// شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۷

طرفداران افت نویسندگی Game of Thrones را با محاسبه تعداد دیالوگ‌های هر فصل ثابت کردند

یکی از طرفداران «بازی تاج و تخت» با محاسبه‌ی میانگین تعداد کلمات هر دقیقه‌ی هر اپیزود، افت کیفیت دیالوگ‌نویسی سریال را از لحاظ آماری ثابت کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که از دو فصل اخیرِ «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones)، مخصوصا فصل هشتم می‌گیرند، افتِ کیفیتِ نویسندگی، به‌ویژه دیالوگ‌نویسی سریال است. طرفداران از این گله می‌کنند که چرا همان سریالی که این همه درگیری‌های کلامی جذاب و مونولوگ‌های به‌یادماندنی داشت، حالا نه تنها در این زمینه رضایت‌بخش نیست، بلکه سوتی‌های فراوانی می‌دهد. بالاخره از فصلی که اولین دیالوگ‌هایش، شوخی‌های ناجور و بی‌مزه‌ی تیریون و واریس است و بعد با بدل شدنِ تیریون و واریس به شخصیت‌های منفعلی که در تضاد با خودشان از فصل‌های اول قرار می‌گیرند، انتظار دیگری هم نمی‌رود؛ تیریون و واریس فقط نمونه‌ای از خروار هستند. وقتی باهوش‌ترین کاراکترهای سریال سقوط می‌کنند، یعنی یک جای کار می‌لنگد. به همین منظور یکی از کاربران ردیت، تصمیم گرفته‌ است تا به شکل «علمی»‌تر و دقیق‌تری افت کیفیت دیالوگ‌نویسی سریال و رو آوردن سریال به صحنه‌های اکشن برای جذب مخاطب را بررسی کند.

کاری که او انجام داده این است که تعداد کلماتی را که کاراکترها در هر اپیزود از سریال به زبان می‌آورند برداشته و با مقایسه‌ی تعداد کلمات هر فصل، به نموداری از افت دیالوگ‌نویسی سریال دست پیدا کرده است. او در ابتدا زیرنویسِ تمام هفتاد و دو اپیزود «بازی تاج و تخت» را دانلود کرده است و از برنامه‌نویسی پایتون استفاده کرده تا تمام کلمات بی‌ربطی را که جزیی از سناریو نیستند حذف کند (مثل توصیف صداهای محیطی برای ناشنوایان). سپس تعداد کلماتِ خالص هر اپیزود و زمان هر اپیزود را با استفاده از ساعت و دقیقه‌ای که در آخرین خطِ فایل زیرنویس مشخص بوده محاسبه کرده است. در نهایت او تعداد کلِ کلمات هر اپیزود را تقسیم بر تعداد دقایقِ هر اپیزود کرده است و به ارزشِ هر کلمه در هر دقیقه برای هر اپیزود دست پیدا کرده است. به عبارت دیگر نمودار زیر نشان‌دهنده‌ی میانگین تعداد کلماتِ استفاده شده در هر دقیقه‌ی هر اپیزود است. چیزی که از این نمودار پیدا است این است که اگرچه هر فصل افت و خیزهای خودش را داشته است، اما دیالوگ‌نویسی سریال یک افت متداوم را از فصل اول تا فصل هشتم تجربه کرده است. با توجه به این نمودار، بهترین روزهای سریال مربوط به فصل اول با میانگین ۷۰ کلمه در دقیقه می‌شود و بدترین روزهای سریال مربوط به فصل هشتم با ۱۰ کلمه در دقیقه می‌شود. البته از آنجایی که این نمودار از زاویه‌ای آماری به این موضوع نگاه می‌کند به تنهایی برای اثباتِ نویسندگی بد سریال کافی نیست. اما با توجه به واکنش‌های منفی به فصل هشتم، این موضوع از قبل برایمان اثبات شده بود و این نمودار فقط به مدرکِ دیگری برای اثباتِ بی‌اهمیت‌تر شدن متداومِ هرچه بیشتر دیالوگ‌نویسی «بازی تاج و تخت» که در ابتدا به عنوان بزرگ‌ترین سلاحش شناخته می‌شد تبدیل می‌شود.


منبع reddit
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده