نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: ثبت یک صدرنشینی دیگر برای فیفا 18

فیفا 18، موفق شد به صدرنشینی خود ادامه دهد و برای دومین هفته متوالی، به پرفروش‌ترین بازی انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته، بازی FIFA 18 دقیقا مانند هفته گذشته، موفق شد به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود و برای دومین هفته متوالی، این مقام را به دست آورد. با این صدرنشینی، فیفا 18 موفق شد برای شِشُمین بار به صدرنشین بازی‌های پرفروش انگلستان تبدیل شود.

از طرف دیگر، بازی GTA V، کماکان به عملکرد فوق‌العاده خود از نظر فروش،‌ ادامه می‌دهد و این بازی توانست هفته گذشته، با یک پله صعود،‌ به دومین بازی پرفروش انگلستان تبدیل شود. بازی Call of Duty: WWII، این هفته با صعود قابل توجهی مواجه شد و موفق شد از مکان هشتم هفته گذشته خود، به جایگاه سوم صعود کند.

علاوه بر جایگاه اول، مکان‌های چهارم، هفتم و دَهم جدول فروش هفتگی منتهی به پنجم اسفند نسبت به هفته گذشته، تغییری نداشته‌اند و به ترتیب بازی‌های مانستر هانتر ورلد، Shadow of the Clossus و Assassin's Creed Origins موفق شدند مکان‌ها هفته گذشته خود را حفظ کنند. بازی جدید شبیه‌ساز مبارزات رزمی EA Sports با نام EA Sports UFC 3، این هفته موفق شد نسبت به هفته گذشته، جایگاه خود را در جدول فروش هفتگی انگلستان بهبود بخشد و با یک پله صعود به جایگاه پنجم دست پیدا کند.

تنها تازه منتشر شده این هفته، بازی Metal Gear Survive، جدیدترین بازی از مجموعه فوق‌العاده محبوب و حالا تغییر یافته کونامی یعنی متال گیر است. این بازی کار خود را در جایگاه شِشُم جدول این هفته آغاز کرد. یکی دیگر از بازی‌های صعود کرده این هفته، بازی Mario Kart 8 Deluxe بود که موفق شد با یک پله صعود،‌ به جایگاه هشتم دست پیدا کند. تنها تغییر قابل توجه دیگر این هفته، مربوط به نینتندو و بازی Super Mario Odyssey بود. این بازی موفق شد با صعودی سه پله‌ای، خود را از جایگاه دوازدهم به جایگاه نهم برساند و دوباره وارد جدول بازی‌های پرفروش انگلستان شود.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۲۴ فوریه (۵ اسفند) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

FIFA 18

صدرنشینی متوالی و ششمین صدرنشینی در مجموع
۲۳

GTA V

-
۳۸

Call of Duty: WWII

صعودی پنج پله‌ای
۴۴

Monster Hunter World

-
۵۶

UFC 3

-
۶-

Metal Gear Survive

هفته اول انتشار
۷۷

Shadow of the Colossus

-
۸۹

Mario Kart 8 Deluxe

-
۹۱۲

Super Mario Odyssey

ورود دوباره به جدول
۱۰۱۰

Assassin's Creed: Origins

-

نگاهی به بازی‌های جدید هفته:

Metal Gear Survive

Metal Gear Survive

پس از جدایی هیدئو کوجیما از کونامی، بسیاری از طرفداران، نگران آینده مجموعه محبوب Metal Gear بودند و بسیاری هم تصور می‌کنند که با رفتن کوجیما از کونامی، پرونده این مجموعه، برای همیشه بسته شده است. اما طولی نکشید که در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۶، کونامی از بازی Metal Gear Survive رونمایی کرد. بر خلاف باور مرسوم، این اولین باری نیست که زامبی‌ها در دنیای متال گیر حضور دارند. در سال ۲۰۱۳، کوجیما از علاقه خود برای وارد کردن زامبی‌ها به دنیای متال گیر صحبت کرده بود و همچنین کوجیما از پلتینیوم گیمز درخواست کرده بود که در ساخت دنباله بازی Metal Gear Rising: Revengenance از زامبی‌ها استفاده کنند.

این بازی که با موتور فاکس کونامی ساخته شده است، یک بازی اکشن ماجراجویی / تلاش برای بقا محسوب می‌شود. داستان بازی نیز بین بازه زمانی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain جریان دارد. تورموتادا تاشیرو، مدیر عامل بخش اروپای کونامی، از Survive به عنوان یک برداشت تازه از مجموعه‌ای که تا به حال به دلیل مخفی‌کاری شناخته می‌شد، یاد کرده است.


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده