// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

هر آنچه که باید از حالت Creative بازی Fortnite بدانید

حالت کریتیو فورتنایت با اینکه در مرحله‌ی اولیه به‌سر می‌برد و کامل نیست، اما جزئیاتی دارد که دانستن‌شان می‌تواند تجربه‌ی بازیکنان را افزایش دهد.

از زمان عرضه‌ی حالت Creative بازی فورتنایت تا به امروز،‌ سازه‌های متعددی توسط کاربران ساخته شده است و بعضی از آن‌ها هم به اشتراک گذاشته شده است تا سایر کاربران Fortnite بتوانند وارد آن‌ها شوند. حال تعدادی از کاربران خواستار دانستن نحوه کار کرد این سیستم و ویژگی‌هایش هستند؛ اینکه به چه شکل می توان ساخت و ساز را انجام داد یا اینکه نحوه‌ی به اشتراک گذاری سازه‌ها چگونه است. در این مقاله سعی کرده‌ایم راهنمای بخش‌های مختلف حالت کریتیو را به اشتراک بگذاریم تا شما عزیزان هم بتوانید جزیره مخصوص به‌خودتان را در Fortnite بسازید.

Fortnite Creative

مواردی که جدا از حالت کریتیو باید آن‌ها را بدانید

حالت کریتیو بازی فورتنایت به‌نحوی طراحی شده است که با ورود به آن اطلاعات کاملی را در دسترس کاربران قرار نمی‌دهد و امکان دارد بازیکنان دچار سردرگمی شوند. اولین موردی که پس از ورود به‌حالت کریتیو باید آن را در ذهن داشته باشید، این است که کریتیو یک حالت تک‌نفره نیست. بازیکنان می‌توانند به‌صورت چندنفره هم وارد یک جزیره شده و شروع به‌ساخت و ساز کنند. در این میان اشاره کنم که برای این کار، ابتدا یکی از بازیکنان باید جزیره مخصوص به‌خودش را راه‌اندازی کند و در ادامه دسترسی سایر بازیکنان به‌جزیره‌ی مورد نظر را صادر کند یا اینکه از طریق یک پارتی وارد حالت کریتیو شوید. مورد بعد که با ورود به‌جزیره‌تان متوجهش خواهید شد، نبود راهنمای مناسب برای استفاده از آیتم‌ها و Inventory است.

بازیکنان در این بخش تنها یک گوشی موبایل را مشاهده می‌کنند و فکر می‌کنند که از این طریق می‌توانند کارهای مختلفی را انجام بدهند. واقعیت این است که استفاده از گوشی موبایل تنها لازمه‌ی حالت کریتیو نیست و بازیکنان ابتدا باید درخت، دیوار و اشیاء را انتخاب کنند و سپس از طریق گوشی موبایل آن‌ها را ظاهر کنند. انتخاب المان‌ها با باز کردن Inventory (به‌همان شکل که در حالت بتل رویال این کار را انجام می‌دهید) انجام می‌شود. در این میان اشاره کنم که در ادامه این موارد را کامل‌تر و با جزئیات بیشتر شرح خواهیم داد.

حالت کریتیو فورتنایت

به چه شکل به‌سایر بازیکنان دسترسی بدهیم؟

قطعا تعدادی از بازیکنان بازی Fortnite دوست دارند از ایده‌های دوستان و سایر بازیکنان استفاده کنند و جزیره‌ی مورد نظرشان را بسازند یا در ساخت یک جزیره همکاری داشته باشند. برای اینکه به‌سایرین دسترسی بدهید، کافی است پس از وارد شدن به جزیره‌تان دکمه‌ی Option کنترلر خود را فشار دهید. حال گزینه‌ی جزیره من (My Island) را مشاهده می‌کنید. با انتخاب این بخش منوی جدیدی باز می‌شود. از شاخه‌ی سوم که ابزارهای جزیره (Island Tools) نام دارد می‌توانید دسترسی جزیره‌تان را تغییر دهید. بازیکنان در این قسمت می‌توانند دسترسی جزیره خود را از حالت Only Me به Everyone تغییر دهند.؛ از این رو هر بازیکنی می‌تواند وارد جزیره‌تان شود. در این میان اشاره کنم که اشخاص وارد شده می‌توانند جزیره شما را برای خود کپی کنند یا موارد مختلفی را تغییر دهند یا پاک کنند. در انجام این کار دقت لازم را داشته باشید.

حالت کریتیو فورتنایت

چگونه ساخت و ساز را انجام بدهیم؟

مورد مهم بعدی که باید آن را از پایه یاد بگیرید، ساخت و ساز در حالت کریتیو است. به‌عبارتی سوال «چگونه در کریتیو مشغول ساخت و ساز شویم؟» دغدغه‌ی این روزهای کاربران فورتنایت است و اکثر بازیکنان به‌دنبال راهی هستند که به‌نحوی از گوشی موبایل‌شان در بازی استفاده کنند. در صورتی که استفاده از این گوشی موبایل روش بسیار ساده‌ای دارد. پس از اینکه وارد جزیره‌تان شدید، Inventory خود را باز کنید. در ادامه مشاهده می‌کنید که این بخش دارای شاخه‌های مختلفی نظیر دستگاه‌ها، سلاح‌ها و موارد دیگری است. بازیکنان می‌توانند با انتخاب شاخه‌های مختلف المان‌های متفاوتی را مشاهده کنند. رایج‌ترین سازه‌ها و المان‌ها در شاخه Prefabs قرار دارند. برای مثال در این شاخه می‌توانید برج ساعت معروف فورتنایت را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، مشاهده می‌کنید که برج ساعت به‌عنوان یک آیتم در لیست آیتم‌های‌تان ظاهر می‌شود. حال با انتخاب کردنش می‌توانید آن را در هر نقطه از جزیره‌تان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آیتم‌هایتان به‌تعداد دفعات مختلف استفاده کنید. در این میان اشاره کنم که نحوه کارکرد سازه‌ها در حالت کریتیو، دقیقا همانند حالت بتل رویال است. این گفته بدین معنا است که به‌نوع چینش دیوارها در کنار یکدیگر توجه داشته باشید.

حالت کریتیو فورتنایت

نحوه برگزاری مسابقه

زمانی که سازه‌های خود را در بخشی از جزیره‌تان می‌سازید یا کل جزیره را شخصی‌سازی می‌کنید، نوبت به راه‌اندازی مسابقه در حالت‌های مختلف است. از این رو می‌توانید تاثیر ساخته‌های‌تان روی گیم‌پلی بازی را مورد تحلیل قرار بدهید. برای راه‌اندازی مسابقه‌های مختلف میان خود و دوستان‌تان دکمه‌ی Option کنترلرتان را فشار دهید. حال وارد شاخه‌ی جزیره من شوید. در این قسمت سه شاخه مختلف برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. بازیکنان برای راه‌اندازی یک مسابقه از شاخه‌ی Game می‌توانند حالت بازی، نحوه چینش تیم‌ها، زمان و محیط‌های اسپاون بازیکنان را انتخاب کنند. این در حالی است که از شاخه‌ی دوم می‌توانید حالت تعیین شده و ویژگی‌های بازی نظیر ارتفاع اسپاون بازیکنان، میزان نوار سلامت بازیکنان در ابتدای بازی و موارد مشابه را شخصی‌سازی کنید. آخرین شاخه هم به دسترسی جزیره‌تان مربوط می‌شود که در قسمت دسترسی بازیکنان، به‌ آن اشاره شد.

حالت کریتیو فورتنایت

نحوه پاک کردن تمامی پیشرفت‌ها

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که یک شهرک را می‌سازید و بعد متوجه می‌شوید که تغییر دادن آن، راه چاره نیست و باید از اول آن را شخصی‌سازی کنید. برای پاک کردن یک جزیره و شروعی نو، دکمه‌ی Option کنترلر خود را فشار دهید و در ادامه وارد بخش جزیره من شوید. از شاخه‌ی سوم که ابزارهای جزیره نام دارد گزینه‌ی Reset Island را انتخاب کنید.

حالت کریتیو فورتنایت

نحوه قرار دادن سلاح در حالت کریتیو

استفاده از سلاح‌ها هم به‌همان شکل است که سازه‌ها و المان‌های مختلف را در جزیره‌ خود انتخاب می‌کنید. برای استفاده از سلاح‌ها و قرار دادن‌شان در نقاط مختلف نقشه‌ی بازی فورتنایت، وارد Inventory شوید. حال از شاخه‌ی اسلحه می‌توانید سلاح‌ها را با توجه به ارزشی که دارند، در گوشه و کنار جزیره‌تان قرار بدهید. همچنین از شاخه‌ی Consumables، می‌توانید آیتم‌های قابل استفاده نظیر Port-a-Fort، بانداژ و موارد مشابهی را انتخاب کنید. آخرین شاخه مهم برای این بخش هم مربوط به‌صندوق‌های طلایی رنگ بازی است؛ صندوق‌هایی که با باز کردن‌شان آیتم‌های مختلفی را کسب خواهید کرد. نکته‌ی جالب شاخه‌ی صندوق این است که بازیکنان می‌توانند آیتم‌های داخل هر صندوق را خودشان انتخاب کنند. همچنین می‌توانید لاماهای بازی را هم در این بخش طراحی و در گوشه و کنار جزیره‌تان قرار بدهید.  

حالت کریتیو فورتنایت

قواعد انتخاب شدن سازه شما به‌عنوان محیط جدید The Block

استودیو اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر بازی فورتنایت، مدتی پس از آغاز فصل هفتم منطقه‌ی Risky Reels را از بازی حذف کرد و به‌جای آن از منطقه‌ی The Block استفاده کرد. در واقع The Block منطقه‌ای است که هیچ ساخت و سازی در آن انجام نشده است. اپیک گیمز از این بخش استفاده کرده است تا بهترین سازه‌های بازیکنان را در آن قرار بدهد. از این رو برای اینکه بازیکنان بتوانند سازه‌های خود را کاندید ورود به‌حالت بتل رویال کنند، باید یک سری قوانین را رعایت کنند که در ادامه آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

پیش نیازهای منطقه The Block

  • محیطی که می‌سازید باید در اندازه ۲۵ متر در ۲۵ متر باشد. به‌عبارتی سازه‌ی شما باید دقیقا هم‌اندازه‌ی منطقه‌ی The Block باشد.
  • سازه‌های شما نباید کپی‌برداری یا الهام گرفته از سایر سازه‌های بازی یا حالت بتل‌رویال باشد و بازیکنان باید از ایده‌های جدید و منحصربه‌فرد خودشان استفاده کنند.
  • بخشی که در ساخت و ساز شما در حالت کریتیو اهمیت بالایی دارد، استفاده بهینه از حافظه‌ای است که در اختیارتان قرار داده شده است. حال برای انتخاب سازه‌تان نباید بیش از ۵۰ هزار حافظه استفاده کنید. راندمان به‌همان اندازه مهم است که خلاقیت در این بخش اهمیت دارد.
  • ارتفاع سازه‌های شما مهم نیست، اما سعی کنید از نظر ارتفاع مطابق سایر محیط‌ها و بخش‌های بازی Fortnite عمل کنید.
  • از هر المان و سازه‌ای که برای شما در نظر گرفته شده است می‌توانید استفاده کنید و محدودیتی در این بخش وجود ندارد.
  • صندوق‌ها، لوت‌های هر طبقه و وسایل نقلیه مواردی هستند که نیازی نیست نگران‌شان باشید، زیرا اپیک گیمز نحوه قرارگیری‌شان را برعهده می‌گیرد.

پس از مطمئن شدن از تمامی موارد بالا، از هشتگ FortniteBlockParty در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا شانس دیده شدن و انتخاب سازه‌ی شما افزایش پیدا کند.

حالت کریتیو فورتنایت

راهنمای حافظه‌ی جزیره و فضای مورد نیاز هر آیتم

در حالت Creative بازی Fortnite بازیکنان مقدار حافظه‌ی مشخصی برای استفاده دارند که نمی‌توانند بیش از آن استفاده کنند. در ابتدا ۱۰۰ هزار حافظه برای شما در نظر گرفته شده است و با استفاده از آیتم‌ها و سازه‌های مختلف، این مقدار کم‌تر و کم‌تر می‌شود. در ادامه سازه‌های بازی در تقسیم‌بندی‌های مختلف در جدول‌های مختلفی قرار گرفته‌اند تا بازیکنان متوجه میزان استفاده‌شان از آیتم‌های مختلف شوند.

سازه‌هایی که بیش‌ترین حافظه را به‌خود اختصاص داده‌اند

اسم سازهحافظه مورد استفاده (برای اولین بار)حافظه مورد استفاده (برای سایر دفعات)
برج ساعت Tilted Towers۱۷۹۷۲۵۲
پمپ بنزین۴۸۷۱۲۵۴
معبد Lucky Landing۱۷۵۰۰۸۰۰

سایر المان‌ها

اسم سازهحافظه مورد استفاده
درخت (اندازه درخت‌ها مهم نیست)۴
سنگ۴
ماشین۲۰
تیر چراغ برق۴

آیتم‌هایی که در ساخت و ساز استفاده می‌شوند

اسم سازهحافظه مورد استفاده
دیوار۳
کف۴
سقف۵

دستگاه‌ها، اشیاء و وسایل نقلیه

اسم سازهحافظه مورد استفاده
سبد خرید۲۰
ماشین گلف۲۰
هواپیما۲۰
تله۱۳
Chillers۱۱
Damage Rail۱۱-۱۲
اسپاون بازیکنان۲۰
چک‌پوینت۲۰
زمان‌سنج۲۰
تابلو امتیازات۲۰
Mounted Turret۲۰
پلتفرم پرش۲۰
لاما۲۰
صندوق۲۰
Boost Pad۱۰
یخ۶-۷

حالت کریتیو فورتنایت

نحوه وارد کردن کد جزیره

تا به‌حال اشخاص خلاق بسیاری سازه‌های مختلفی ساخته‌اند که بازیکنان می‌توانند با وارد کردن کد مخصوص هر سازه وارد جزیره‌ی مورد نظر بشوند. برای وارد کردن کد سایر سازه‌ها وارد حالت کریتیو شوید و سپس Start a Server را انتخاب کنید. پس از مدتی وارد هاب مخصوص این حالت می‌شوید که ریفت‌های مختلفی را در این هاب مشاهده می‌کنید. برای ورود به یکی از جهان‌های شخصی‌سازی شده نزدیک یکی از ریفت‌ها بروید، اما داخل نشوید. زمانی که نزدیک می‌شوید، عبارت وارد کردن کد جزیره را مشاهده می‌کنید. با فشردن دکمه‌ی مورد نظر وارد صفحه‌ی جدیدی خواهید شد که از شما خواسته می‌شود کد ۱۲ رقمی جزیره مورد علاقه‌تان را وارد کنید.

حالت کریتیو فورتنایت

در انتها یک صفحه‌ی پیش‌نمایش از جزیره‌ای را که واردش شده‌اید، مشاهده می‌کنید. در این قسمت سازنده،‌ نام جزیره و یک توضیح کوتاه در مورد جزیره‌ی مورد نظر به‌نمایش در می‌آیند و با انتخاب گزینه Select Island، وارد جزیره‌ی انتخابی‌تان می‌شوید. در این میان اشاره کنم که برای کسب کد جزیره، تنها کافی است پس از ساخته جزیره‌تان آن را به‌صورت عموم مورد نمایش بگذارید و یک کد ۱۲ رقمی دریافت می‌کنید. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که شاید کمی طول بکشد تا جزیره انتخابی شما بارگذاری شود که این مدت زمان به مقدار حافظه‌ی استفاده شده از سوی سازنده مربوط می شود. پس از بارگذاری کامل، ریفت مورد نظر را انتخاب کنید و وارد بشوید.

نحوه دریافت حافظه بیشتر در حالت Creative

با اینکه هرقدر بیشتر از حافظه استفاده کنید، زمان بارگذاری جزیره شما بیشتر و سنگین‌تر می‌شود، اما بعضی از بازیکنان برای‌شان مهم نیست که سازه‌شان مطابق استانداردهای The Block باشد و می‌خواهند ایده‌ی خود را نهایی کنند. زمانی که شروع به‌ساخت و ساز می‌کنید، متوجه می‌شوید که ۹۲۵۶ حافظه از ۱۰۰ هزار حافظه‌ی شما به‌صورت پیش‌فرض اشغال است. در واقع این رقم نمایان‌گر تمامی درخت‌ها و سنگ‌هایی است که به‌صورت پیش‌فرض در جزیره‌ی شما قرار داده شده‌اند. بازیکنان می‌توانند با پاک کردن تمامی سنگ‌ها و درخت‌ها، تقریبا ۱۰ هزار حافظه‌ی اشغال شده را آزاد سازنند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده