// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰

جایگزین دیسکورد برای چت، پارتی و گیم‌ زدن

در این مقاله به سراغ برنامه‌هایی می‌رویم که بهترین جایگزین برای دیسکورد بوده و می‌توانید به واسطه آن‌ها با دوستان خود مشغول بازی و چت کردن شوید.

مدتی پیش که مشخص شد دیسکورد از سوی دادستانی مسدود شده است و کاربران ایرانی دیگر قادر به استفاده از دیسکورد بدون برنامه‌های تغییر آی‌پی نیستند. دیسکورد برنامه‌ای بود که به کاربران اندروید، آیفون، مک و ویندوز اجازه می‌داد تا بدون هیچ محدودیتی با دوستان خود در ارتباط باشند. با یکدیگر فیلم ببینند، صحبت کنند یا مشغول تجربه بازی‌های کراس‌پلی باشند. حال با مسدود شدن دیسکورد، تمامی این ویژگی‌ها از کاربران گرفته شده است و دیگر بستر جامعی وجود ندارد تا بازیکنان فارغ از پلتفرم خود، بتوانند زمان خود را با یکدیگر سپری کنند.

ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های جایگزین برای دیسکورد را با شما به اشتراک بگذاریم. البته که دیسکورد یک برنامه کامل هم از نظر چت صوتی و متنی و هم چت تصویری و به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و بازی است. در نتیجه جایگزین قاطعی وجود ندارد و از بین برنامه‌‌های موجود، مواردی را انتخاب کردیم که در بخش‌هایی مثل چت صوتی یا به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و موارد مشابه، کیفیت مطلوبی دارند.

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را از یوتوب تماشا کنید

Element

المنت برنامه‌ای است که از نظر ظاهر شباهت‌هایی به دیسکورد دارد، ولی می‌توان آن را نسخه محدود شده دیسکورد دانست. در این برنامه کاربران می‌توانند هم به‌صورت متنی و هم صوتی، با یکدیگر مکالمه کرده و مشغول تجربه بازی‌های مختلف شوند. المنت روی اندروید، آیفون، کامپیوتر، مک و لینوکس در دسترس است و فارغ از پلتفرمی که دارید، می‌توانید دور یکدیگر جمع شده و صحبت کنید. دراین‌میان اشاره کنم که برنامه المنت از گفت و گوی تصویری هم پشتیبانی می‌کند، اما نمی‌توان از آن برای به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و بازی‌های مختلف استفاده کرد. از نظر کیفیت صحبت، المنت در جایگاه خوبی قرار دارد و پس از ساخت یک گروه، می‌توانید بخش‌بندی‌های مختلفی را هم برای آن تدارک ببینید و اعضای گروه را به هرکدوم از بخش‌ها که دوست داشتید، دعوت کنید. برای ساخت حساب کاربری هم تنها کافی است موقع ثبت نام جیمیل خود را وارد کنید و مراحل تایید ایمیل و نام کاربری را پشت سر بگذارید.

برنامه TeamSpeak 3

TeamSpeak 3

قبل از اینکه برنامه‌هایی مثل دیسکورد بر سر زبان‌ها بی‌افتد و استفاده از آن‌ها همه‌گیر شود، کاربران قدیمی به‌واسطه TeamSpeak 3 دور یکدیگر جمع شده و بازی می‌کردند. تیم‌اسپیک ۳ یک برنامه برای اندروید، آیفون، کامپیوتر، مک و لینوکس است که به شما اجازه می‌دهد وارد سرورهای شخصی یا عمومی شوید و به‌صورت صوتی با یکدیگر مشغول صحبت کردن شوید. البته یک بخش چت متنی هم دارد که خب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و معروفیت و محبوبیت TeamSpeak، به خاطر کیفیت بسیار خوب چت صوتی آن است. البته که TeamSpeak 5 هم در فاز بتا قرار دارد و می‌توان از آن استفاده کرد. در TS5 شاهد عوض شدن ظاهر و رابط کاربری تیم‌اسپیک به‌صورت کامل هستیم، اما درحال حاضر پلتفرم‌های آن محدود بوده و پیشنهاد می‌کنم که فعلا از TS3 استفاده کنید تا TeamSpeak 5 در آینده از فاز بتا خارج شود. بعضی از سرورهای عمومی تیم‌اسپیک به شما اجازه می‌دهند تا چنل‌های شخصی ساخته و برای آن رمز عبور قرار دهید. ازاین‌رو ساید کاربران با وارد کردن آدرس سرور و پسورد مورد نظر، می‌توانند وارد چنل شما شوند.

برنامه Guilded

Guilded

اگر به‌دنبال تجربه‌ای کاملا شبیه به دیسکورد هستید، گیلدد می‌تواند بهترین گزینه باشد. از نظر رابط کاربری، نوع قرار گیری حساب کاربری در برنامه و تنظیمات، Guilded شباهت‌های بسیاری به دیسکورد دارد. حتی می‌توانید سرور عمومی یا خصوصی مخصوص به خود را ساخته و برای آن‌ چنل‌های متنی و صوتی مختلفی را تعریف کنید. یا اینکه تعیین کنید که هرکدام از کاربران در کدام یک از چنل‌ها دسترسی داشته باشند. نکته جالب در گیلدد این است که با ساخت حساب کاربری، یک سرور هم برای شما ساخته می‌شود. اما این گفته بدین معنا نیست که حتما باید از سرور ساخته شده استفاده کنید. از نظر کیفیت سرورها، کیفیت چت صوتی و تصویری یا موارد مشابه، Guilded در شرایط مطلوبی قرار دارد و اگر به‌دنبال یک جایگزین با بعضی از ویژگی‌های دیسکورد هستید، می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. برنامه Guilded هم مثل سایر برنامه‌های ذکر شده، روی کامپیوتر، اندروید، آیفون و مک در دسترس کاربران قرار دارد.

در انتها شما کاربران زومجی هم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. اینکه آیا هنوز از دیسکورد استفاده می‌کنید یا خیر. در صورت عدم استفاده از دیسکورد، چه برنامه‌ای را جایگزین کرده‌اید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده