نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

نگاهی به عملکرد سونی و کنسول پلی استیشن 4 در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی

حالا که سونی به‌صورت کاملا رسمی، ساخت کنسول نسل بعدی‌اش را تایید کرده و به‌سال‌های پایانی نسل هشتم از بازی‌ها رسیده‌ایم، تصمیم گرفتیم که عملکرد سه‌غول بازی‌سازی را زیر ذره‌بین ببریم و در اولین قدم، سراغ شرکت ژاپنی و محبوب سونی رفته‌ایم؛ با زومجی همراه باشید.

شاید اگر یک یا دوماه پیش با خودمان فکر می‌کردیم یا از کسی می‌شنیدیم که نسل هشتم ویدیو گیم دیگر به پایان خود نزدیک شده است، سریع مخالفت‌مان را ابراز می‌کردیم؛ به‌هرحال بازی‌های زیادی هنوز منتشر نشده و پرداختن به پایان نسل و شروع نسلی جدید از سرگرمی‌های ویدیویی ممکن است شتاب‌زده به‌نظر برسد اما، صحبت‌های جدید مارک سرنی که به تایید در دستِ ساخت بودن پلتفرم نسل بعدی شرکت سونی انجامید، به‌مان ثابت کرد که چه بخواهیم و چه نخواهیم، نسل هشت در حال ورود به مراحل پایانی‌اش است و به‌احتمال زیاد و حدودا تا ۴۰ و خوردی روز دیگر سونی، مایکروسافت و نینتندو برنامه‌ی خود را برای آخرین رویارویی‌شان در این نسل، اعلام خواهند.

با احتساب تمامی این موارد و حالا که یک ماه تا آغاز احتمالی فاز پایانی پروژه‌های نسل هشتمیِ سه‌غول بازی‌سازی فاصله داریم، تصمیم گرفتیم در قالب سه‌آیتم ویدیویی در برنامه‌های لودینگ ۵۲،۵۱،۵۰ به عملکرد فنی و تجاری شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو بپردازیم و جزئیات کارهای‌شان طی این چند سال را زیر ذره‌بین ببریم؛ برای شروع، سراغ شرکت محبوب سونی و کنسول پرطرفدارش یعنی پلی‌استیشن 4 رفته‌ایم.

این آیتم ویدیویی، بخشی از پنجاهمین قسمت از سری برنامه‌های لودنیگ است که هر هفته، دوشنبه‌‌ها ساعت ۲۱:۰۰ روی صفحه‌ی اصلی زومجی قرار می‌گیرد. اگر به عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین معماهای بازی‌های ویدیویی نیز علاقه‌مند هستید، تماشای این قسمت از برنامه‌ی لودینگ را از دست ندهید.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده