نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: پنجمین صدرنشین فیفا 18

فیفا 18، پس از مدت‌ها موفق شد این هفته به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود و به این ترتیب پنجمین صدرنشینی خود را تجربه کرد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، این هفته، بازی FIFA 18 موفق شد به جایگاه پرفروش‌ترین بازی هفته انگلستان تبدیل شود. این اتفاق، به لطف کمپین تبلیغاتی بزرگی بود که روی نسخه نینتندو سوییچ این بازی برگزار شد و همچنین کاهش قیمت این بازی روی پلتفرم‌های دیگر، به صدرنشینی بازی کمک شایانی کرد.

این هفته، فیفا 18 بهترین فروش خود را روی پلتفرم سوییچ از زمان انتشارش تجربه کرد و موفق شد برای پنجمین بار صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود. این بازی، هفته گذشته در جایگاه چهارم جدول قرار داشت. از طرف دیگر، بازی جدید دیپ سیلور با نام Kingdom Come: Deliverance، در اولین هفته انتشار خود موفق شد کار خود را در مکان دوم جدول آغاز کند و Shadow of the Clossus،‌ که هفته گذشته در اولین هفته انتشار خود موفق شده بود به صدرنشین تبدیل شود، این هفته با ۶ پله سقوط، به جایگاه هفتم سقوط کرد. فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشان برای بازی GTA V در نظر گرفته بودند، باعث شد تا اثر پرفروش راک‌استار، این هفته موفق شود با صعودی دو پله‌ای، به جایگاه سوم دست پیدا کند و بازی Monster Hunter: World را که یک پله سقوط کرده بود و به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرده بود، پشت سر بگذارد.

 از دیگر تازه واردان جدول فروش این هفته، می‌توان به بازی Bayonetta 2 اشاره کرد که به صورت انحصاری هفته گذشته برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد. با اینکه این بازی پیش از این نیز روی پلتفرم Wii U عرضه شده بود، اما توانست در هفته اول انتشار خود برای نینتندو سوییچ، دوباره وارد جدول بازی‌های پرفروش شود و در مکان پنجم قرار بگیرد. این بازی در سال ۲۰۱۴ که برای اولین بار عرضه شده بود، توانسته بود در مکان هفتم قرار بگیرد.

به دلیل عرضه دو بازی جدید، این هفته شاهد سقوط بازی‌های دیگر جدول بودیم. جدیدترین بازی ساخته EA Sports یعنی UFC 3 که هفته گذشته در جایگاه دوم کار خود را آغاز کرد، این هفته با چهار پله سقوط در جایگاه ششم جدول قرار گرفت. بازی Call of Duty: WWII که توسط اسلج‌همر ساخته شده و اکتیویژن وظیفه انتشار آن را بر عهده داشت، با دو پله سقوط مواجه شد و از مکان ۶، به مکان هشتم رسید. از طرف دیگر، دیگر بازی نینتندو سوییچ یعنی Mario Kart 8 Deluxe نیز مانند جدیدترین نسخه کالاف دیوتی، دو پله سقوط را تجربه کرد و به مکان نهم رضایت داد. آخرین جایگاه ۱۰ بازی پرفروش این هفته انگلستان، در اختیار Assassin's Creed Origins قرار گرفت. جدیدترین بازی از مجموعه Assassin's Creed، با سقوطی یک پله‌ای به این جایگاه دست پیدا کرد.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۴

FIFA 18

پنجمین صدرنشینی
۲-

Kingdom Come: Deliverance

هفته اول انتشار
۳۵

GTA V

-
۴۳

Monster Hunter World

-
۵-

Bayonetta 2

هفته اول انتشار
۶۲

UFC 3

-
۷۱

Shadow of the Colossus

-
۸۶

Call of Duty: WWII

-
۹۷

Mario Kart 8 Deluxe

-
۱۰۹

Assassin's Creed: Origins

-

نگاهی به بازی‌های جدید هفته:

بازی Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیوهای وارهورس ساخته شده است و دیپ سیلور وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. بازی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز عرضه شد و داستان آن در قلمرو پادشاهی بوهمیا جریان دارد. این قلمرو، بخشی سطلنتی از امپراتوری روم است. یکی از موارد جالب بازی، دقت آن در به تصویر کشیدن وقایع تاریخ است.

داستان بازی در سال ۱۴۰۳ و در زمانی است که بوهمیا درگیر جنگ است. بر اساس فرمان سیگیسموند، پادشاهی مجارستانی، حمله‌ای به دهکده‌ای با نام اسکالیتز که معدن نقره است، صورت می‌گیرد. یکی از بازماندگان این جنایت، هانری، پسر یک آهنگر است. او به ارتش لرد رادزیگ کوبلیا می‌پیوندد و جبهه مقاومتی را در برابر حمله سیگیسموند تشکیل می‌دهند.

این بازی، یک تجربه تک‌نفره است که دارای کوئست‌های تعاملی مختلفی است. لباس‌ها، سلاح‌ها و تکنیک‌های مبارزات بازی، دقیقا مانند مبارزات آن زمان شبیه‌سازی شده است و قلعه‌‌هایی که در بازی ساخته شده‌اند، بر اساس نمونه‌های واقعی در دنیا هستند که با کمک باستان‌شناسان و معماران در بازی بازسازی شده‌اند.

 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده