نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷

سازنده ریمیک سایلنت هیل 2 در حال ساخت یک بازی کاملا جدید است

استودیوی بلوبر تیم در جریان گزارش سالانه خود اطلاعات جدیدی از پروژه‌های در دست ساخت خود را با سهام‌داران و طرفداران آثار خود در میان گذاشت.

استودیوی بلوبر تیم درحال حاضر دو پروژه معرفی نشده را در دست ساخت دارد که یکی از آن‌ها Project C و دیگری Project R نام دارد. Project C اسم رمز بازی جدیدی است که برپایه یک آی‌پی کاملا جدید و با همکاری شرکت تیک تو اینتراکتیو ساخته می‌شود. از طرف دیگر، Project R نیز بازی جدید دیگری براساس یک آی‌پی متعلق به Skybound Entertainment است که برای سال ۲۰۲۵ در دست ساخت است. رابرت کرکمن، سازنده مردگان متحرک مالک این شرکت فعال در حوزه سرگرمی محسوب می‌شود.

درحال حاضر بلوبر تیم جزئیات مربوط‌به پروژه‌های جدید خود را مخفی نگه می‌دارد، اما در گزارش سالانه جدید این شرکت، اعلام شد که فرایند توسعه بازی Silent Hill 2 Remake به پایان رسیده است و حالا می‌توان کم کم منتظر انتشار اطلاعات بیشتری از بازی‌های جدید این تیم بود.

بلوبر تیم در بخشی از گزارش سالانه خود در اینباره می‌گوید: «Project C که با همکاری Private Division (زیرمجموعه Take-Two) ساخته می‌شود، درحال حاضر پیشرفت خوبی داشته است و ما از وضعیت پیش‌برد پروژه کاملا رضایت داریم. این به قدم بزرگ دیگری برای Bloober Team تبدیل خواهد شد تا یک استراتژی بلند مدت را پایه‌گذاری کند. همچنین این بازی به اولین پروژه اورجینالی تبدیل می‌شود که بخشی از این استراتژی جدید را شکل خواهد داد.»

لوگوی Bloober Team و تیک تو

بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که ایده‌ی ساخت این اثر متعلق به بلوبر تیم است. در ادامه‌ی این گزارش گفته می‌شود که تا پایان امسال، این پروژه رسما معرفی خواهد شد و «تیم سازندگان بازی بی‌صبرانه منتظر نمایش حاصل کار خود در این اثر منحصر‌به‌فرد هستند.»

اما در خصوص Project R هم باید گفت تنها اطلاعاتی از آن در اختیار داریم، برنامه‌ریزی برای رونمایی از بازی در سال ۲۰۲۵ است که درحال حاضر دقیقا مشخص نیست که زمان عرضه‌ی آن نیز در همین سال اتفاق می‌افتد یا خیر.

بلوبر تیم خطاب به سهام‌داران خود می‌گوید: «در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ قراردادی با استودیوی Skybound Game به ثبت رسید که براساس آن مجوز ساخت یک بازی براساس یک آی‌پی متعلق به این شرکت با اسم رمز Project R در اختیار ما قرار می‌گیرد.»

پیوتر بابینو، مدیرعامل استودیو Bloober Team چندی پیش اعلام کرد که زمان انتشار ریمیک Silent Hill 2 به‌زودی اعلام می‌شود. لازم به ذکر است که بلوبر تیم هنوز از زمان انتشار بازی Silent Hill 2 Remake رونمایی نکرده است، اما به‌نظر می‌رسد که این وضع در آینده نه‌چندان دور تغییر خواهد کرد. آخرین تریلر Silent Hill 2 Remake با واکنش‌های منفی برخی از طرفدارها مواجه شد که تمرکز بیش از حد بازی روی مبارزات را مورد انتقاد قرار دادند. این بازی برای پلی استیشن 5 و کامپیوتر مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد و در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده