نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

فیلم مورد انتظار Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald بالاخره به روی پرده سینماها رفت، اما آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست توجه منتقدان را به خود جلب کند.

فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald یا در زبان فارسی «جانوران شگفت ‌انگیز: جنایات گریندل والد» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی و خانوادگی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌دست دیوید ییتس، کارگردان فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them (جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها)، فیلم The Legend of Tarzan (افسانه تارزان) و سری فیلم Harry Potter (هری پاتر) ساخته شده است. در فیلم جانوران شگفت ‌انگیز: جنایات گریندل والد، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ادی ردمین در نقش نیوت اسکمندر، کاترین واترستون در نقش تینا گلداستاین، دن فوگلر در نقش جیکوب کوالسکی، آلیسون سودول در نقش کویینی گلداستاین، ازرا میلر در نقش کریدنس بربون/اوریلیوس دامبلدور، جانی دپ در نقش گلرت گریندلوالد، جود لاو در نقش آلبوس دامبلدور، زوئی کراویتز در نقش لیتا لسترنج، کالوم ترنر در نقش تیسیوس اسکمندر، کلودیا کیم در نقش ناگینی، کارمن اجوجو در نقش سرافینا پیکوئری، پاپی کوربی توئش در نقش ویندا روزیه و کِوین گاثری در نقش آقای اَبرناتی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جانوران شگفت ‌انگیز: جنایات گریندل والد در تاریخ ۸ نوامبر سال جاری (۱۷ آبان) در سالن نمایش شهر پاریس رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۵۳ را از بین ۴۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. با اینکه قسمت اول این مجموعه یعنی فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها ارتباط بسیار زیادی با دنیای سری فیلم هری پاتر نداشت اما توانست راه را برای قسمت دوم هموار کند. در این اثر ما قرار است شاهد داستان‌های بیشتری در رابطه با شخصیت گلرت گریندل والد (در قسمت اول او را مشاهده کردیم) و همچنین ارتباط او با آلبوس دامبلدور با بازی جود لاو باشیم. از طرف دیگر هم وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم مانند قسمت اول بر عهده جی کی رولینگ بوده است.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald در شهر پاریس و همچنین اکران عمومی آن در سینماهای ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در پایان قسمت اول مجموعه یعنی فیلم جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها، جادوگر قدرتمند و پلید داستان یعنی گلرت گریندل والد (با بازی جانی دپ) توسط ماموران MACUSA (کنگره جادویی ایالات متحده آمریکا) و با کمک‌های شخصیت نیوت اسکمندر (با بازی ادی ردمین) دستگیر شد. اما طولی نکشید که گریندل والد تلاش کرد تا همه چیز را به نفع خودش تغییر دهد. او خیلی زود از زندان فرار کرد و با کمی تلاش موفق شد که پیروانی را برای خود جمع کند. گریندل والد این کارها را می‌کرد تا حواس بقیه را نسبت به هدف اصلی‌اش دور کند. او در تلاش بود تا نسل خالص جادوگران را پرورش و افزایش دهد؛ به طوری که آنها بتوانند بر دنیای تمام موجودات غیرجادوگر، حکم‌رانی کنند. البوس دامبلدور (با بازی جود لاو) برای اینکه بتواند نقشه‌های گریندل والد را از بین ببرد، از دانش‌آموز سابقش یعنی نیوت اسکمندر درخواست کمک کرد. اسکمندر خیلی زود این درخواست را پذیرفت ولی نمی‌دانست که چه خطراتی در این ماجرا وجود دارد. داستان تا جایی پیش رفت که دنیای جادوگری بیش از پیش دو دسته می‌شد و حتی در میان بهترین و واقعی‌ترین دوستان و اعضای خانواده هم عشق و وفاداری محک زده می‌شد.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald بیندازیم:

جیمز موترام | توتال فیلم

۱۰۰ از ۱۰۰

با ساخت و اکران این اثر، دنیای جادوگری رولینگ بیشتر از پیش بزرگ شد. از طرف دیگر ییتس هم به عنوان کارگردان تا حد زیادی خلاقیت خود را در این اثر به کار برد.

دیوید گریفین | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

یک قسمت بسیار قوی در مجموعه حماسی جی کی رولینگ از دنیای جادوگری. رولینگ در همان قسمت ابتدایی سری فیلم Fantastic Beasts (جانوران شگفت انگیز) پیشرفت زیادی داشت و این بار شخصیت‌های خود را به نوعی به نمایش گذاشت که جذاب و درگیر کننده بودند؛ با اینکه تمامی شخصیت‌ها، به یک اندازه مساوی مورد توجه قرار نگرفتند. هم جانی دپ و هم ادی ردمین در نقش‌هایی که به آنها سپرده شده شگفت انگیز عمل می‌کنند.

چارلز بارفیلد | پلی لیست

۷۵ از ۱۰۰

با اینکه قسمت اول این مجموعه نسبتا ناجور و بد ترکیب بود، اما می‌توان گفت که دنباله آن خودش را تا حدودی پیدا کرده و در مسیر مخصوص به خودش افتاده است؛ این فیلم نسبت به قسمت قبل تیره‌تر، عجیب‌تر، مرتبط‌تر و بله، خیلی جادویی‌تر شده است.

لیاه گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی

۶۷ از ۱۰۰

ممکن است تا پایان سال جاری، اثری زیباتر و مجلل‌تر از فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald روی پرده سینماها نرود.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

اولی ریچاردز | تایم اوت

۶۰ از ۱۰۰

قسمت دوم این مجموعه اسپین آفی هری پاتر، تصاویر پیچیده‌تر و باشکوه‌تری را به تصویر کشیده است. با این حال، داستان و جریانات آن آنقدر زیاد است که نمی‌تواند آنطور که باید و شاید، اوج بگیرد.

مایک رایان | آپروکس

۴۰ از ۱۰۰

بخش زیادی از زمان این فیلم، ما در حال آشنا و روبه‌رو شدن با شخصیت‌های جدیدی هستیم که خودشان داستانی بسیار طولانی در رابطه با گذشته‌ی مرموزشان دارند. از طرف دیگر، اینگونه احساس می‌شود که فیلم جانوران شگفت ‌انگیز: جنایات گریندل والد یک نوع دایره‌المعارف یا ضمیمه برای خود سری فیلم هری پاتر است.

دیوید سیمز | آتلانتیک

۳۵ از ۱۰۰

می‌توان گفت که این فیلم عمدتا برای این ساخته شده تا پاسخ سوال‌هایی را بدهد که هیچکس اصلا به آنها فکر نکرده است؛ سوال‌هایی که هیچکس در رابطه با سری کتاب‌هایی که قبلا داستان کامل را شرح دادند، نخواهد پرسید.

دن کویس | اسلیت

۲۰ از ۱۰۰

به فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald تبریک می‌گوییم که توانست لقب اولین اثر افتضاح دنیای گسترده و جذاب جادوگری هری پاتر را کسب کند. دو قسمت ابتدایی سری فیلم هری پاتر اصلا آثار خوبی به حساب نمی‌آیند اما مهم نیست که کریس کلمبوس چقدر آنها را غیرجذاب و به‌شدت طولانی ساخته است؛ زیرا آنها به خاطر داستان‌های فوق‌العاده جذاب و واقعا جادوگرانه‌ای که برای آنها نوشته شده بود، نجات یافتند و آثار محبوبی شدند.

لازم به ذکر است که فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald توانسته رتبه ۹۴ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سال ۲۰۱۸ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم نسبتا ضعیفی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها، از آن ناراضی خواهند بود؛ هرچند که در مقایسه با منتقدان، بینندگان بیشتر این فیلم را دوست داشتند و امتیاز بالاتری نسبت به منتقدان دادند. به هر حال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

fantastic beasts the crimes of grindelwald


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده