نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰

تب و تاب در بازار لپ‌ تاپ و تبلت ها

نوسان نرخ ارز در سال‌های گذشته آن قدر بر قیمت خرید و فروش کامپیوتر تاثیر گذاشت که منجر به خروج بسیاری از افراد از این صنف شد.

معمولا هم‌زمان با شروع سال میلادی بهترین برندهای کامپیوتر از سوی کارشناسان اعلام می شوند. HP، DELLو SUMSUNG در سالی که گذشت رتبه بسیار بالایی کسب کردند. در گزارش زیر عملکرد این شرکت‌ها را در تولید بهترین مدل از لپ تاپ بررسی می‌کنیم.

در سال ۲۰۱۷، HP از خود عملکرد بسیار خوبی نشان داد. یکی از برندهای پرفروش آن به خاطر عمر طولانی باتری بالا در بین لپ‌تاپ‌ها مارک Spectre بود. این مارک از HP بیشتر بخاطر خاصیت تبدیل شوندگی آن طرفدار پیدا کرد.  ساخت Spectre با کمک شرکت مایکروسافت رقم خورده‌ است. مدل‌های تبدیل شونده که خاصیت تبدیل شدن به تبلت را دارند در واقع آخرین راه نجات موجود برای بازار خرید و فروش کامپیوتر بوده‌اند. تولیدکننده‌هایی که از توانایی‌های روزافزان تبلت‌ها نگران شده بودند ترجیح می‌دادند امکاناتی به کامپیوترها اضافه کنند که نسبت به تبلت برتری داشته باشد.

سرفیس پروها یکی از همین لپ‌تاپ‌ها از نسل تبدیل شونده بودند که اولین قدم‌ها را در ترکیب این دو گذاشت. قبلا به خاطر سخت‌افزار بی کیفیت تبلت‌ها راه برای ارتقا لپ‌تاپ هموار شده بود. در عین حال ضخامت لپ تاپ‌ها بسیاری از مشتری‌ها را به سمت تبلت سوق می‌داد. حتی نازک‌ترین لپ تاپ نیز به خاطر کار شدن پورت‌های USB ضخیم بود. برای همین سرفیس‌ها وارد شدند اما بازار به این مدل از لپتاپ/تبلت قانع نبود. برای همین اچ پی با الهام از بدنه نازک مک بوک لپتاپ بسیار نازکی طراحی کرد که حتی لوگوی گرافیکی‌اش هم با کارهای قبلی HP تفاوت داشت. پورت‌های آن مانند یک لپ تاپ و دکمه زیاد و کم کردن صدا مثل یک تبلت طراحی شده‌اند. برخلاف لپ تاپ‌های تبدیل شونده نسل اول ایسوز، این مدل حتی از پورت اچ دی ام آی هم برخوردار است.

بعد از ارتقا نسل صفحه تاچ کامپیوترها مدل Samsung NoteBook 7 Spin هم توانست رکورد خوبی در بازار بر جا بگذارد. در وب‌سایت سامسونگ خرید و فروش کامپیوتر با این مدل ۵.۵ ستاره از ۶ ستاره دریافت کرده‌است. از قابلیت‌های این لپ تاپ این است که ۳۶۰ درجه قابلیت چرخش دارد. یعنی می‌توانید از قسمت صفحه کلید آن را تا کنید و به جای لپ‌تاپ، یک تبلت داشته باشید.  وضوح و رنگ‌های این لپ‌تاپ‌ها به وضوح ارتقا پیدا کرده‌اند. در بازار خرید و فروش کامپیوتر این مدل‌ها با بیست دقیقه شارژ تا دو ساعت قابل استفاده خواهند‌بود. قیمت بهترین مدل آن هزار و ۱۹۹ دلار است اما معمولا در آغاز سال تحصیلی حراج چشم‌گیری را در بازار تجربه خواهند کرد.

خوره‌های بازی یکی از مشتری‌های ثابت خرید و فروش کامپیوتر هستند. علاقه بیشتر آنها در سال ۲۰۱۷ همچنان به سمت خرید Dell XPS 13  تغییر جهت می‌داد. مدل لمسی این لپ تاپ هزار و ۶۴۹ دلار قیمت دارد اما ارزان‌ترین آن ۸۰۰ دلار می‌ارزد. مدل ۸۰۰ دلاری آن یک لپ تاپ ۱۳ فول اینچی و مدل بیش از یک هزار دلاری آن QHD ویعنی رزولوشن آن ۴ برابر بهتر از HD ساده است.  حاشیه دور صفحه نمایش Dell بسیار ظریف بوده و جایی برای وب کم باقی در جای همیشگی آن نگذاشته است. عنوان Borderless  از این جهت مورد استقبال قرار گرفته تا آن را یک لپ تاپ «بدون مرز» بنامد. با اینکه جایزه بهترین لپ تاپ سال ۲۰۱۵ در دستان این مدل از لپ تاپ جا گرفت اما همچنان در سال ۲۰۱۷ در رتبه‌های برتر خرید و فروش کامپیوتر قرار داشت.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده