نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

فین ولفهارد به بازیگران فیلم The Goldfinch پیوست

به‌تازگی اعلام شده که فین ولفهارد بازیگر سریال Stranger Things و فیلم آن (IT) به جمع بازیگران فیلم فنچ طلایی (The Goldfinch) به انسل الگورت پیوست.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر عنوان کرده که بازیگر سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) و فیلم IT (آن) یعنی فین ولفهارد، به‌تازگی قراردادی با عوامل تولید فیلم The Goldfinch (فنچ طلایی) امضا کرده که به موجب همین قرارداد به تیم بازیگری این اثر اقتباسی پیوسته است. چندی پیش اعلام شده بود که کمپانی برادران وارنر و استودیو آمازون قصد دارند اثری اقتباسی براساس داستان کتاب بسیار پرفروش دونا تارت بسازند که مراحل تولید آن را هم آغاز کرده‌اند. ولفهارد قرار است نسخه نوجوانی شخصیتی به نام بوریس را ایفا کند. بوریس یک دانش‌آموز اکراینی دردسرساز است که شخصیت اصلی داستان به نام تئو را با مواد مخدر و الکل آشنا می‌کند. در گزارش‌های قبلی هم عنوان شده بود که آنورین برنارد، بازیگر فیلم Dunkirk (دانکرک) هم قرار است نسخه جوانی و بزرگسالی شخصیت بوریس را ایفا کند.

انسل الگورت بازیگر فیلم The Fault in Our Stars (بخت پریشان) و فیلم Baby Driver (بیبی درایور) در این اثر قرار است نقش شخصیت اصلی داستان یعنی تئو را ایفا کند. علاوه بر انسل الگورت، بازیگران دیگری مانند ویلا فیتز جرالد بازیگر مینی سریال Little Women (زنان کوچک) در نقش کیتسی باربر، جفری رایت بازیگر سریال Westworld (وست ورلد) در نقش هابی و لوک ویلسون بازیگر فیلم Concussion (ضربه مغزی) در نقش پدر الکلی تئو به نام لری از جمله هنرمندانی هستند که حضور آنها در این پروژه تایید شده و قرار است به ایفای نقش بپردازند. 

براساس این گزارش جدید مشخص شده که جان کرولی، کارگردان فیلم Brooklyn (بروکلین) قرار است کارگردانی فیلم The Goldfinch را برعهده داشته باشد. کتابی که قرار است فیلمنامه این اثر براساس آن نوشته شود، کتابی است که با همین نام توسط دونا تارت نوشته شده و توانسته جایزه پولیتزر را هم از آن نویسنده خود کند.

این کتاب حتی توسط اعضای کمیسیون پولیتزر هم توصیف شده است. این افراد کتاب فنچ طلایی را «یک رمان تربیتی بسیار زیبا که با قلم دلنشینی هم نوشته شده است و نه تنها ذهن را تحریک می‌کند بلکه قلب و احساسات خواننده را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد» توصیف کرده‌اند. دونا تارت اولین آثار خود را در سال ۲۰۰۳ منتشر کرد و رمان The Goldfinch اولین رمانی است که بعد از تقریبا یک دهه منتشر کرده است. او این رمان بسیار زیبا و پرفروش خود را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که خلاصه رسمی آن به شرح زیر است:

تئو دکر پسربچه ۱۳ ساله‌ای است که در شهر نیویورک زندگی می‌کرد. او به طور کاملا مرموزی از بمب گذاری موزه متروپولیتن نیویورک (Metropolitan Museum of Art) نجات یافت اما مادرش نتوانست جان سالم به در ببرد. تئو حتی از طرف پدرش هم رها شده بود. با این حال تنهایی خیلی به طول نیانجامید و او بعد از این ماجراها توسط یک خانواده ثروتمند و پولدار به فرزند خواندگی گرفته شد. خانه جدید او در خیابان پارک قرار داشت اما او در این خانه غریبه خیلی احساس سردرگمی و غریبی می‌کرد. تئو خیلی از دست هم‌کلاسی‌هایش ناراحت می‌شد زیرا آنها اصلا نمی‌دانستند که چطور باید با او رفتار کرده و صحبت کنند. موضوعی که از همه بیشتر او را اذیت کرده و عذابش می‌دهد، از دست دادن مادرش و البته دلتنگی زیادش نسبت به او است به خاطر همین، او تمام مدت به تنها چیزی که خاطرات مادرش را برایش زنده می‌کند، می‌چسبد و آن را رها نمی‌کند تا دلتنگی‌اش نسبت به مادرش از بین برود. یادگاری که مادر تئو برای او گذاشته نقاشی مرموز و فریبنده‌ای است که در نهایت همان نقاشی باعث می‌شود که راهش به دنیای زیرزمینی هنری باز شود.

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است تولید و فیلمبرداری فیلم The Goldfinch اواخر ماه ژانویه آغاز شود. نینا جیکوبسن و همچنین برد سیمپسون از کمپانی Color Force قرار است تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشته باشند.

فیلم The Goldfinch برای اکران در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۹ مهر ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده