسیون‌های دئودورانت‌ها و ضد تعریق ها، استیک است که همانند یک صابون جامد است و باید آن را زیر بغل خود بمالید و هر وقت که سطح آن درون بسته‌بندی اش پایین می‌رود، می‌توانید با چرخاندن ته بسته‌بندی، سطح استیک دئودورانت یا ضد تعریق را بالاتر بیاورید. استیک‌ها سبب خیس شدن زیر بغل نمی شوند ولی از آن جایی که جامد هستند، می‌توانند سبب ایجاد لکه روی لباس یا سفیدک روی پوست شوند. از بهترین استیک‌های ضد تعریق می‌توان به محصولات مردانه برند الد اسپایس اشاره کرد که در فروشگاه آنلاین ایرانوس با بهترین قیمت به فروش می‌رسند.

فرمولاسیون اسپری، محبوب‌ترین فرمولاسیونی است که برای ساخت ضد تعریق‌ها و دئودورانت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از اسپری نیازی به شیو کردن زیر بغل خود ندارید و ماندگاری اسپری‌های ضد تعریق معمولا بیشتر از استیک‌ها و مام رول‌ها است. در ساخت اسپری‌ها از فناوری‌های پیشرفته ای استفاده می‌شود. برای مثال اسپری رکسونا با فناوری Motionsence، مواد فعالش را تنها زمانی آزاد می‌کند که فعالیت بدنی شخص افزایش یابد. قیمت ضد تعریق‌ها و دئودورانت ‌‌هایی که به‌صورت اسپری عرضه می‌شوند، نسبت به استیک‌ها و مام رول‌ها بیشتر است.

صرف‌نظر از اینکه برای خرید دئودورانت یا ضد تعریق چه فرمولاسیونی را مد نظر دارید، به محتویات آن دقت داشته باشید و محصولاتی را بخرید که مثل اکثر محصولات فروشگاه آنلاین ایرانوس رایحه‌های شیمیایی کمتری دارند و فاقد الکل و پارابن هستند زیرا این ترکیبات می‌توانند پوست را ملتهب کنند. نمک‌های آلومینیوم نیز با پوست بعضی‌ها سازگاری ندارند ولی ضد تعریق ‌‌هایی که فاقد این نمک‌ها هستند، کارایی زیادی ندارند و افرادی که به این نمک‌ها حساسیت دارند بهتر است از دئودورانت‌ها استفاده کنند.


 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده